کورنینگ بر روی شیشه منعطف برای گوشی‌های تاشدنی کار می‌کند

شرکت کورنینگ که برای اپل و گوگل و بسیاری شرکت‌های دیگر صفحه‌نمایش تولید می‌کند، قصد دارد که یک شیشه منعطف را تولید کند.

0

شیشه منعطف کورنینگ برای استفاده در گوشی‌های تاشدنی تولید خواهد شد. این شرکت همانطور که اشاره کردیم با اپل، گوگل و گوریلاگلس فعالیت دارد. کورنینگ برنامه دارد که تا کمتر از دو سال آینده این شیشه منعطف را طراحی و تولید کند.

مدیرعامل شرکت کورنینگ، جان بین در مصاحبه خود با Wired به این نکته اشاره کرد که شرکت با چالش مهمی روبرو است. چالش اصلی است که شیشه‌ای نازک تولید شود که توانایی خم شدن و انعطاف داشته باشد و در عین حال شکسته نشود و همچنین مقاومت آن برای محافظت از صفحه‌ هم کم نشود.

در سال 2017 اپل اعلام کرد که 200 میلیون دلار در بخش تحقیق و توسعه کورنینگ سرمایه‌گذاری خواهد کرد. همچنین این هزینه برای تهیه وسایل مورد نیاز و روند تولید شیشه‌ها هم مورد استفاده قرار خواهد گرفت. اپل چندی پیش پتنت‌هایی ثبت کرد که نشان می‌داد این شرکت در حال حاضر در حال تحقیق در چنین بخشی است. گزارشاتی نیز منتشر شد مبنی بر اینکه تا سال 2020 اپل یک گوشی تاشدنی عرضه خواهد کرد.

دو شرکت هواوی و سامسونگ با گوشی‌های میت ایکس و گلکسی فولد، وارد بازار گوشی‌های تاشدنی شده‌اند. اما هر دو گوشی از صفحه‌نمایش پلاستیکی استفاده کرده‌اند تا به خمیدگی کافی دست پیدا کنند. البته که صفحه‌نمایش میت ایکس نسبتا شبیه به یک صفحه‌نمایش با جنس شیشه است، اما همچنان تست خط و خش روی آن انجام نشده است.

میزان محدوده خمیدگی در این شیشه باید بین 3 تا 5 میلی‌متر باشد. چنین محدوده‌ای باعث می‌شود که گوشی هم بین 6 تا 10 میلی‌متر ضخامت داشته باشد. هم‌اکنون آیفون XS ضخامتی 7.7 میلی‌متری دارد. شرکت تلاش می‌کند که تا حد ممکن شیشه منعطف خود را نازک و نازک‌تر کند و همچنین مقاومت آن در برابر ضربه‌ها را افزایش دهد. رسیدن به این هدف، چالش‌برانگیز خواهد بود.

شرکت کورنینگ در حال حاضر شیشه Willow را تولید می‌کند که قابلیت خم شدن مانند یک تکه کاغذ را دارد. اما روند تولید گوشی‌ها به شکلی است که نمی‌توان آن را به عنوان صفحه‌نمایش استفاده کند. مواد داخلی این شیشه‌ها آغشته به نمک است و همین باعث خواهد شد که ترانزیستورها در تماس با شیشه از بین بروند.

اپل از سال 2007 به بعد دیگر سمت شیشه‌های پلاستیکی نرفته است. همان زمان اپل اعلام کرد که شیشه کامل را تولید خواهد کرد تا در برابر خط و خش مقاوم باشد. در حقیقت اولین نسخه آیفون از جنس همین شیشه بود و موفقیت فراوانی را کسب کند.

اگر کورنینگ در ساخت شیشه منعطف خود موفق عمل کند، شاهد ظهور گوشی‌های تاشدنی اپل هم خواهیم بود. اپل در سال‌های اخیر نشان داده که علاقه‌ای به اولین بودن دیگر ندارد و در عوض تلاش خواهد کرد که بهترین گزینه را برای مشتریان خود طراحی و عرضه کند. چنین شیشه‌ای به دپارتمان طراحی اجازه می‌دهد که طراحی خلاقانه‌تر و کامل‌تری را ارائه دهند.

منبع TheVerge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.