سواچ از سامسونگ به دلیل کپی کردن طرح ساعت‌های خود شکایت کرد

در میان شکایت غول‌های فناوری از یکدیگر و پرونده‌های حقوقی این‌بار شاهد شکایت سواچ از سامسونگ هستیم. اتهام سامسونگ در این پرونده صفحه‌ساعت‌های با طراحی ساعت‌های سواچ است.

0

تنها چند روز پس از این‌که سامسونگ ساعت هوشمند جدید خود گلکسی واچ اکتیو را معرفی کرد خبرهای بدی برای این شرکت به گوش می‌رسد: شکایت سواچ از سامسونگ برای کپی طرح ساعت‌های این شرکت. شرکت سوئیسی مشهور سواچ یک پرونده ۱۰۰ میلیون دلاری علیه سامسونگ ترتیب داده که در آن می‌توان صفحه‌ساعت‌هایی درست مشابه ساعت‌های سواچ را مشاهده کرد که همگی برای ساعت‌های گیر اسپورت، گیر اس 3 کلاسیک و فرانتیر قابل خرید هستند.

البته باید توجه داشته باشید صفحه‌ساعت‌های دیجیتالی که سواچ از آن‌ها صحبت می‌کند توسط سامسونگ طراحی نشده و یا جز صفحه‌ساعت‌های پیش‌فرض ساعت‌های سامسونگ نیست. با این‌حال می‌توانید در فروشگاه گلکسی اپس سامسونگ آن‌ها را پیدا کنید. سواچ ادعا می‌کند بیش از ۳۰ صفحه‌ساعت سامسونگ مشابه یا دقیقاً مشابه ساعت‌های سواچی هستند که طراحی ثبت شده دارند. به این ترتیب سواچ سامسونگ را به اعمال تجاری ناعادلانه متهم کرده و می‌گوید با طراحی‌های کپی شده ممکن است مشتریان تصور کنند سامسونگ و سواچ با یکدیگر همکاری دارند.

این صفحه‌ساعت‌ها همان‌طور که گفتیم توسط طراحان و توسعه‌دهندگان مستقل ساخته شده و در گلکسی اپس قرار داده شده‌اند. با این‌حال سامسونگ جلوی آن‌ها را نگرفته و طبیعتاً بخشی از سود فروش آن‌ها نیز به جیب این شرکت کره‌ای خواهد رفت. سواچ می‌گوید یکی از این صفحه‌ساعت‌ها که Jaquet Tropical Bird Repeater نام دارد مربوط به یک ساعت منحصربه‌فرد نسخه کلکسیونی با ارزش ۶۵۰ هزار دلار است:

به گفته سواچ این شرکت چند ماه پیش در این مورد با سامسونگ صحبت کرده و لیستی از این صفحه‌ساعت‌ها را در اختیار این شرکت قرار داده است. با این‌که سامسونگ قبول کرده که این صفحه‌ساعت‌ها را حذف کند اما ظاهراً اقدامات مورد نظر سواچ را انجام نداده است؛ سامسونگ به کپی کردن هیچ صفحه‌ساعتی اعتراف نکرده و قبول نکرده تا تمامی موارد درون گلکسی اپس را بررسی کند. در نتیجه صفحه‌ساعت‌های دیگری هم با طراحی کپی شده از سواچ در این فروشگاه اضافه شده است که هنوز همه آن‌ها حذف نشده‌اند.

اگر به خاطر داشته باشید چند سال پیش اپل نیز به اتهام کپی کردن صفحه ساعت مشهور ایستگاه راه آهن سوییس در اپلیکیشن ساعت iOS 6 مجبور به پرداخت ۲۱ میلیون دلار خسارت شد.

با این‌حال از آن‌جا که صفحه‌ساعت‌های هوشمند سامسونگ مستقیماً توسط این شرکت طراحی و عرضه نشده‌اند ممکن است رأی دادگاه این‌بار متفاوت باشد.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.