هکرها ویندوز 10 را برای نینتندو سوییچ پورت کردند!

نینتندو سوییچ یکی از محصولاتی است که طرفداران زیادی دارد و به همین خاطر افرادی زیادی در حال انجام کارهای عجیب مانند پورت ویندوز 10 بر روی آن هستند.

0

هکرها و مدرهای بسیاری سوییچ را دوست دارند. به همین خاطر شاهد پورت شدن سیستم‌عامل‌های خاص بر روی نینتندو سوییچ هستیم. البته که سخت‌افزار و نرم‌افزار این کنسول به شدت محافظت‌شده است و ورود به دستگاه به شدت سخت است. اما همین باعث شده که جذابیت این چالش بیشتر شود.

از نظر فنی، می‌توان اندروید را روی این کنسول اجرا کرد. هنوز این قابلیت ممکن نشده، اما هکرها در حال کار بر روی آن هستند. اگر چنین اتفاقی رخ دهد، کاربردی بودن کنسول بالاتر هم خواهد رفت. اما پورت کردن ویندوز 10 بر روی نینتندو سوییچ کمی عجیب‌ و غریب به نظر می‌رسد و شاید خیلی کارایی نداشته باشد.

بن ونگ، یک هکر معروف است و توانسته به خاطر هک‌های پیشین خود معروفیت زیادی کسب کند. این هکر پیش از این، موفق شده بود که ویندوز RT و ویندوز  10 را بر روی چیپ ARM و گوشی لومیا 950XL مایکروسافت اجرا کند.

البته که پورت ویندوز اصلی بر روی گوشی مایکروسافت کار راحت‌تری است. گوشی و سیستم‌عامل اکوسیستم نزدیک به همی دارند و با کمی کار می‌توان آن را پورت کرد. اما کنسول نینتندو به شدت دورتر از مثال پیشین است.

نینتندو سوییچ از یک چیپ ARM استفاده می‌کند. اما این چیپ ARM معمولی نیست و در حقیقت Tegra X1 شرکت انویدیا است. ویندوز را می‌توان بر روی چیپ‌ها اسنپ‌دراگون اجرا کرد، اما هیچ پورت رسمی از هیچ سیستم‌عاملی بر روی Tegra انجام نشده است.

همچنین سختی و چالش بعدی نصب یه حجم عظیم از درایورها و نرم‌افزارهای مورد نیاز است. لینوکس و اندروید هم این مشکل را دارند، اما به شدت کم‌تر است. ویندوز مشخصا نیاز به نرم‌افزارهای بیشتری برای کارایی دارد.

این هکر یک تصویر منتشر کرده و این تصویر حاوی کنسول است که لوگوی بوت ویندوز را نمایش می‌دهد. البته که این هکر اعلام کرده هنوز کار زیادی باقی مانده و باید زمان بیشتر صرف کار کند. با این حال، همین میزان پیشرفت هم نشانی از توانایی او است.

اگر او بتواند که ویندوز 10 را بر روی این کنسول پورت و اجرا کند، همچنان ممکن است که ویندوز به خوبی اجرا نشود. چون سخت‌افزار کنسول آنقدر قوی نیست که از پس یک سیستم‌عامل سنگین بربیاید. همچنین بدون کیبورد و با سیستم تاچ کمی کار با سیستم هم سخت خواهد بود.

منبع Slashgear
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.