هشدار آمریکا به آلمان؛ در صورت همکاری با هواوی از اطلاعات امنیتی خبری نخواهد بود!

روابط آمریکا و آلمان ممکن است به تازگی دچار یک خطر جدی شده باشد. آمریکا به آلمان هشدار داده که نباید از تجهیزات شبکه 5G هواوی در زیرساخت ارتباطی کشور استفاده کند و اگر آلمان به کار خود در این زمینه ادامه دهد، آمریکا مجبور خواهد شد تا همکاری‌های امنیتی و ارائه اطلاعات امنیتی به آلمان را محدود کند.

0

آمریکا مدام بر این باور است که هواوی یک شرکت جاسوسی برای دولت چین است. البته که هر بار که این کشور این ادعا را تکرار کرده، هواوی مجبور بوده که آن را رد کند. هواوی می‌گوید که ارتباطی با دولت چین ندارد و قصد جاسوسی هم ندارد اما آمریکا همچنان اصرار به تحریم علیه هواوی به همین دلایل دارد.

بنابر گزارش وال‌استریت ژورنال سفیر آمریکا نامه‌ای را در مورد روابط فیمابین به کشور آلمان انتقال داده است. در این نامه به مقامات آلمان هشدار داده شده که اگر هواوی در روند ساخت زیربنای 5G آلمان شرکت کند و از تجهیزات این شرکت استفاده شود، برخی اطلاعات امنیتی و سری که بین دو کشور به اشتراک گذاشته می‌شد، دیگر وجود نخواهد داشت.

البته که طبق گزارش منتشر شده، آمریکا احتمالا قصد ندارد که کاملا اشتراک‌گذاری اطلاعات امنیتی خود با آلمان را قطع کند اما در عین حال احتمال دارد که به خاطر نگرانی آمریکا از جانب جاسوسی اطلاعات، این اطلاعات محدود شود. هر چقدر زودتر که هواوی از معادله کنار رود، این محدودیت زودتر برداشته خواهد شد.

آلمانی‌ها مدتی است که تمهیدات مختلفی را اتخاذ کرده‌اند. این کشور برای بهتر شدن روابط آمریکا و آلمان تلاش کرده‌اند که از امنیت کانال‌های ارتباطی خود مطمئن شوند، اما تا به حال که آمریکا راضی نبوده است.

این اولین باری نخواهد بود که آمریکا به دنبال ایجاد خرابکاری در برنامه‌های شرکت هواوی است. همین چند وقت پیش تیم فوتبال رداسکنیس واشنگتن، یک قرارداد همکاری با هواوی را منعقد کرد. قرار بود که هواوی در سوئیت‌های اختصاصی این ورزشگاه یک سری امکانات ارتباطی نصب کند. اما دولت دخالت کرد و رداسکینس را از این کار منصرف کرد. دولت آمریکا بر این باور بود که ممکن است اطلاعات کارمندان دولت به خاطر قرار داشتن این استادیوم در شهر واشنگتن جاسوسی شود و درز کند.

باید دید ادامه فشار آمریکا بر شرکت هواوی و تحریم علیه هواوی توسط آمریکا تا کجا پیش خواهد رفت.

 

منبع Slashgear
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.