این تصاویر از دو گوشی مفهومی جدید ZTE با صفحه‌نمایش کامل در قاب جلویی خبر دارند

در سال‌های اخیر تولیدکنندگان مختلفی در صنعت گوشی‌های هوشمند در تلاش بوده‌اند تا با استفاده از ایده‌ها و راه‌های متفاوت دوربین سلفی را از بخش جلویی دستگاه حذف کنند. یکی از این راه‌ها استفاده از دوربین سلفی کشویی است.

0

با پیدا شدن راهی برای حذف دوربین سلفی، گوشی‌های هوشمند می‌توانند حاشیه‌های بسیار باریکی را در هر جهت برای صفحه‌نمایش خود در نظر بگیرند و جالب است بدانید که حتی کوچک‌ترین بریدگی‌های بالای صفحه‌نمایش که به بریدگی قطره‌مانند شهرت دارند هم در مسیر حذف شدن قرار گرفته‌اند.

در این راه با انواع مختلفی از ایده‌ها از جمله دوربین‌های سلفی کشویی روبه‌رو شده‌ایم و در جدیدترین مورد شاهد قرار دادن یک سوراخ مجزا در صفحه‌نمایش برای دوربین‌های سلفی بوده‌ایم که می‌توانید با استفاده از یک والپیپر مناسب آن را هم از نظر پنهان کرد. البته با وجود این راهکارها هم باز شرکت ZTE دست از تلاش برنداشته و با ارائه تصویری مفهومی از یک گوشی هوشمند، جایگاه جدیدی را برای قرار گرفتن دروبین سلفی پیشنهاد داده است.

در جهت دستیابی به یک صفحه‌نمایش کاملا بدون حاشیه، ترکیب دوربین سلفی گوشی مفهومی ZTE Axon V در بخش کناری آن قرار داده شده است. این ترکیب شامل یک بخش مجزای ثابت در قسمت بالا و سمت راست صفحه‌نمایش بوده که میزبان دوربین‌های سلفی گوشی است. نتیجه این که نسبت صفحه به بدنه گوشی تقریبا به 100 درصد می‌رسد.

گوشی مفهومی ZTE Axon V

گوشی ZTE Axon V دارای یک پنل 6.8 اینچی OLED بوده که نسبت تصویر 21:9 را ارائه می‌دهد تا تجربه‌ای به مراتب نزدیک‌تر به حالت سینمایی را به کاربر ارائه کند و به گفته ZTE بخش اضافه شده کناری گوشی علاوه بر دوربین سلفی با هدف افزایش ظرفیت باتری به آن افزوده شده است. البته ترکیب دوربین اصلی بخش پشتی گوشی روی پنل خود دستگاه سوار شده و روی بخش اضافی قرار نگرفته است.

با وجود آنکه این گوشی ZTE هنوز در مراحل مفهومی کار به سر می‌برد می‌توان انتظار داشت که در آینده نزدیک شاهد انتشار آن در بازار گوشی‌های هوشمند باشیم. چنین بخش اضافی در یک گوشی هوشمند می‌تواند کاربردی باشد اما هنوز این سوال وجود دارد که آیا کاربران می‌توانند وجود یک بخش نامتقارن در گوشی خود را تحمل کنند؟

در حال حاضر اطلاعاتی در رابطه با سنسورهای سه بعدی دوربین سلفی گوشی در دسترس نیست. البته دوربین‌های سلفی گوشی می‌توانند میزبان حالت جدید سیستم قفل‌گشایی تشخیص چهره و البته واقعیت افزوده باشند تا بر جذابیت‌های این گوشی هوشمند بیافزاید.

گوشی مفهومی ZTE Axon S

محصول مفهومی دیگر ZTE گوشی Axon S است که به احتمال بسیار بالا در ادامه سال میلادی جاری شاهد تولید انبوه آن خواهیم بود. این گوشی در عوض استفاده از یک بخش اضافی در حالتی کشویی باز شده و دوربین‌های سلفی و اصلی آن آماده به کار خواهد شد.

با استفاده از این روش قاب پشتی این گوشی ZTE به جای آنکه مانند اکثر گوشی‌های دیگر میزبان سنسورهای دوربین باشد، تقریبا یک سطح صاف بدون هیچ موردی را شامل خواهد شد.

هر دو گوشی Axon V و Axon S دارای حسگر اثر انگشت زیر صفحه‌نمایش بوده و اسپیکر آن‌ها نیز در جایی روی فریم بالایی گوشی پنهان شده است. سنسورهای دوربین پشتی دستگاه شامل یک مورد 48 مگاپیکسلی، یک سنسور ثانویه 19 مگاپیکسلی و البته سنسور زوم 5 برابری اپتیکال خواهد بود که یک فلش زنون آن‌ها را همراهی می‌کند. همچنین این احتمال وجود دارد که هر دو این گوشی‌های مفهومی از فناوری ارتباطی 5G بهره ببرند.

با وجود آنکه مدتی پیش شرکت ZTE چهارمین تولیدکننده برتر گوشی‌های هوشمند در ایالات متحده به حساب می‌آمد، از سه‌ماهه دوم سال میلادی پیش جای خود را به شرکت موتورولا داد چون ایالات متحده این شرکت را به جرم همکاری با دولت چین متهم کرده است و فروش هر گونه قطعه از ایالات متحده به این شرکت را ممنوع کرد.

قانون‌گذاران آمریکایی این شرکت را یک تهدید ملی به حساب آوردند و سوابق درخشان آن را در ایالات متحده از بین بردند. بر همین اساس فروش گوشی‌های ZTE Axon V و ZTE Axon S در بازار جذاب ایالات متحده آمریکا تقریبا غیرممکن است. نظر شما در مورد گوشی‌های مفهومی این شرکت چینی چیست؟

منبع phoneArena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.