حمایت از تولید ملی و مددجویان بهزیستی؛ رویکرد همراه اول در مسئولیت‌های اجتماعی

رویکرد جدید همراه اول در بخش مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت، حمایت از تولید ملی و کمک به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد است.

0

با نزدیک شدن به پایان سال و عید باستانی نوروز  شرکت‌های بزرگ و کوچک به فکر تهیه هدایای تبلیغاتی مختلف برای کارمندان، مشتریان، همکاران و شرکای خود هستند. معمولاً این‌گونه هدایا که ارزش مجموع آن‌ها هم رقم قابل توجهی است به صورت سفارش عمده به شرکت‌های بزرگ واگذار می‌شود. با این‌حال اما هدایای نوروزی همراه اول امسال متفاوت است. این شرکت در راستای مسئولیت اجتماعی خود و همچنین حمایت از تولید ملی (شعار سال ۱۳۹۷) هدایای تبلیغاتی خود را فقط از تولیدات مددجویان بهزیستی و کمیته امداد تهیه می‌کند. به این ترتیب و با توجه به وسعت سازمانی همراه اول می‌توان گفت کمک قابل توجهی به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی خواهد شد و چنین کسب‌وکارها کوچک نیازمند توجهی مطرح‌تر خواهند شد.

همراه اول همچنین خرید اقلام خارجی را نیز برای هدایای نوروزی به‌کلی متوقف کرده است. نکته جالب این‌که این اقدام قرار نیست مقطعی باشد و از این پس به صورت یک رویه در همراه اول اجرا خواهد شد. به این ترتیب می‌توان انتظار داشت در آینده نیز این شرکت در مناسبت‌های مختلف به‌جای خرید اقلام خارجی یا تهیه از شرکت‌های بزرگ، با خرید تولیدات ملی خصوصاً ‌از مددجویان بهزیستی و کمیته امداد به نیازمندان زیادی در سراسر کشور کمک کند.

شاید بگویید اصولاً تهیه هدایای نوروزی آن هم در حجم گسترده نوعی اسراف محسوب می‌شود و می‌توان حداقل بخشی از این هزینه را صرف کارهای خیرخواهانه دیگری کرد. هفته گذشته محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری هم در پستی در صفحه اینستاگرام خود با انتشار متن زیر شرکت‌های ارتباطی را دعوت کرد تا بخشی از هزینه تبلیغات خود را به تهیه امکانات برای مناطق محروم اختصاص دهند:

پارسال از شرکت‌های ارتباطی خواستم هزینه هدایای نوروز را صرف زلزله‌زدگان کنند. امسال نیز بیایید به‌جای خرید هدایا برای مدیران دستگاه‌ها یا تبلیات، امکانات حداقلی را برای روستای بی‌نظیر گردشگری #دَرَک فراهم کنیم تا اقتصاد مردم عزیز آن‌جا رونق گیرد و به درک رفتن یک سفر جذاب شود!

به این ترتیب همراه اول نیز تصمیم گرفته از این کمپین استقبال کرده و تا حد امکان امکانات حداقلی را برای روستای گردشگری درک در استان سیستان و بلوچستان فراهم کند. بخش عمده‌ای از هزینه اقلام تبلیغات نوروزی این اپراتور امسال به این امر اختصاص داده شده است. درک روستایی محروم از توابع بخش زرآباد شهرستان کنارک است که در سرشماری سال ۸۵ جمعیت آن تنها ۳۵۲ نفر (۷۴ خانوار) ثبت شده است.

گفتنی است این اولین باری نیست که همراه اول در راستای مسئولیت اجتماعی خود با کمپین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هم‌راستا می‌شود. این شرکت سال گذشته نیز دعوت وزیر ارتباطات برای صرف هزینه اقلام تبلیغات نوروزی خود برای کمک به مردم زلزله‌زده استان کرمانشاه را پذیرفته بود.

به این ترتیب علاوه بر تغییر در مدل درآمدی، همراه اول در نحوه صرف هزینه‌های خود نیز تجدید نظر می‌کند. مددجویان بهزیستی و کمیته امداد علاوه بر کمک‌های مردمی به کمک‌های شرکت‌ها و برندهای بزرگی مثل همراه اول نیز نیاز دارند. به این ترتیب چنین حرکت‌هایی می‌تواند توجه سایر شرکت‌ها را نیز جلب کند و به این ترتیب در آینده شاهد کمک‌های مالی و تجهیزاتی بیشتری به مناطق محروم باشیم. همچنین حمایت از تولید ملی هم صرفاً به محصولات برندهای نام‌آشنا ختم نمی‌شود و شاید کمک به کسب‌وکارهای نوپا و نیازمند توجه تأثیر بیشتری در اقتصاد مردم داشته باشد.

همراه اول در راستای مسئولیت اجتماعی خود همچنین سال گذشته کمپین مثل اول را معرفی کرد. هدف این کمپین که در آن رسانه‌ها، هنرمندان و خیرین شرکت داشتند نوسازی مدارس در مناطق زلزله‌زده است.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.