اپل تاریخ برگزاری WWDC 2019 را اعلام کرد: 13 تا 17 خردادماه

اپل 13 تا 17 خرداد ماه سال 1397 را به عنوان تاریخ برگزاری (WWDC 2019) کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان سال 2019 خود اعلام کرد.

0

در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل در سال 2019 انتظار می‌رود به طور معمول شاهد نسخه‌های جدیدی از iOS ،macOS ،tvOS ،watchOS و هر چیزی که فکر کنید با پسوند OS می‌توان عرضه کرد، باشیم. از شعار “Write code. Blow minds.” برای WWDC 2019 اپل استفاده شده و تصویر گرافیکی بالا را برای آن در نظر گرفته که ذهن یک ربات با مزه با کدهایی که با استفاده از ابزارهای توسعه‌دهندگان اپل نوشته شده منفجر شده!

انتظار می‌رود امسال تمرکز اصلی در WWDC 2019 اپل بر روی iOS 13 باشد که امیدواریم تغییرات بنیادینی برای هسته رابط کاربری آیفون‌ها و آی‌پد‌ها به همراه داشته باشد. شایعات حکایت از آن دارد که اپل در حال کار بر روی بازسازی رابط کاربری“Springboard” خود است و خوشبختانه امسال موفق به انجام این کار خواهد شد اگر چه برخی بهبودهای دیگر نیز امیدواریم بر روی iOS صورت پذیرد.

آی‌پد پرو به ویژه، دارای سخت‌افزار بسیار قدرتمندی است که در واقع محدودیت‌های نرم‌افزاری آن را عقب نگه می‌دارد و از جمله این محدودیت‌ها می‌توان به عدم پشتیبانی از قابلیت چند کاربره و محدودیت‌های پیچیده در پشتیبانی از حافظه‌های USB خارجی اشاره کرد.

آیا پشتیبانی از اپ‌های iOS در مک، در WWDC 2019 اپل بهتر خواهد شد؟

یکی دیگر از امیدواری‌های WWDC امسال این است که شاهد نزدیک‌تر شدن iOS و macOS باشیم که نیازمند امکان اجرای اپ‌های آی‌پد و آیفون بر روی مک است. اگرچه این امکان هم‌اکنون نیز برای برخی اپ‌ها با استفاده از سیستم‌عامل macOS Mojave (موهاوی) که اپل آن را در WWDC 2018 معرفی کرد، امکان‌پذیر است اما تا حالت ایده‌آل فاصله زیادی باقیمانده است و امیدواریم اپل این امکان را برای توسعه‌دهندگان بیشتری فراهم کند.

صحبت از مک شد باید بگوئیم که همچنان مشخص نیست که اپل چه زمانی اقدام به معرفی مک پرو جدید ماژولار خود خواهد کرد اما خب برخی شایعات از این حکایت دارد که در WWDC 2019 اپل از سخت‌افزار جدیدی رونمایی نخواهد شد.

تا خرداد ماه زمان کمی باقی نمانده و در کنار صبر زیاد برای دریافت به‌روزرسانی‌های اپل، همین زمان باعث بروز حدس و گمان‌های بیشتری خواهد شد که در قالب شایعات منتشر خواهند شد.

اپل ده روز دیگر و در تعطیلات نوروز ایرانیان نیز کنفرانسی برگزار خواهد کرد که ممکن است بیشتر بر روی سرویس تلویزیون این شرکت تمرکز داشته باشد و این موضوع را تقویت می‌کند که اپل در آینده بر روی همکاری با اپ‌های ویدئومحور تمرکز خواهد کرد.

اپل در عین حال به طور مداوم واقعیت افزوده مبتنی بر گوشی‌های خود را تقویت کرده و احتمالا شاهد بهبودهایی در این زمینه نیز در خرداد ماه باشیم.

هم‌اکنون ثبت‌نام برای حضور در WWDC 2019 اپل آغاز شده و کوتاه‌تر از همیشه تا پنج روز دیگر ادامه خواهد داشت. اپل مانند همیشه از انتخاب تصادفی میان ثبت‌نام‌کنندگان و هزینه 1599 دلاری برای حضور در این کنفرانس خبر داده و البته تاکید کرده که 350 بورس تحصیلی نیز در کنفرانس امسال ارائه خواهد کرد.

منبع Theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.