نسل جدید کینکت مایکروسافت با پردازش ابری برای PC معرفی شد

کینکت ابتدا به عنوان ابزاری جانبی برای ایکس‌باکس 360 عرضه شد و قابلیت تشخیص حرکت را داشت. اما پس از مدتی این محصول مجبور به تغییر کاربری شد. حالا Azure Kinect به عنوان جایگزین این دستگاه معرفی شده است.

0

هنگامی که کینکت عرضه شد، از طریق حرکت بدن و دستان خود می‌توانستید اطلاعات را وارد کینکت کنید و به کمک کینکت بازی‌ها را کنترل کنید. در ابتدا کینکت توسط موفقیت بسیار زیادی را کسب کند. اما نحوه استفاده و مشکلات آن، به همراه کمبود بازی‌های مناسب و عرضه ایکس‌باکس وان باعث شد که مایکروسافت مجبور به تغییر کاربری این محصول شود. حالا نسل جدید کینکت مایکروسافت قصد دارد که ماهیت خود را تغییر دهد.

نسل جدید کینکت مایکروسافت اندازه و شکل خود را تغییر داده است. این محصول که به تازگی در MWC 2019 معرفی شد، حالا تبدیل به یک سنسور کوچک شده که مایکروسافت امید دارد تجارت‌ها به استفاده از آن بپردازند.

این نسل جدید، با نام کیت توسعه‌دهنده Azure Kinect عرضه شده است. این کیت برای کامپیوترهای شخصی عرضه خواهد شد و شامل آخرین حسگرهای هوش مصنوعی مایکروسافت است. نسل جدید کینکت شامل یک دوربین ۱۲ مگاپیکسل RGB و یک دوربین ۱ مگاپیکسل عمق است. توسعه‌دهندگان از کینکت برای تحقیقات خود استفاده می‌کردند و این محصول در طی سالیان سال استفاده‌های مختلفی پیدا کرد. حالا استفاده‌های آن بیشتر هم خواهد شد.

همچنین مایکروسافت به سختی در تلاش است که اصل قدرت کینکت را از پردازش ابری جذب کند و تمرکز کینکت بر روی هوش مصنوعی باشد. از این طریق توسعه‌دهندگان می‌توانند اپلیکیشن‌های خود را به گونه‌ای طراحی کنند که از انرژی کمتری استفاده کند و با استفاده از هوش مصنوعی تصاویر را تشخیص دهد و الگوریتم‌ها را بر روی شبکه‌های کوچک‌تر پیاده کند. همچنین می‌توانید با استفاده از سنسورها نقشه سه‌بعدی یک اتاق را هم ایجاد کنید.

هنوز روزهای اولیه نسل جدید کینکت است. با این حال مایکروسافت با یک شرکت سلامتی رابطه همکاری را آغاز کرده است. این شرکت Ocuvera نام دارد و قصد دارد تا کینکت را در بیمارستان‌های خود استفاده کنید. با استفاده از کینکت، پرستاران می‌توانند متوجه شوند که کدام بیمار در حال زمین خوردن است و می‌توانند سریع‌تر به بیمار خدمات رسانی کنند.

از امروز این محصول با نام Azure Kinect DK با قیمت ۳۹۹ دلار عرضه خواهد شد و در ابتدا تنها برای دو کشور آمریکا و چین در دسترس خواهد بود.

منبع TheVerge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.