کوالکام: گوشی‌های هوشمند با دوربین 64 و 100 مگاپیکسلی در سال 2019 از راه می‌رسند

پیش از این برخی گزارش‌ها حکایت از این داشت که پردازنده‌های کوالکام از گوشی‌هایی با دوربین 64 و 100 مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کنند حالا کوالکام رسما این موضوع را تائید کرده است.

0

جو هیپ، مدیر محصول کوالکام در مصاحبه‌ای با اشاره به این مطلب اعلام کرده است که گوشی‌های هوشمند جدید دارای دوربین 64 مگاپیکسل و حتی 100 مگاپکیسل خواهند بود و تمامی این اتفاقات ممکن است در سال جاری میلادی رخ دهد. با این حال، این مسیری نیست که شرکت به دنبال آن باشد و کوالکام قصد ندارد که بازار به این سمت کشیده شود.

در حال حاضر چیپ‌های 660، 670، 675، 710، 845 و 855 کوالکام امکان ثبت تصاویر با رزولوشنی 192 مگاپیکسل هم دارند. اما برای ثبت چنین تصاویری قابلیت حذف نویز از بین می‌رود و لگ شاتر هم یکی از مشکلات عدیده خواهد بود. اگر بازار به سمت گوشی‌هایی با دوربین 64 مگاپیکسل برود، کوالکام مجبور است که به روشی این مشکلات را حل کند.

همچنین ثبت یک تصویر با رزولوشن بالا منوط به خروجی با رزولوشن بالا نیست. گوشی‌های 48 مگاپیکسلی فعلی، تصویر ثبت شده را کوچک‌تر می‌کنند. چهار پیکسل از این تصاویر تبدیل به یک پیکسل خواهد شد و در پایان یک عکس 12 مگاپیکسلی عرضه می‌شود. ممکن است یک تصویر 64 مگاپیکسلی در آینده کوچک شود و تبدیل به یک خروجی 16 مگاپیکسلی شود.

این مسیر، با مسیری که گوشی‌هایی همچون گلکسی اس 10 سامسونگ، پیکسل گوگل و آیفون XS اپل می‌روند کاملا متفاوت است. این گوشی‌های هوشمند جدید در واقع از تصاویری با رزولوشن پایین، یک رزولوشن بالا تهیه می‌کنند و برای انجام این کار چندین تصویر را ثبت می‌کنند و در پایان یک تصویر با رزولوشن بالا، نویز کم و جزئیات بیشتر را تحویل می‌دهند.

اما استفاده از رزولوشن بالا، یک روندی است که در سال جدید شاهد آن هستیم. گوشی‌هایی همچون شیائومی می 9 و ردمی نوت 7 پرو، هر دو دوربین 48 مگاپیکسلی دارند. گوشی ویوو V15 پرو هم یک دوربین اصلی 48 و یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی دارد. این روند ادامه خواهد داشت، اما مشخص نیست کدام گوشی‌های این روند را ادامه می‌دهند.

کوالکام در عین حال اعلام کرده که پردازنده بعدی شرکت یعنی اسنپ‌دراگون 865، از ضبط ویدئو HDR10 هم پشتیبانی خواهد کرد.

 

منبع Gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.