ال‌جی جی 8 تینکیو در دو نسخه با قابلیت کف‌بینی و اسپیکر درون نمایشگر معرفی شد

ال‌جی دقایقی پیش پرچم‌دار جدید خود جی 8 تینکیو را در دو نسخه معرفی کرد. این گوشی به قابلیت جدید کف‌بینی و همچنین اسپیکر درون صفحه مجهز شده است.

2

اگر ال‌جی با گوشی تکراری V50 ThinQ شما را ناامید کرده خوب است نگاهی به جی 8 تینکیو بیندازید. جی 8 با این‌که از نظر طراحی باز هم مشابه نسل قبلی خود یعنی جی 7 تینکیو است اما قابلیت‌های جدید و جالبی را به همراه آورده است.

تبعیض جغرافیایی!

جی 8 تینکیو در دو نسخه مختلف با قابلیت‌های متفاوت رونمایی شده است. به این ترتیب ممکن است جی 8 در منطقه شما با دوربین سه‌گانه و یا دوگانه عرضه شود. راستش را بخواهید این استراتژی ال‌جی موبایل را نمی‌پسندیم و بهتر بود ال‌جی همه امکانات را برای کاربران همه مناطق عرضه می‌کرد.

طراحی تکراری

همان‌طور که گفتیم خصوصاً اگر به نسخه دوربین دوگانه جی 8 تینکیو نگاه کنید تفاوت ظاهری چندانی با جی 7 در آن نخواهید دید. ال‌جی کمی حاشیه پایین صفحه‌نمایش را باریک‌تر کرده و دوربین دوگانه هم حالا افقی است. اما بریدگی صفحه‌نمایش کماکان به قوت خود پابرجا مانده است.

قابلیت کف‌بینی و جسچرهای جدید

در جی 8 تینکیو خبری از حسگر اثر انگشت درون صفحه‌نمایش نیست و این حسگر کماکان پشت گوشی قرار دارد. اما ال‌جی روش جدیدی را برای آنلاک کردن گوشی شما معرفی کرده و آن را Hand ID نامیده است. گوشی با استفاده از سیستم دوربین جلویی که آن را Z-camera نامیده و شامل یک سنسور سه‌بعدی ToF نیز می‌شود، می‌تواند کف‌بینی کرده و هویت شما را تشخیص دهد!

در واقع جی 8 نقشه‌ای از رگ‌های درون دست شما و حرکت هموگلوبین درون آن‌ها را با استفاده از سنسور فروسرخ ضبط کرده و می‌تواند از آن به عنوان یک روش بسیار امن برای آنلاک گوشی استفاده کند.

شاید بپرسید چرا وقتی روش‌های ساده‌تر و سریع‌تری مثل حسگر اثر انگشت و تشخیص چهره وجود دارد بخواهیم از کف‌بینی استفاده کنیم؟! پاسخ در قابلیت مهم دیگر Z-camera نهفته است. این قابلیت که Air Motion نامیده می‌شود به شما امکان می‌دهد با حرکت دادن دست خود روبروی جی 8 با آن تعامل کنید. به این ترتیب بدون این‌که نیاز به آنلاک کردن با روش‌های دیگر باشد می‌توانید به تماس‌ها پاسخ دهید، موزیک را کنترل کرده و یا صدا را تنظیم کنید.

با این‌که این قابلیت روی کاغذ جالب به نظر می‌رسد اما گفته می‌شود در عمل Hand ID و Air Motion سرعت و دقت کافی را ندارند. هرچند که شاید نسخه نهایی نرم‌افزار این مشکلات را رفع کند.

اسپیکر درون صفحه‌نمایش!

ویژگی جالب دیگر جی 8 تینکیو تبدیل صفحه‌نمایش به اسپیکر است. با وجود این‌که اسپیکر در لبه پایینی گوشی پابرجاست، ال‌جی به‌جای استفاده از بلندگوی مکالمات از لرزش صفحه‌نمایش برای ایجاد صدای استریو کمک گرفته است. ال‌جی این ویژگی را اسپیکر Crystal Sound OLED می‌نامد.

با حذف اسپیکر مکالمات لرزش صفحه‌نمایش روش اصلی انتقال صدای مکالمه خواهد بود. ال‌جی همچنین جک هدفون و مبدل صوتی Quad DAC را نیز در جی 8 حفظ کرده است.

