چهارمین دوره المپیاد تکنسین‌های ایران با معرفی نفرات برتر به پایان رسید

امروز طی مراسمی در تالار قلم کتابخانه ملی ایران، چهارمین دوره المپیاد تکنسین‌های ایران با معرفی نفرات برتر و تجلیل از کارشناسان به کار خود پایان داد.

0

المپیاد تکنسین‌های ایران چیست؟

سامسونگ امسال نیز برای چهارمین بار متوالی در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور چهارمین المپیاد تکنسین‌های ایران را برگزار کرد. شرکت در این المپیاد که با هدف شناسایی برترین استعدادهای فنی ایران برگزار می‌شود برای عموم آزاد است. پس از ثبت نام اولیه و برگزاری مراحل اولیه، در هر رشته ده نفر برتر به‌صورت عملی به رقابت پرداخته و امروز نفرات برتر معرفی شده و به آن‌ها هدایای نفیسی اعطا شد.

این المپیاد در رشته‌های دستگاه‌های تهویه مطبوع، لوازم صوتی و تصویری، لوازم خانگی و موبایل و تبلت برگزار می‌شود.

اختتامیه چهارمین دوره المپیاد تکنسین‌های ایران

اختتامیه چهارمین دوره این المپیاد امروز با حضور مسئولین سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، مسئولین سامسونگ، کارشناسان و شرکت‌کنندگان برتر المپیاد و خبرنگاران در تالار قلم کتابخانه ملی برگزار شد.

در ابتدای مراسم رضا باجولوند معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ضمن تشکر از سامسونگ برای برگزاری چهار دوره المپیاد آزاد ارزشمند در کشور از مسئولین، مربیان و اتحادیه‌های مربوطه نیز قدردانی کرد. به گفته باجولوند چهارمین دوره المپیاد تکنسین‌ها نسبت به دوره‌های پیشین از استقبال بیشتری برخوردار شده و سطح مسابقات نیز بالاتر رفته است.

باجولوند همچنین از رایزنی با سامسونگ برای توسعه این المپیاد به سطح بین‌المللی خبر داد و اعلام کرد مردادماه آینده نیز جمعی از متخصصین مهارت از ایران برای شرکت در مسابقات جهانی اعزام خواهند شد.

به اعتقاد باجولوند برگزاری چنین آزمون‌های مهارتی به تأمین نیروی کار متناسب با نیاز بازار کمک کرده و باعث می‌شود متخصصین در محیط کار واقعی تربیت شوند.

در ادامه وحید نجفی مدیرعامل شرکت سام سرویس در مورد وضعیت و جایگاه تکنسین‌ها اطلاعاتی ارائه کرد. در سام سرویس نسبت ستاد (نیروهای پشتیبانی) به صف (نیروی تکنسین) چیزی در حدود ۱ به ۲۰۰ است. این درحالیست که دانشگاه‌ها تنها نیروی ستاد را تربیت می‌کنند و بار تربیت نیروی تکنسین بر دوش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و همچنین خود شرکت‌های ارائه دهنده خدمات است.

نجفی همچنین برای دوره‌های بعدی المپیاد پیشنهادهایی مطرح کرد که در نظر گرفتن مهارت ارتباطی و رفتاری متخصص با مشتری یکی از مهم‌ترین آن‌هاست.

المپیاد تکنسین‌های ایران تنها یکی از چندین برنامه‌ای است که تحت عنوان فعالیت‌های شهروند شرکتی و مسئولیت اجتماعی سامسونگ در ایران برگزار می‌شود که چهار حوزه آموزش، سلامت، محیط زیست و اشتغالزایی را شامل می‌شود. در ایران هم این شرکت با راه‌اندازی کتابخانه‌های گویا برای نابینایان و کم‌بینایان، مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر و آکادمی مهندسی سامسونگ، برنامه‌هایی را برای ارتقا سطح آموزش و اشتغال جوانان ایرانی اجرا کرده است.

در ادامه مراسم مسعود هجرت مدیر ارشد بازاریابی سامسونگ در ایران ضمن بیان تاریخچه کوتاهی از شرکت سامسونگ، از نقش شهروند شرکتی (مسئولیت اجتماعی) این شرکت گفت و گزارشی از فعالیت‌های این شرکت در چند سال آینده در این زمینه را ارائه کرد. به گفته هجرت آکادمی مهندسی سامسونگ در طی ۴۷ ماه فعالیت ۲۱۰۰ فارغ‌التحصیل داشته و صدمین دوره کلاس‌های خود را نیز چندی پیش برگزار کرده است.

مدیر ارشد بخش بازاریابی سامسونگ ضمن ارایه گزارشی درباره تاریخچه فعالیت‏های مسئولیت اجتماعی این شرکت در ایران و پروژه‎های متنوعی که در زمینه‏های مختلف با موفقیت اجرا شده‏اند، درباره دستاوردها و نقاط تمایز چهارمین دوره المپیاد تکنسین‌های ایران گفت: «امسال با تلاش‌ها و کمک‌های تمامی همراهان این پروژه، توانستیم بیشترین شرکت‌کننده را در طول ۴ دوره داشته باشیم و افزایش ۲۷ درصدی را نسبت به سال گذشته تجربه کنیم. امیدوارم برندگان نهایی نیز بتوانند از موقعیت ایجاد شده، نهایت استفاده را کرده و در راستای اشتغالزایی و آموزش، مهارت‌هایشان به‌کار گیرند و به دیگران نیز انتقال دهند.»

فرهاد هجرت همچنین از برگزاری کمپین اینستاگرامی #ماهرهستم خبر داد که در اینستاگرام آکادمی مهندسی سامسونگ به نشانی Instagram.com/samsungea برگزار شده و پس از تعطیلات نوروز به ۳ نفر برگزیده یک دستگاه گوشی Galaxy A6 2018 سامسونگ اهدا خواهد شد.

در ادامه مراسم نیز از کارشناسان برگزاری المپیاد تکنسین‌ها تقدیر شد و همچنین نفرات اول تا سوم هر رشته معرفی شدند. علاوه بر کاپ و مدال به نفرات اول تا سوم به ترتیب مبلغ ۳۰، ۲۰ و ۱۰ میلیون تومان هدیه نقدی نیز اهدا شد.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.