تلویزیون بی‌سیم سامسونگ احتمالا آغاز نسل جدیدی در بازار تلویزیون‌ها است

زمانی تلویزیون‌های عظیم‌الجثه به تنهایی بخش زیادی از فضای خانه را اشغال می‌کردند اما با پیشرفت تکنولوژی اکنون تلویزیون‌های هوشمند را می‌توان حتی بخشی از دیوار به حساب آورد. با فارنت همراه باشید…

0

ضخامت تلویزیون‌های هوشمند امروزی به قدری کاهش یافته که می‌توان به سادگی هر چه تمام‌تر حتی آن‌ها را به دیوار خانه چسباند اما تنها مانعی که روی مسیر انجام چنین کاری وجود دارد بخش مربوط به اتصال سیم تلویزیون است. البته خبر رسیده که سامسونگ راه‌کاری برای این قضیه در نظر دارد. هر چند که این شرکت کره‌ای سال پیش هم یک راه جدید پیشنهاد داد که شامل یک کابل انتقال همزمان دیتا و برق می‌شد. اکنون طبق پتنت جدیدی که منتشر شده است به نظر می‌رسد که تلویزیون‌های بعدی قرار است به صورت کاملا بی‌سیم روانه بازار شوند.

ظاهرا ماهیت این نوع برق‌رسانی چیزی شبیه به همان فناوری است که در شارژ بی‌سیم گوشی‌های هوشمند به کار می‌رود که هر روز در حال فراگیرتر شدن است. بر اساس پتنت نمایش داده شده در پشت تلویزیون یک میله الکترومغناطیسی قرار دارد که نقش گیرنده برق را بازی خواهد کرد. هر چند که برخلاف شارژرهای بی‌سیم در بین این میله و مرکز اصلی تامین برق تلویزیون فاصله وجود دارد. همچنین این میله می‌تواند نقش یک نوار صوتی را هم ایفا کند.

تنها مانع موجود برای رسیدن به چنین هدفی این است که تاکنون تکنولوژی شارژ چندان پیشرفته‌ای برای انجام امر انتقال نیرو به صورت بی‌سیم ظهور نکرده است. نگرانی‌هایی هم در مورد خطر امواج چنین ارتباطی وجود خواهد داشت. در نظر داشته باشید که اگر سامسونگ موفق به تولید چنین تکنولوژی مهمی باشد قطعا آن را در سایر دستگاه‌های خود مانند کوشی‌های هوشمند هم به کار خواهد گرفت. نظر شما در مورد نسل بعدی تلویزیون‌های سامسونگ چیست؟

منبع Slash Gear
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.