مشخصات فنی کامل پی 30 و پی 30 پرو هواوی پیش از رونمایی رسمی درز کرد

گوشی‌های جدید هواوی با دوربین‌های قوی و سخت‌افزار قدرتمند قرار است در روز ششم فروردین رونمایی شوند اما آخرین گزارش‌های منتشر شده مشخصات فنی کامل پی 30 و پی 30 پرو هواوی را به طور کامل منتشر کرده است تا تقریبا چیزی برای رونمایی باقی نماند!

0

گزارش جدید پایگاه خبری WinFuture.de در رابطه با گوشی‌های هوشمند پی 30 و پی 30 پرو جزئیات بسیاری از جمله مشخصات فنی کامل پی 30 و پی 30 پرو هواوی و ترکیب دوربین آنها در اختیار قرار می‌دهد.

مشخصات فنی کامل پی 30 پرو هواوی

بنابر این گزارش، گوشی هواوی پی 30 پرو با یک صفحه‌نمایش 6.47 اینچی خمیده OLED دارای رزولوشن فول‌اچ‌دی پلاس 1080 در 2340 پیکسل عرضه خواهد شد. بریدگی بالای صفحه‌نمایش میزبان یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی بوده و از قابلیت فیس آنلاک هم پشتیبانی می‌کند. همچنین در زیر این صفحه‌نمایش حسگر اثر انگشت گوشی جای گرفته است.

ترکیب دوربین سه‌گانه موجود روی قاب پشتی گوشی دارای یک سنسور 40 مگاپیکسلی با تثبیت‌کننده تصویر و گشادگی دیافراگم f/1.6 است. دیگر سنسور کناری آن یک مدل 20 مگاپیکسلی بوده که با هدف افزایش میدان دید دوربین استفاده شده است و دیافراگم آن f/2.2 خواهد بود.

سنسور 8 مگاپیکسلی باقی‌مانده هم احتمالا نقش زوم بدون افت کیفیت دوربین این گوشی هواوی را بر عهده خواهد داشت که به وسیله آن می‌توان حداقل 7.8 بار اجسام را بزرگنمایی کرد. در پایین فلش LED گوشی هم سیستم لیزر اتوفوکوس گوشی قرار داشته و شاهد حضور سنسور ToF هستیم.

پردازنده 7 نانومتری کیرین 980 SoC که شامل واحد NPU دوگانه برای محاسبات مربوط به هوش مصنوعی گوشی است در کنار یک حافظه رم 8 گیگابایتی وظیفه پردازش دستورات دریافتی را دارد. در زمینه حافظه داخلی هم این گوشی سه انتخاب 128، 256 و 512 را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد که می‌تواند کافی باشد. البته اگر این مقدار برای شما کافی نیست می‌توانید از کارت حافظه هم روی این گوشی بهره ببرید. باتری پی 30 پرو یک مورد 4200 میلی‌آمپرساعتی است که از تکنولوژی شارژ سریع 40 واتی استفاده خواهد کرد و می‌توانید از بابت یک تجربه شارژ بسیار سریع خیالتان راحت باشد.

از دیگر ویژگی‌های مدل پرو این گوشی هواوی می‌توان به وجود دو نوع تک سیم‌کارته و دو سیم‌کارته اشاره کرد. همچنین قابلیت‌هایی مانند وای‌فای دو بانده، بلوتوث 5.0، NFC، USB و IR Blaster را هم نباید فراموش کرد. البته خبری از جک 3.5 میلی‌متری هدفون نخواهد بود. رابط کاربری EMUI 9.1 که بر پایه اندروید 9 پای ساخته شده از همان اول روی دستگاه نصب شده است. گوشی هوشمند مذکور در چهار رنگ مشکی، سفید، سبز و نارنجی در دسترس خریداران قرار می‌گیرد.

مشخصات فنی کامل پی 30 هواوی

پس از پی 30 پرو نوبت به ویژگی‌های مدل استاندارد و پایه پی 30 می‌رسد که دارای یک صفحه‌نمایش 6.1 اینچی تخت OLED خواهد بود. این صفحه‌نمایش که همانند نسخه پرو دارای یک بریدگی کوچک قطره‌مانند است، رزولوشن فول‌اچ‌دی پلاس آن را هم حفظ کرده است. همچنین بریدگی کوچک بالای صفحه علاوه بر دوربین 32 مگاپیکسلی بر خلاف نسخه پرو میزبان خروجی صدای گوشی هم خواهد بود.

ترکیب دوربین سه‌گانه پشت گوشی شامل سنسورهای 40 مگاپیکسل به عنوان سنسور اصلی، 16 مگاپیکسل به عنوان سنسور میدان دید و 8 مگاپیکسل به منظور زوم بدون افت کیفیت هواوی خواهد بود که اولی دارای دیافراگم f/1.8 و سومی دیافراگم f/2.4 است. این ترکیب دوربین قادر به زوم هیبریدی تا 5 برابر است.

پردازنده این مدل هم همان کیرین 980 SoC بوده که با 6 گیگابایت حافظه رم ترکیب شده است. حافظه داخلی این گوشی محدودتر بوده و تنها در مدل 128 گیگابایتی عرضه خواهد شد اما همچنان پشتیبانی از کارت حافظه باقی مانده است. ظرفیت باتری پی 30 حدود 3650 میلی‌آمپرساعت بوده و از تکنولوژی شارژ سریع نیز پشتیبانی خواهد کرد.

رابط کاربری و نسخه اندروید این گوشی هم شرایطی مشابه مدل پرو دارد. در باقی موارد نیز شباهت بین این مدل و مدل پرو زیاد است با این تفاوت که در این مدل جک هدفون 3.5 میلی‌متری وجود دارد اما ویژگی IR Blaster حذف شده است. گوشی هوشمند پی 30 را با سه رنگ مشکی، سفید و سبز می‌توانید خریداری نمایید.

هنوز اطلاعات مشخصی در رابطه با قیمت این دو مدل از گوشی‌های جدید هواوی به دست نرسیده است اما انتظار می‌رود قیمتی حدود 900 دلار برای آن‌ها تعیین شود. نظر شما در مورد پرچمداران جدید هواوی چیست؟

منبع GIZMOCHINA
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.