سرویس پیام‌رسان Google Allo امروز رسما و برای همیشه تعطیل ‌شد

سرویس پیام‌رسان Google Allo از دی‌ماه سال گذشته به‌روزرسانی نشده بود تا در فروردین ماه گوگل از برنامه زمانبندی تعطیل شدن گوگل الو خبر دهد و در نهایت در آذر ماه رسما زمان دقیق تعطیل شدن سرویس Google Allo را اعلام کند.

0

سرویس پیام‌رسان گوگل الو امروز برای همیشه تعطیل می‌شود و همین حالا هم وقتی به صفحه اصلی این پیام‌رسان مراجعه می‌کنید در کنار پیغام خداحافظی توصیه گوگل برای استفاده کاربران از سرویس پیام‌رسان Android Messages را می‌بینید.

این در حالیست که گوگل که چند سال گذشته را به پشتیبانی از گسترش پروتکل پیام‌رسان RCS اختصاص داده است هنوز به طور گسترده عرضه نشده و روند آن سرعت پائینی دارد.

در پروتکل پیام‌رسان RCS هنکامی که کاربر با استفاده از اپلیکیشن پیامک مبتنی بر این پلتفرم اقدام به ارسال پیام می‌کند اگر کاربر مقصد دارای اپلیکیشنی با پشتیبانی از RCS باشد می‌تواند به طور خودکار نسخه غنی‌تری از پیام را که می‌تواند شامل تصویر، لینک و .. باشد را دریافت کند و در غیر این صورت متن پیام ارسال شده را در قالب همان متن ساده دریافت خواهد کرد.

پیام‌رسان گوگل الو در ماه سپتامبر سال 2016 در حالی همراه با دستیار مجازی گوگل یعنیGoogle Assistant عرضه شدکه حضور همزمان آن در کنار گوگل هنگ‌آوتس (Google Hangouts) و برنامه پیامک اندروید مسنجر گیج‌کننده بود. اگر چه در ابتدای عرضه گوگل الو شما فقط می‌توانستید از این برنامه برای گفتگوی صوتی یا متنی با دستیار مجازی Google Assistant استفاده کنید.

 

منبع gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.