انویدیا کارت گرافیک GeForce GTX 1660 Ti را با قیمت 279 دلار معرفی کرد

انویدیا به تازگی از کارت گرافیک اقتصادی جدید خود از سری GTX پرده برداشته است. GeForce GTX 1660 Ti قرار است تا ۵۰ درصد نسبت به GTX 1060 سریع‌تر باشد.

2

درحالی‌که انویدیا امسال کارت‌های گرافیک جدید سری RTX 2000 خود را رونمایی کرده اما کارت‌های قدیمی‌تر سری GTX 1000 کماکان به دلیل قیمت پایین‌تر خریداران زیادی دارند. به همین دلیل این شرکت به‌تازگی از کارت گرافیک جدید GeForce GTX 1660 Ti با قیمت ۲۷۹ دلار پرده برداشته است. با این‌که انتظار می‌رفت این کارت گرافیک از معماری قدیمی‌تر پاسکال استفاده کند اما انویدیا آن را با معماری جدید تورینگ ساخته است. به این ترتیب با این‌که خبری از Ray Tracing مثل کارت های RTX و یا DLSS نیست اما این کارت عملکرد بهتر و مصرف پایین‌تری خواهد داشت.

کارت گرافیک GeForce GTX 1660 Ti دارای ۱۵۳۶ هسته CUDA و ۶ گیگابایت حافظه جدید GDDR6 با سرعت ۱۲ گیگابیت بر ثانیه است. فرکانس پایه هسته‌های این کارت گرافیک نیز در حالت نهایی به ۱.۸ گیگاهرتز خواهد رسید و مصرف آن نیز ۱۲۰ وات اعلام شده است. به این ترتیب در میان کارت‌های هم‌رده GTX 1660 Ti بهترین عملکرد به ازای وات را دارد.  این کارت گرافیک دارای پهنای حافظه ۲۸۸ گیگابایت بر ثانیه و ۶.۶ میلیارد ترانزیستور است.

به گفته انویدیا این کارت گرافیک برای اجرای اکثر بازی‌ها با وضوح 1080p ایده‌آل است و می‌توانید بسیار بازی‌ها مثل فورتنایت، پابجی و Apex Legends را با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه در مانیتورهای 1080p بازی کنید. همان‌طور که گفتیم GTX 1660 Ti قرار است تا ۱.۵ برابر سریع‌تر از GTX 1060 شش گیگابایتی باشد.

به این ترتیب GTX 1660 Ti جایی بین GTX 1060 و GTX 1070 قرار خواهد گرفت؛ با این‌حال در برخی بازی‌ها حتی از GTX 1070 هم بهتر عمل می‌کند.

زمان عرضه و قیمت GeForce GTX 1660 Ti

این کارت گرافیک از همین امروز با قیمت ۲۷۹ دلار به بازار عرضه خواهد شد. همچنین شرکای انویدیا از جمله ایسوس، MSI، گیگابایت، EVGA، PNY و Zotac نیز نسخه‌های سفارشی این کارت گرافیک را به زودی روانه بازار خواهند کرد.

منبع theverge gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. مهتاب می‌گوید

    سلام
    برای نصب ویندوز از دی وی دی هایی که شرکت های نرم افزاری ارائه میدن استفاده میکنم
    ولی روی بعضی از اون ها نوشته ” همچنین همراه با قابلیت پشتیبانی از UEFI ” .

    از کجا میشه فهمید که برای لپ تاپ باید از چه نسخه ای استفاده کرد . اونهایی که این گزینه رو دارن یا اونهایی که ندارن؟
    منظورم این هستش که آیا سیستمم از بایوس استفاده میکنه یا UEFI ؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      ببینید نوشته با قابلیت پشتیبانی از UEFI ننوشته از بایوس پشتیبانی نمی‌کنه! طبیعتا اگر لپ تاپ شما بایوس هم باشه باید پشتیبانی کنه!
      در هر حال اگر مشخصات لپ تاپ رو چک کنید می‌فهمید که لپ تاپ شما UEFI هست یا خیر. چون بایوس و UEFI دو نوع متفاوت چیپست هستند و UEFI در لپ‌تاپ‌های جدید عموما ایسوس بکار گرفته شده.