سونی اکسپریا وان را معرفی کرد؛ صفحه‌نمایش 4K OLED و دوربین سه‌گانه

سونی دقایقی پیش در نمایشگاه MWC 2019 از پرچم‌دار جدید خود موسوم به اکسپریا وان (Xperia 1) رونمایی کرد.

1

همان‌طور که انتظار داشتیم سونی پرچم‌دار جدید گوشی‌های هوشمند خود را در کنگره جهانی موبایل بارسلون رونمایی کرد. به‌جای نام اکسپریا XZ4 سونی نام اکسپریا 1 یا اکسپریا وان را برای پرچم‌دار جدیدش انتخاب کرده است.

اکسپریا وان

صفحه‌نمایش اکسپریا وان

اکسپریا 1 دارای صفحه‌نمایشی ۶.۵ اینچی با نسبت تصویر سینمایی ۲۱:۹ بوده که آن را نسبت به سایر گوشی‌ها کشیده‌تر کرده است. این گوشی همچنین اولین گوشی هوشمند دنیا با صفحه‌نمایش 4K OLED خواهد بود. با وضوح ۳۸۴۰ در ۱۶۴۴ پیکسل و پشتیبانی از HDR (BT.2020) این گوشی برای تماشای فیلم‌های سینمایی ایده‌آل است.

سونی با قابلیت Creator Mode گستره رنگی بالاتر ۱۰ بیتی را به این صفحه‌نمایش آورده است. به لطف فناوری دالبی اتموس صدای فراگیر نیز با اسپیکرهای اکسپریا 1 شبیه‌سازی می‌شود و با موتور X1 تلویزیون‌های سونی بهترین کیفیت رنگ و بالاترین کنتراست را می‌توانید از صفحه‌نمایش انتظار داشته باشید.

 دوربین اکسپریا وان

اکسپریا 1 دارای ۳ دوربین ۱۲ مگاپیکسلی است. دوربین فوق عریض ۱۶ میلی‌متری f/2.4، دوربین اصلی ۲۶ میلی‌متری استاندارد f/1.6 با سنسور ۲.۶/۱ اینچی و سرانجام دوربین ۵۲ میلی‌متری تله‌فوتو f/2.4. دوربین اصلی این گوشی به قابلیت Optical SteadyShot (ترکیب OIS+EIS) مجهز شده و فناوری فوکوس خودکار Dual Pixel را نیز به مراه دارد.

سونی می‌گوید از فناوری‌های دوربین‌های آلفا خود و پردازنده تصویری Bionz X در این گوشی استفاده کرده است. اکسپریا وان اولین گوشی دنیا با قابلیت فوکوس خودکار روی چشم است که سرعت فوکوس آن ۱۰ فریم بر ثانیه است. سونی یک حالت سینمایی دیگر را هم از بخش CineAlta خود به اپلیکیشن Cinema Pro برای این گوشی آورده که فیلم‌برداری سینمایی 24fps را با پروفایل‌های رنگی ویژه امکان‌پذیر می‌کند.

اکسپریا 1 در کنار اکسپریا XZ2 پریمیوم و XZ3
اکسپریا 1 در کنار اکسپریا XZ2 پریمیوم و XZ3

سخت‌افزار اکسپریا وان

اکسپریا وان از پردازنده اسنپ‌دراگون 855 به همراه ۶ گیگابایت رم استفاده می کند. حافظه داخلی ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایتی بوده و می‌توانید آن را با درگاه کارت حافظه گسترش دهید.

قابلیت جدید Game Enhancer نیز قرار است تعادل خوبی بین عملکرد و دوام شارژ ایجاد کرده و همچنین امکان فیلم‌برداری از صفحه هنگام بازی در کنار تصویر شما از دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی را فراهم کند.

اکسپریا 1 با استاندارد IP68 درمقابل آب و گردوغبار مقاوم بوده و از شیشه گوریلا گلس 6 پوشیده شده است. حسگر اثر انگشت در لبه کناری گوشی قرار داده شده اما این‌بار از دکمه پاور مجزاست.

اکسپریا 1 قرار است اواخر بهار آینده به بازار عرضه شود اما سونی هنوز قیمتی رسمی این گوشی را اعلام نکرده است.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Reza می‌گوید

    خیلی ناراحت میشم وقتی میبینم شرکت به این غولی که انقد دوسش دارم دست از این سماجتش برنمیداره که یه نو اوری تو طراحیش کنه حافظه ۱۲۸ واسه پرچمدار غول سال ۲۰۱۹ واقعا چه معنی داره؟بایذ مثل سامسونگ حافظه های بالاتر میزد تو طراحیش نواوری میکرد سال ۲۰۱۹ و انقد حاشیه چطوری میخواد موفق شع😔😔