بازار برنامه‌های متخلف را پس از حذف‌ به کاربران معرفی می‌کند

کافه‌بازار اعلام کرد این پس بعد از شناسایی برنامه‌های مخرب و حذف آنها از بازار در خصوص حذف انها از گوشی کاربران نیز به آنها هشدار خواهد داد.

0

در مطلبی که در وبلاگ بازار منتشر شده آمده است که بازار با توجه به اهمیتی که به امنیت کاربر می‌دهد، علاوه بر بررسی برنامه‌ها و بازی‌ها پیش از انتشار آنها، پس از انتشار نیز با مشاهده‌ی هر نوع رفتار مخرب یا آزاردهنده برای کاربر، برنامه‌ی توسعه‌دهنده‌ی متخلف را از بازار حذف می‌کند. علاوه بر این، بازار از این پس به کاربرانی که پیش از حذف برنامه از بازار، این قبیل برنامه‌‌ها را نصب کرده‌ باشند، هشدار می‌دهد که برنامه مورد نظر را از گوشی خود حذف کنند.

پیش از این انتشار برخی برنامه‌های مخرب در کافه بازار به خصوص در مورد جمع‌اوری اطلاعات ورود کاربران به اینستاگرام، مورد انتقاد قرار گرفته بود. این قبیل برنامه‌ها به طور معمول پس از انتشار در بازار با ایجاد برخی تغییرات، سعی در فریب و جمع‌اوری غیرقانونی اطلاعات شخصی کاربران دارند.

بازار با تاکید بر اینکه در فرایند حذف برنامه از کافه بازار از ابزارهای گوناگون امنیتی، بررسی کارشناسان، گزارش‌های کاربران و سایر مراجع بهره خواهد گرفت خاطرنشان شده است که در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی توسعه‌دهندگان، ضمن حذف برنامه متخلف از بازار، موارد را به کاربرانی که برنامه متخلف را روی دستگاه خود نصب کرده‌اند، گزارش و توسیه به حذف آن خواهد کرد.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.