دوربین سه‌گانه (یا شاید هم دوگانه؟!)

همان‌طور که نوشتیم جی 8 در برخی از نقاط دنیا با دوربین دوگانه و در برخی مناطق دیگر با دوربین سه‌گانه عرضه خواهد شد. دوربین‌های این‌بار کاملاً در سطح بدنه فرو رفته و هیچ برآمدگی ایجاد نمی‌کنند. از نظر مشخصات دوربین‌ها به نظر می‌رسد ال‌جی همان دوربین‌های V40 ThinQ را به جی 8 نیز آورده است.

دوربین اصلی ۱۲ مگایکسلی با دیافراگم f/1.5 و همچنین پیکسل‌های ۱.۴ میکرونی است. دوربین دوم ۱۶ مگاپیکسلی و با زاویه دید گسترده انتخاب شده است. سرانجام دوربین سوم که تنها در برخی نسخه‌ها وجود دارد ۱۶ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9 خواهد بود.

یک قابلیت جدید اما قابلیت ضبط ویدئوها با افکت بوکه خواهد بود. همچنین قابلیت‌های هوش مصنوعی نسل پیش کماکان حضور دارند.

دوربین سلفی هم ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7 انتخاب شده که در کنار آن دوربین تشخیص عمق ویژه ToF قرار دارد. این دوربین علاوه بر قابلیت کف‌بینی امکان ثبت تصاویر پرتره و همچنین تشخیص چهره ایمن را هم فراهم می‌کند.

سایر ویژگی‌های ال‌جی جی 8 تینکیو

جی 8 با استاندارد IP68 و MIL-STD 810G دربرابر آب و گردوغبار و سرما و گرما مقاوم است. این گوشی یک صفحه‌نمایش ۶.۱ اینچی با وضوح ۳۱۲۰ در ۱۴۴۰ پیکسل داشته و باتری آن هم ۳۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی در نظر گرفته شده است.

همان طور که انتظار داشتیم تراشه اسنپ‌دراگون ۸۵۵ کوالکام نیز در کنار ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی در این گوشی قرار داده شده است.

جی 8 اس تینکیو؛ نسخه‌ای ارزان‌تر

ال‌جی همچنین نسخه‌ای ارزان‌تر از جی 8 را با نام G8s معرفی کرده است. این گوشی دارای صفحه‌نمایشی ۶.۲ اینچی اما با وضوح 1080p است. این نسخه یک باتری ۳۵۵۰ میلی‌آمپرساعتی داشته و کماکان با اسنپ‌دراگون 855 و ۶ گیگابایت رم همراه شده است.

دوربین‌های جی 8 اس هم شامل دوربین استاندارد ۱۲ مگاپیکسلی، دوربین تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین فوق عریض ۱۳ مگاپیکسلی می‌شود. از نظر طراحی هم به نظر می‌رسد نسخه اس حاشیه ضخیم‌تری خصوصاْ در پایین صفحه‌نمایش خود داشته و یک اسپیکر معمولی برای مکالمات در بریدگی آن قرار دارد.

 

متأسفانه ال‌جی هنوز قیمت و یا زمان عرضه G8 ThinQ را اعلام نکرده است اما می‌دانیم این گوشی در رنگ‌های مشکی، آبی مراکشی و قرمز عرضه خواهد شد.

منبع theverge gsmarena phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. رضا یزدانی می‌گوید

    عرض سلام و ادب
    آقای ارغوان لطفاً بفرمایید مبدل صوتی دیجیتال به آنالوگ بکار رفته در این گوشی و v50 ساخت چه شرکتی هست و نسبت به مدل های گذشته v40 و g7 چه پیشرفتی داشته اند
    خیلی ممنون

    1. علی ارغوان می‌گوید

      سلام
      ال‌جی هنوز مدل دقیق DAC یا AMP به‌کار رفته رو اعلام نکرده و صرفا Quad DAC 32bit/192Khz رو درج کرده. حدس ما برای DAC همون ESS Sabre ES9218P هست که در G7 و همچنین V30 و V40 استفاده شده.
      به این ترتیب احتمالاً از نظر خروجی ۳.۵ میلی‌متری هدفون بهبودی نسبت به نسل قبل صورت نگرفته. البته باید تا عرضه رسمی یا انتشار مشخصات رسمی منتظر موند.