سونی رسماً تولید پلی‌استیشن ویتا را متوقف کرد

بالاخره قصه پلی‌استیشن ویتا به سر رسید. بر اساس اخباری که از سوی سونی منتشر شده، این کنسول همراه دیگر تولید نخواهد شد و وقت خداحافظی رسیده است.

0

سونی به صورت رسمی خبر توقف تولید پلی‌استیشن ویتا را اعلام کرده است. این کنسول ابتدا در سال 2011 عرضه شد. این کنسول ادامه‌دهنده راه کنسول PSP بود. PSP در دوران خود توانست توجه زیادی را جلب کند و حقیقتا یک کنسول جذاب و تازه بود. اما ویتا هیچ‌گاه نتوانست موفقیت PSP را ادامه دهد.

از زمان عرضه تا زمان انتشار خبر توقف تولید پلی‌استیشن ویتا شاهد فروش 16.1 میلیون دستگاه بودیم. این رقم در مورد PSP حدودا 82 میلیون دستگاه است. با اینکه کنسول ویتا قابلیت‌های تازه‌ای داشت و بهبود شگرفی نسبت به PSP پیدا کرده بود، اما نتوانست به رقابت با اپلیکیشن‌های هوشمند بپردازد. همچنین در حال حاضر این کنسول رقبایی مانند سویچ نینتندو رو دارد که کار را برای فروش بیشتر سخت می‌کند.

همانطور که گفتیم این دستگاه قابلیت‌های جذابی داشت. بازی‌هایی که برای این کنسول عرضه شدند هم اکثرا حرفی برای گفتن داشتند و بازی‌های جذابی بودند. اما همانطور که گفتیم سلیقه مردم پس از قدرت گرفتن گوشی‌های هوشمند کمی تغییر کرد. همراه داشتن یک گوشی و یک کنسول کاری غیرمنطقی به نظر می‌رسید و گوشی‌های هوشمند هر روز قوی‌تر از پیش بودند.

در حال حاضر یک خط تولید تازه از گوشی‌های گیمینگ هم در حال عرضه است. همین دیروز متوجه شدیم که شرکت vivo یک گوشی تازه گیمینگ عرضه خواهد کرد. به همین خاطر رقابت تنگ‌تر و سخت‌تر می‌شود.

با اینکه PS Vita توانست لحظات خوبی را خلق کند، اما توسعه‌دهندگان مجالی برای پیشرفت به این کنسول ندادند و پس از مدتی این کنسول را رها کردند. سونی پیش از این اعلام کرده بود که قصد دارد در سال 2019 میلادی توقف تولید پلی‌استیشن ویتا را کلیدی کند. همچنین این شرکت برنامه‌ای برای عرضه یک نسخه جدید نداشته و هنوز هم ندارد. کارت بازی‌های این کنسول هم در ماه آینده وارد مرحله توقف تولید خواهد شد. هنوز هم یک سری نسخه مطمئنا وجود خواهد داشت، اما دیگر وقت خداحافظی با این کنسول خاطره‌انگیز فرا رسیده است.

منبع TheVerge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.