اپل آی‌مک را با پردازنده جدید اینتل و گرافیک AMD به‌روز کرد

با وقفه‌ای چندین ماهه، سرانجام شرکت اپل نیز آی‌مک‎های 21.5 و 27 اینچی را با قدرت گرفتن از تراشه‌های جدید سری Vega شرکت AMD و نسل جدید پردازنده‌های اینتل معرفی کرد.

0

پیش از مرور مشخصات سخت افزاری آی‌مک 2019 گفتن این نکته هم از لطف خالی نیست که تمام به‌روزرسانی‌ها به ارتقا تراشه مرکزی، کارت گرافیک و میزان حافظه رم خلاصه شده‌اند، طوری که ظاهر تمام مدل‌ها نسبت به یکدیگر و مدل‌های سال پیش تفاوتی ندارد.

بر این اساس جدیدترین مدل از آی‎مک 21.5 اینچی شرکت اپل با تراشه چهار هسته‌ای نسل هشتم i3 یا شش هسته‌ای i5 با یکی از دو کارت گرافیک Radeon Pro 555X GPU یا Radeon Pro 560X قابل سفارش است.

البته آن دسته از کاربرانی که به قدرت سخت افزاری بیشتری احتیاج دارند، می‌توانند مدل قدرت گرفته از پردازنده Intel Core i7 و 32 گیگابایت حافظه رم به همراه کارت گرافیک AMD Radeon Pro Vega 20 را سفارش دهد؛ این کارت گرافیک دارای 4 گیگابایت حافظه مستقل است. مشابه تمام این مدل‎ها برای آی‌مک مینی نیز قابل دسترس است. البته به یاد داشته باشید که نمایشگر این محصولات قادر به ارائه تصاویر با وضوح 4k هست.

در سوی دیگر قدرتمندترین آی‎مک 27.5 اینچی 2019 شرکت اپل دارای تراشه نسل نهم Core i9 هشت هسته‌ای، کارت گرافیک Radeon Pro Vega 48 با 8 گیگابایت حافظه داخلی و 32 گیگابایت حافظه رم است و با برچسب قیمتی 2299 دلاری عرضه خواهد شد. البته مدل‌های ارزان‌قیمت‌تری با تجهیز به کارت گرافیک Radeon Pro 570X, 575X و 580X نیز قابل سفارش خواهد بود.

آی‌مک 2019

تمام مدل‌های 27 اینچی دارای 8 گیگابایت حافظه رم هستند، با این حال امکان ارتقا آن تا 64 گیگابایت امکان پذیر است. همچنین افراد بسته به میزان بودجه در نظر گرفته شده می‌توانند حافظه ذخیره سازی داخلی را تا ظرفیت 3 ترابایت فیوژن هارد به همراه 1 ترابایت فضای ذخیره سازی از نوع SSD افزایش دهند.

این یک ارتقا اساسی میان کامپیوترهای رومیزی اپل محسوب می‌شود، چراکه نسل قبلی 652 روز پیش در کنفرانس WWDC 2017 معرفی شده‌اند. البته همان‌طور که گفته شد، تمام مدل‎های پیش‌فرض فوق با تراشه‌های نسل هشتمی راهی بازار خواهند بود و صرفاً آن دسته از افرادی که خواهان پیکربندی اختصاصی سیستم هستند، می‌توانند از پردازنده‌های هشت هسته‌ای نسل نهم اینتل استفاده کنند.

درنهایت انتظار می‌رود نسل بعدی آی‎مک پرو نیز سال آینده و هم‌زمان با عرضه رسمی تراشه‌های 28 هسته‌ای Xeon W اینتل معرفی شود. قیمت پایه آی‎مک‎های 21.5 و 27 اینچی به ترتیب 1299 و 1799 دلار تعیین شده است.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.