اچ‌تی‌سی سال ۲۰۱۹ را با بدترین عملکرد ماهانه خود آغاز کرد

چندین سال متوالی است که شرکت اچ‌تی‌سی به ضرردهی رسیده است. این شرکت که زمانی یک بازیکن قوی بود، حالا برای بقا می‌جنگد.

0

ضرردهی اچ‌تی‌سی همچنان ادامه دارد و به نظر سیاست‌های مختلفی که شرکت طی سال‌ها اتخاذ کرده جوابگو نیست و این شرکت به سوددهی نمی‌رسد. در سال 2011 این شرکت موفق شد که 8.8 درصد بازار گوشی‌های هوشمند را از آن خود کند. اما تفاوت‌های زیادی در طی سال‌ها شکل گرفته و اچ‌تی‌سی هم دیگر آن بازیکن قدیمی نیست.

دقیقا ضرردهی اچ‌تی‌سی به هشتمین سال متوالی خود رسیده است. پیش از اینکه اچ‌تی‌سی گزارش عملکرد مالی خود را منتشر کند، این رقم بر روی هفت سال متوالی گیر کرده بود. اما حالا با انتشار جدیدترین عملکرد ماهانه اچ‌تی‌سی متوجه شدیم که سال 2019 سال خوبی نخواهد بود و شاهد بدترین عملکرد ماهانه شرکت هستیم.

در اولین ماه سال 2019 یعنی ماه ژانویه، درآمد اچ‌تی‌سی بالغ بر 32.7 میلیون دلار بود. این دوره سال پیش به شدت بهتر بود و اچ‌تی‌سی موفق شده بود که 110 میلیون دلار درآمد داشته باشد. چنین سقوط درآمدی واقعا نگران‌کننده است و این شرکت شاهد سقوط 70.46 درصدی بوده است. نسبت به ماه دسامبر 2018 هم این شرکت شاهد سقوط 25.63 درصدی بوده که همچنان برای یک ماه وحشتناک است.

اچ‌تی‌سی مدت‌ها است که اعلام کرده برنامه‌های مختلفی برای سودآوری دارد. شرکت قصد دارد که تمرکز خود را بر روی محصولات رده‌بالا و میان‌رده قرار دهد و از این طریق درآمد کسب کنند. در دید شرکت این تنها راه بازگشت به رینگ مسابقه است. از دیدی چنین استراتژی منطقی است. این گوشی‌ها به دلیل محدوده قیمتی توانایی تولید درآمد را دارند.

با این حال برای رسیدن به درآمد از این استراتژی، شرکت باید به دنبال عرضه محصولات واقعا جذاب باشد. در این محدوده قیمتی محصولات قوی بسیار زیادی وجود دارد و شرکت‌هایی مانند وان‌پلاس توانسته‌اند با سود کم برخی از بازارها را قبضه کنند. با این تفاسیر، اگر شرکت به محصولی واقعا خوب دست پیدا نکند، دسترسی به درآمد و سهم بیشتر از بازار، واقعا سخت خواهد بود.

همانطور که گفتیم این بدترین عملکرد ماهانه شرکت است. در حقیقت چنین میزان درآمدی و این ضرردهی اچ‌تی‌سی چندین سال پیش یعنی در سال 2003 اتفاق افتاده بود. چنین آمار بیانگر پسرفت شرکت است و به نظر نمی‌رسد که این ماه هم آمار خوبی از سوی شرکت بیرون بیاید.

منبع Phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.