نوکیا 9 پیورویو معرفی شد: گوشی هوشمندی با دوربین پنج‌گانه در پشت!

پس از ماه‌ها انتظار نوکیا سرانجام گوشی نوکیا 9 پیورویو را معرفی کرد. این گوشی ۵ دوربین در پشت خود برای ثبت بهترین تصاویر جای داده است.

0

نوکیا دقایقی پیش در نمایشگاه MWC 2019 از گوشی جدید پرچم‌دار خود نوکیا 9 پیورویو رونمایی کرد. این گوشی در پشت خود نه یک، نه دو و نه حتی سه بلکه ۵ دوربین را جای داده است. دو تای این دوربین‌ها رنگی (RGB) و سه‌تای دیگر مونوکروم یا سیاه و سفید هستند. نوکیا می‌گوید با هوش مصنوعی، پردازنده تصویر قدرتمند کوالکام و اطلاعات بیشتر از سنسورهای اضافه تصاویر ۱۲ مگاپیکسلی بی‌نظیری را می‌توانید با این گوشی ثبت کنید.

در واقع همه دوربین‌های پشتی نوکیا 9 دارای سنسور ۱۲ مگاپیکسلی و لنز f/1.8 هستند. وقتی دکمه شاتر دوربین را فشار می‌دهید همه دوربین‌ها تصاویری با نوردهی متفاوت ثبت می‌کنند. سرانجام نرم‌افزار دستگاه همه تصاویر را با یکدیگر ترکیب کرده تا تصویر نهایی حاصل شود. بسته به موقعیت و فضا نوکیا می‌گوید ممکن است هر دوربین شاید چند تصویر نیز ثبت کند تا به کیفیت تصویر نهایی اضافه کند. به این ترتیب دامنه دینامیکی، جزئیات و رنگ‌ها باید نسبت به دوربین عادی سایر گوشی‌های پرچم‌دار برتر باشد.

نوکیا برای ساخت این دوربین با شرکت Light همکاری کرده و از تراشه کنترل Lux Capacitor در نوکیا 9 استفاده کرده است؛ چرا که اسنپ‌دراگون 845 کوالکام تنها قادر به مدیریت ۳ دوربین به‌صورت همزمان است. بله! نوکیا از تراشه اسنپ‌دراگون 845 در پرچم‌دار خود استفاده کرده و نه نسخه جدیدتر اسنپ‌دراگون 855 مشابه گلکسی اس 10 یا جی 8 ال‌جی.

با وجود ثبت تصاویر باکیفیت، متأسفانه در این گوشی خبری از لنز اولتراواید و یا تله‌فوتو برای ثبت تصاویر زوم یا واید نیست؛ قابلیتی که در گوشی‌های رقیب وجود دارد. همچنین عکاسی با فرمت خام RAW DNG کند است و پردازش هر تصویر می‌تواند تا ۱۰ ثانیه هم طول بکشد. با این‌حال ثبت تصاویر عادی JPEG سریع‌تر خواهد بود و همچنین باید در نظر داشت نرم‌افزار گوشی هنوز نهایی نشده است.

نوکیا 9 از ابتدا با نرم‌افزار لایت‌روم ادوبی عرضه خواهد شد و این شرکت با همکاری نزدیک با ادوبی قصد دارد ویژگی‌ها و حالت‌های پیش‌فرضی هم برای نوکیا 9 پیورویو به لایت‌روم موبایل بیاورد.

اگر از دوربین شگفت‌انگیز نوکیا 9 بگذریم طراحی گوشی آن‌قدرها انقلابی نیست. با این‌که حاشیه‌ها نسبت به سال گذشته باریک‌تر شده‌اند اما در بهترین حالت می‌توان طراحی این گوشی را با گلکسی اس 9 سال گذشته مقایسه کرد. همچنین همان‌طور که گفتیم استفاده از پردازنده سال گذشته یک نقطه ضعف بزرگ محسوب می‌شود.

به هر حال نوکیا 9 پیورویو با صفحه‌نمایشی ۵.۹۹ اینچی از نوع OLED و با وضوح 2K 1440p عرضه خواهد شد. این گوشی حسگر اثر انگشتی درون صفحه‌نمایش داشته و با این‌حال سیستم تشخیص چهره را نیز حفظ کرده است. شش گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و استاندارد مقاومت دربرابر آب‌وگردوغبار IP67 از سایر مشخصات این گوشی هستند.

نوکیا 9 پیورویو با باتری ۳۳۲۰ میلی‌آمپرساعتی عرضه خواهد شد و از گوریلا گلس در پشت و جلو استفاده می‌کند.

زمان عرضه و قیمت نوکیا 9 پیورویو

نوکیا 9 قرار است با قیمت ۶۹۹ دلار در آمریکا عرضه شود که نسبت به رقبایی مثل گلکسی اس 10 یا آیفون XS بسیار مناسب‌تر است. با این‌حال زمان عرضه دقیق گوشی هنوز مشخص نشده است.

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.