حسگر تشخیص چهره گلکسی اس 10 سامسونگ می‌تواند توسط یک عکس یا ویدیو فریب بخورد!

هرچند گلکسی اس 10 سامسونگ نسبت به نسل قبلی به‌روزرسانی‌های قابل توجهی را دریافت کرده، با این حال به نظر می‌رسد حسگر تشخیص چهره گلکسی اس 10 همچنان از ضعف‌های قابل توجهی رنج می‌برد.

0

گلکسی اس 10 سامسونگ چهار روش مختلف بیومتریک برای باز کردن قفل گوشی ارائه داده؛ حسگر تشخیص عنبیه چشم، حسگر تشخیص چهره، حسگر اثر انگشت التراسونیک یکپارچه شده با قسمتی از نمایشگر و ترکیبی از تشخیص چهره و اسکن عنبیه چشم که اسکن هوشمند نامیده می‌شود.

اگرچه شرکت کره‌ای بر روی ویژگی‌های بیومتریک این گوشی مانور تبلیغاتی زیادی انچام داده با این حال بررسی‌های انجام شده حاکی از آن است که حسگر تشخیص چهره گلکسی اس 10 به راحتی فریب می‌خورد!

بر اساس ویدئوهای منتشر شده از بررسی اولیه گلکسی اس 10 سامسونگ توسط وب‌سایت معتبر The Verge و یوتیوبر معروف Lewis Hilsenteger، حسگر تشخیص چهره گلکسی اس 10 حتی قادر به ایجاد تمایز میان چهره حقیقی افراد با نقاشی کشیده شده از صورت آن‌ها نیست.

بدین ترتیب برای بازگشایی قفل نمایشگر پرچم‌دار جدید سامسونگ تنها کافی است تصویر فرد مورد نظر را در فاصله مناسب در جلو دستگاه توسط یک گوشی دیگر قرار داده تا عملیات احراز هویت انجام شود!

هک قفل گلکسی اس 10 سامسونگ

از سوی دیگر یکی از بلاگرهای معروف کره‌ای در توئیتی به تازگی مدعی شده که حسگر تشخیص چهره گلکسی اس 10 وی، با چهره برادر او هم عملیات احراز هویت را انجام می‌دهد!

شرکت سامسونگ هنوز واکنشی به این اخبار نشان نداده است، با این حال پیشنهاد می‌شود برای افزایش امنیت گوشی‌های سری گلکسی اس 10 بهتر است قابلیت تشخیص چهره سریع که به طور پیش‌فرض فعال است را از بخش تنظیمات دستگاه خاموش کنید.

منبع androidpolice
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.