خودرو تسلا مدل Y با قیمت پایه 39 هزار دلار رونمایی شد

این تسلا مدل وای (Tesla Model Y) است. خودرو جدید الکتریکی تسلا در کلاس یک SUV جمع و جور که در سال 2020 به بازار عرضه خواهد شد.

همانطور که پیش از این وعده داده بودیم بالاخره 23 اسفند فرا رسید و خودرو الکتریکی تسلا مدل وای (Tesla Model Y) رونمایی شد. خودرو الکتریکی مدل وای همانطور که اشاره کردیم یک خودرو SUV جمع و جور به حساب می‌آید.

بهترین نسخه آن می‌تواند با یک بار شارژ تقریبا 483 کیلومتر را بپیماید و به قیمت 47 هزار دلار به فروش خواهد رفت. بهترین نسخه با بالاتری کارآیی خودرو مدل وای تسلا که به قیمت 60 هزار دلار عرضه خواهد شد نیز شتاب صفر تا صد 3.5 ثانیه‌ای دارد.

Tesla Model Y

این پنجمین خودرو الکتریکی تسلا است که ایلان ماسک روانه خیابان‌ها می‌کند و در واقع دومین تلاش تسلا برای تصاحب سهم اصلی بازار خودروهای الکتریکی است.

ایلان ماسک در مراسم معرفی خودرو تسلا مدل وای با اعلام اینکه از نظر عملکرد این خودرو یک خودرو SUV است تاکید کرده است که البته مانند یک خودرو اسپرت سواری می‌دهد.

خودرو تسلا مدل Y

زمان عرضه و قیمت خودرو تسلا ندل وای (Tesla Model Y)

ایلان ماسک در خصوص زمان عرضه این خودرو اعلام کرده است که اولین نسخه تسلا مدل وای با قابلیت طی بیشترین مسافت با یک‌بار شارژ (483 کیلومتر) به قیمت 47 هزار دلار در پائیز سال 1399 به بازار عرضه می‌شود.

تسلا همچنین از یک نسخه چهار چرخ متحرک به قیمت 51 هزار دلار و نسخه با بالاترین عملکرد به قیمت 60 هزار دلار خبر داده که این دو نسخه نیز در پائیز سال 1399 عرضه خواهند شد.

ارزان‌ترین نسخه تسلا مدل وای (Tesla Model Y) به قیمت 39 هزار دلار که میزان مسافت طی شده با یک بار شارژ آن به صورت استاندارد 370 کیلومتر خواهد بود در سال 2021 میلادی به بازار عرضه خواهد شد.

طراحی تسلا مدل Y

خودرو تسلا مدل Y راحت‌تر از تسلا مدل 3 است اما در برابر ابهت مدل 3 مطمئنا کم می‌آورد. مدل وای تسلا آن طور که در مراسم رونمایی از این خودرو در استودیو طراحی تسلا به نمایش گذاشته شد، یک خودرو هفت نفره است.

ایلان ماسک با توصیف مدل ‎‎Y به عنوان ایمن‌ترین خودرو SUV در سایز متوسط اعلام کرده که پیش‌بینی می‌کند از نظر ایمنی قادر به دریافت 5 ستاره کامل ایمنی در تصادف باشد و مجوز تردد در تمامی بزرگراه‌ها را به دست آورد.

باید دید در حالی که گمانه‌زنی‌ها از اشباع بازار خودروهای الکتریکی در ایالات متحده و تمایل تسلا به عرضه محصولات خود در اروپا و چین خبر دارد آینده بازار خودروهای الکتریکی به کدام سمت خواهد رفت.

منبع TheVerge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نظرات بسته شده است.