این پتنت می‌گوید گوشی با صفحه‌نمایش تاشو گوگل احتمالا در راه است

گوشی‌های با صفحه‌نمایش تاشو هنوز به بازار عرضه نشده‌اند اما شور و هیجان بسیاری به پا کرده‌اند و دو مدل گلکسی فولد و میت ایکس با وجود نواقص متعدد شروع کار این مدل از گوشی‌ها را استارت زده‌اند. با فارنت همراه باشید…

0

گوشی‌های با صفحه نمایش تاشو قرار نیست در چند مدل خلاصه شود و در آینده تمامی شرکت‌های بزرگ به دنبال داشتن پرچمداری در این بخش از صنعت تولید گوشی‌های هوشمند خواهند بود.

البته نباید از یاد برد که چنین دستگاه‌هایی بدون پشتیبانی سیستم‌عامل محبوب گوگل نمی‌توانستند چنین ظاهر جذابی داشته باشند. بر این اساس و البته بر پایه یکی از پتنت‌های شرکت WIPO، به نظر می‌رسد که گوگل نیز در فکر تولید محصول اختصاصی خود بوده تا با سایر شرکت‌ها در زمینه گوشی‌های با صفحه‌نمایش تاشو رقابت کند.

واضح است که پتنت گوشی با صفحه نمایش تاشو گوگل روی تا شدن صفحه و البته بخش‌های مختلف تشکیل‌دهنده صفحه‌نمایش تاشو تمرکز دارد. هدف گوگل این است که از مواد با مدول یانگ متفاوت در قسمت‌های مختلف صفحه‌نمایش بهره ببرد تا اینکه کل صفحه‌نمایش به صورت یکدست از یک ماده شکل گرفته باشد.

منظور از مدول یانگ و عددی که به آن نسبت داده می‌شود میزان الاستیک بودن یک ماده است که می‌توان به زبان علمی آن را نسبت تنش به کرنش مواد جامد خطی در پایین‌تر از استحکام تسلیمی نامید.

گوشی با صفحه نمایش تاشو گوگل چه تفاوتی با محصولات امروزی دارد؟

مشکل بزرگ صفحه‌نمایش‌های تاشو این است که در هنگام تا کردن آن‌ها هر لایه از صفحه به نسبت متفاوتی شعاع تشکیل می‌دهد و گوگل برای حل این مشکل می‌خواهد از لایه‌های با جنس متفاوت استفاده کند تا چنین مشکلی را به نوعی مهار کرده باشد. از نظر تئوری این کار بدان معنی است که در هنگام صاف شدن صفحه‌نمایش دیگر شاهد کوچک‌ترین برجستگی هم نخواهیم بود که نشان دهد صفحه‌نمایش از کدام قسمت تا می‌شود.

یکی دیگر از موارد جذاب پتنت صفحه‌نمایش تاشو گوگل این است که شرکت آمرکایی قصد دارد در لایه بالایی صفحه‌نمایش برخلاف سایر شرکت‌های دیگر که از پلاستیک استفاده کرده‌اند، از ترکیب الیاف و پلیمر شیشه بهره ببرد. پلاستیک بسیار ساده‌تر از این موارد می‌تواند خراشیده شود و ظاهرا گوگل به این قضیه واقف است.

اگر بخواهیم نسبت‌های ثبت شده در پتنت گوشی با صفحه نمایش تاشو گوگل را واقعی در نظر بگیریم پس می‌توان حدس زد که گوگل به دنبال ساخت یک گوشی هوشمند تاشو است که صفحه‌نمایش آن به سمت پایین تا می‌شود و بر خلاف سایر گوشی‌های با صفحه‌نمایش تاشو به سمت کنار باز نمی‌شود تا شاهد به وجود آمدن یک تبلت از دل گوشی باشیم.

حتی یکی از طرح‌های پتنت خبر از تا شدن دوباره‌ی صفحه می‌دهد یا به اصطلاح حالت حرف Z تشکیل شود. مسلما تشکیل چنین حالتی با یک صفحه‌نمایش بسیار سخت خواهد بود.

گوگل نیز همانند سایر شرکت‌هایت تولیدکننده حال حاضر صفحات تاشو با مشکل وارد کردن فشار به صفحه روبه‌رو است. آستانه تحمل خمیدگی یک صفحه‌نمایش تاشو نمی‌تواند کمتر از 1 میلی‌متر باشد؛ بنابراین صفحات نمایش تولیدی در جایگاهی بین 2 تا 9 میلی‌متر قرار می‌گیرند و طی یکی دو سال آینده بعید به نظر می‌رسد شرکتی توانایی رسیدن به زیر 5 میلی‌متر را داشته باشد.

البته نباید فراموش کرد که دنیای تکنولوژی همیشه شرکت‌هایی وجود دارند که راهکاری برای رسیدن به فراتر از غیرممکن را ممکن می‌سازند پس این کار نشدنی نیست.

اینکه چه وقت و چگونه شاهد عرضه یک گوشی با صفحه‌نمایش تاشو از سوی گوگل هستیم را کسی نمی‌تواند پیش‌بینی کند اما یک چیز مشخص است و آن اینکه هر چقدر رقابت در این زمینه فشرده‌تر باشد زودتر می‌توان یک گوشی با صفحه‌نمایش تاشو مقرون به صرفه را خریداری کرد. نظر شما در مورد گوشی‌های با صفحه‌نمایش تاشو چیست؟

منبع phoneArena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.