ال‌جی V50 تینکیو 5G را معرفی کرد؛ همان V40 با چاشنی 5G!

ال‌جی این‌بار پرچم‌دار سری V خود را شش ماه زودتر معرفی کرده است. V50 تینکیو 5G دقایقی پیش در نمایشگاه MWC 2019 رونمایی شد.

1

ال‌جی شاید امسال برخلاف هواوی یا سامسونگ قصد عرضه یک گوشی تاشدنی را نداشته باشد اما همچنین قصد ندارد از قطار 5G عقب بماند. دقایقی پیش این شرکت گوشی V50 تینکیو 5G را معرفی کرد که اولین گوشی ال‌جی با اتصال 5G محسوب می‌شود.

از نظر ظاهری وی 50 تینکیو شباهت فراوانی به V40 دارد. حاشیه‌های نسبتاً باریک، بدنه شیشه‌ای، بریدگی صفحه‌نمایش و دوربین سه‌گانه. در این گوشی حتی خبری از حسگر اثر انگشت درون صفحه نیز نیست و ال‌جی حسگر را در همان پشت گوشی قرار داده است.

همان‌طور که گفتیم تمرکز V50 ThinQ 5G روی اتصال 5G است. این گوشی از پردازنده اسنپ‌دراگون 855 به همراه مودم X50 کوالکام استفاده می کند که به گفته ال‌جی می‌تواند سرعتی تا ۲۰ برابر بالاتر از 4G در اختیارتان بگذارد.

ال‌جی وی 50 تینکیو از همان صفحه‌نمایش ۶.۴ اینچی OLED با وضوح ۳۱۲۰ در ۱۴۴۰ پیکسل استفاده می‌کند که پیش از این در V40 دیده بودیم. با این‌که این صفحه‌نمایش از نظر فنی نقص قابل توجهی ندارد اما رقبایی مثل گلکسی اس 10 حالا بریدگی بالای صفحه‌نمایش را حذف کرده‌اند. ال‌جی همچنین در این بریدگی مانند گذشته دوربین‌های ۸ مگاپیکسلی عادی و ۵ مگاپیکسلی واید را برای سلفی‌ها قرار داده است.

جای تعجب ندارد که دوربین‌ سه‌گانه پشتی نیز مستقیماً از V40 ThinQ به ارث رسیده است. یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی استاندارد با f/1.5 در کنار دوربین ۱۲ مگاپیکسلی f/2.4 تله‌فوتو و دوربین ۱۶ مگاپیکسلی f/1.9 اولتراواید. با این‌که این چینش بسیار مناسب است اما شاید بهتر بود ال‌جی پس از شش ماه ارتقایی در سخت‌افزار ایجاد می‌کرد.

ال‌جی V50 تینکیو 5G اما از یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کند که برای جبران مصرف بالاتر انرژی 5G بیست درصد نسبت به نسل پیش بزرگ‌تر شده است. این گوشی کماکان اسپیکرهای استریو، مبدل صوتی ۳۲ بیتی Quad DAC و استاندارد مقاومت MIL-STD 810G را حفظ کرده است.

کیس Dual-Screen برای ال‌جی V50

حالا که ال‌جی وارد بازی صفحه‌نمایش تاشدنی نمی‌شود در عوض تصمیم گرفته یک کیس ویژه برای V50‌ طراحی کند که درون آن یک صفحه‌نمایش قرار دارد! به این ترتیب با استفاده از این کیس یک صفحه‌نمایش ۶.۲ اینچی با وضوح ۲۱۶۰ در ۱۰۸۰ پیکسل را به گوشی خود اضافه می‌کنید.

با این‌حال این کیس ۱۳۰ گرم به وزن گوشی اضافه کرده و ضخامت مجموع را نیز به حدود ۱۵ میلی‌متر می‌رساند! به این ترتیب عملاً ال‌جی دو گوشی را به یکدیگر چسبانیده است. از این کیس می‌توانید برای اجرای همزمان دو اپلیکیشن و یا قرار دادن کنترل‌های بازی در صفحه‌نمایش دوم استفاده کنید.

در این کیس همچنین خبری از یک لولای پیچیده و یا دوربین‌های اضافه نیست.

قیمت و زمان عرضه ال‌جی V50 تینکیو

ال‌جی V50 ThinQ قرار است ابتدا به‌صورت اختصاصی برای اپراتور اسپرینت آمریکا عرضه شود. زمان عرضه این گوشی «ماه‌های آتی» اعلام شده و قیمت آن نیز هنوز مشخص نشده است.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Reza می‌گوید

    نبود اثر انگشت زیر نمایشگر و بریدگی بالا و حاشیه دور زیاد نسبت به رقبا حافظه ی داخلی کم نسبت به رقبا همگی باعث میشن امسالم فروشش بالا نره