هواوی نسل جدید اولترابوک میت‌بوک ایکس پرو خود را رونمایی کرد

MWC به راه است و باید منتظر محصولات تازه باشیم. هواوی از آخرین سری میت‌بوک خود رونمایی کرده است.

0

در جریان نمایشگاه CES شاهد عرضه میت‌بوک 13 بودیم. اما حالا MWC 2019 از راه رسیده و باید منتظر محصولات قوی و تازه باشیم. هواوی در جریان این کنگره جهانی، نسخه جدید اولترابوک میت‌بوک ایکس پرو و همچنین میت‌بوک 14 را معرفی کرد. میت‌بوک ایکس مشخصات سخت‌افزاری تازه‌تری نسبت به نسخه پیشین خود پیدا کرده است.

میت‌بوک ایکس پرو

ابتدا نگاهی باید به طراحی این محصول داشته باشیم. اگر نسخه پیشین را به خاطر داشته باشید، طراحی این اولترابوک خیلی تفاوتی نداشته است. وزن و اندازه این محصول هم همچنان همانند نسخه پیش مانده و این محصول تنها 1.3 کیلوگرم وزن دارد. اما بهبودهای جذابی درون دستگاه صورت گرفته است. آخرین پردازنده اینتل به این محصول قدرت می‌دهد و یک پردازنده گرافیکی انویدیا وظایف سخت را بر عهده دارد.

پردازنده اولترابوک میت‌بوک ایکس پرو

میت‌بوک ایکس پرو از آخرین پردازنده اینتل یعنی Core i7-8565U و Core i5-8265U استفاده می‌کند. این پردازنده کلاک بهتری نسبت به گذشته دارند و بهبود بیشتری در زمینه مصرف انرژی داشته‌اند. نسخه پیشین این اولترابوک از کارت گرافیک MX150 با دو گیگابایت حافظه VRAM استفاده می‌کرد. اما نسخه جدید از GeForce MX 250 استفاده می‌کند که این کارت هم 2 گیگابایت حافظه VRAM در اختیار دارد. برای رم دستگاه امکان انتخاب بین گزینه‌های 8 یا 16 گیگابایتی را دارید و حافظه داخلی هم بین 256 یا 512 گیگابایت SSD است.

صفحه‌نمایش اولترابوک میت‌بوک ایکس پرو

صفحه‌نمایش 13.9 اینچی IPS  این دستگاه رزولوشنی غیرعادی دارد. رزولوشن این دستگاه 3000 در 2000 است. در روشن‌ترین حالت صفحه‌نمایش این اولترابوک 450 نیت ارائه می‌دهد. 100 درصد رنگ‌های sRGB در این دستگاه پشتیبانی می‌شوند و نسبت کنتراست 1500 به 1 ست. پنل این صفحه لمسی است و حاشیه‌ها هم به شدت نازک خواهند بود.

باتری 57.4 واتی این دستگاه انرژی لازم را تامین خواهد کرد. هواوی اعلام کرده که نسبت به نسخه قبلی باید شاهد عمر باتری بهتری باشید چون مصرف بهینه‌تر شده است. حسگر اثر انگشت هم در این دستگاه وجود دارد و امنیت را بالاتر از پیش خواهد بود.

متاسفانه وبگم اولترابوک میت‌بوک ایکس پرو هنوز هم 1 مگاپیکسلی است که واقعا در سال 2019 و از شرکت هواوی انتظار یک دوربین بهتر می‌رود. البته که یک سنسور بهتر هزینه چندانی ندارد، احتمالا هواوی به خاطر کمبود فضا مجبور به استفاده از چنین سنسوری شده است.

قابلیت Huawei Share OnePop

هواوی در میت‌بوک ایکس پرو جدید قابلیت جدیدی برای انتقال آسان فایل‌ها بین گوشی و لپ‌تاپ شما اضافه کرده است. به این ترتیب کافیست گوشی را به سمت راست تاچ‌پد و ناحیه‌ای که برچسب Huawei Share قرار دارد نزدیک کنید تا فایل‌هایی مثل پرونده‌های آفیس، تصاویر و ویدئوها از لپ‌تاپ به گوشی یا برعکس منتقل شویند.

درگاه‌های اولترابوک میت‌بوک ایکس پرو

اولترابوک میت‌بوک ایکس پرو

این اولترابوک، از نظر تعداد درگاه، وضعیت مناسبی دارد. این محصول یک درگاه USB-C تاندربولت در اختیار دارد. همچنین در کنار آن شاهد دو درگاه USB-C استاندارد 3.1 هستیم. و در پایان یک درگاه USB-A نسخه 3.0 هم کار گذاشته شده است. به گفته هواوی تاندربولت این اولترابوک امکان پشتیبانی از کارت‌های گرافیکی خارجی مانند RTX 2080 را دارد.

قیمت میت‌بوک ایکس پرو 2019 هواوی

میت‌بوک ایکس پرو جدید قرار است با قیمت پایه ۱۶۰۰ یورو برای نسخه Core i5 با ۸ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی عرضه شود. قیمت نسخه Core i7 با ۱۶ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه داخلی هم ۲۰۰۰ یورو خواهد بود.

منبع Gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.