آی‎پد ایر 10.5 اینچی و آی‌پد مینی 5 با پشتیبانی از قلم اپل پنسیل معرفی شد

علی‌رغم آنکه اپل خردادماه سال آینده مراسم WWDC 2019 را در پیش دارد، ساعاتی پیش و در سکوت خبری از دو تبلت جدید از خانواده آی‎پد رونمایی کرد.

0

در زمانی که بازار فروش تبلت‌های اندرویدی با رکود سنگینی مواجه شده و کمتر شرکتی اقدام به مدل‌های جدید از این طیف می‌کند، به نظر می‌رسد اپل فضا را برای معرفی دو تبلت جدید قدرت گرفته از iOS آماده دیده است. مدل‌های مذکور یکی نسل پنجم آی‎پد مینی و دیگری آی‎پد ایر 10.5 اینچی هست که هر دو از قلم اپل پنسیل پشتیبانی می‌کنند.

البته توجه داشته باشید که این پشتیبانی صرفاً از نسل اول اپل پنسیل صورت می‌گیرد، از این رو نمی‌توان از اپل پنسیل 2 و قابلیت تشخیص ژست‌های حرکتی آن در این مدل‌ها استفاده کرد. وجه اشتراک دیگر هر دو مدل قدرت گرفتن از تراشه A12 Bionic است که هم‌اکنون در گوشی‌های آیفون XS و آیفون XR هم استفاده می‌شود.

آی‎پد ایر 10.5

بر این اساس آی‌پد مینی 5 نسبت به مدل قبلی که 5 سال از زمان معرفی آن می‌گذرد، لااقل در ظاهر تفاوت چندانی پیدا نکرده و تغییرات اعمالی صرفاً به مشخصات سخت‌افزاری آن ختم می‌شود. این محصول از پنلی 7.9 اینچی بهره برده که 25 درصد روشن هست و گستره رنگ بیشتری را با پشتیبانی از فناوری True Tone ارائه می‌کند.

برخلاف آی‌پد پرو، در آی‌پد مینی 5 خبری از سنسور تشخیص چهره فیس آی‎دی نیست، با این حال همچنان شاهد حفظ تاچ آی‎دی، جک هدفون و درگاه لایتینگ هستیم. مدل پایه این محصول در رنگ‌های خاکستری، طلایی، نقره‌ای با قیمت 399 دلار قابل سفارش است؛ البته امکان خرید مدل 256 گیگابایتی با پشتیبانی از 4G فراهم شده است.

آی‎پد ایر 10.5

 اما در سوی دیگر آی‎پد ایر 10.5 یک رده جدید و مقرون‌به‌صرفه میان آی‎پد 9.7 اینچی و آی‎پد پرو محسوب می‌شود که بسیاری از ویژگی‌های آن با مدل بالا یکسان است، با این حال به واسطه درگاه اسمارت کنکتور، قابلیت اتصال به کیبورد مغناطیسی را دارا است. آی‎پد ایر 10.5 نیز در دو نسخه 64 و 256 گیگابایتی به ترتیب با قیمت 429 و 628 دلار به فروش خواهد رسید.

منبع techcrunch
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.