سامسونگ گلکسی اس 10e را معرفی کرد؛ پاسخی دندان‌شکن به آیفون XR

سامسونگ دقایقی پیش نسخه کوچک پرچم‌دار خود گلکسی اس 10e را معرفی کرد. این گوشی را می‌توان یک پرچم‌دار واقعی اما در ابعادی کوچک‌تر دانست.

1

اگر منتظر عرضه یک پرچم‌دار جمع‌وجورتر از سامسونگ بودید و یا قیمت ۹۰۰ دلاری گلکسی اس 10 برایتان قابل تحمل نیست، گلکسی اس 10e برای شماست. این گوشی که نسخه کوچک‌تر کهکشانی دهم سامسونگ محسوب می‌شود بسیاری از قابلیت‌های برادران بزرگ‌تر خود را با قیمت ۷۵۰ دلاری عرضه می کند.

گلکسی اس 10e یک صفحه نمایش ۵.۸ اینچی مسطح (و نه خمیده) دارد که از نوع Dynamic AMOLED و با وضوح 1080p در نظر گرفته شده است. این گوشی درست مانند نسخه‌های دیگر گلکسی اس 10 با کیفیت و از فلز و شیشه ساخته شده و شاید پاسخ خوبی به آیفون XR اپل باشد. با این‌که وضوح تصویر نسبت به 1440p در نسخه عادی و پلاس پایین‌تر است اما کماکان یک ‌سروگردن از صفحه‌نمایش Liquid Retina در آیفون XR بهتر محسوب خواهد شد.

در گلکسی S10e خبری از حسگر اثر انگشت اولتراسونیک نسخه‌های گران‌تر نیست؛ در عوض حسگر اثر انگشت در لبه سمت راست و در دکمه پاور جای گرفته است. سامسونگ همچنین با الهام از اپل این مدل را در رنگ‌های جذاب‌تری مثل زرد قناری نیز عرضه می‌کند. گلکسی اس 10e حدود ۱۵۰ گرم وزن و ۷.۹ میلی‌متر ضخامت دارد.

سامسونگ در چینش دوربین Galaxy S10e دوربین تله‌فوتو را حذف کرده است. به این ترتیب با دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با زاویه دید ۷۷ درجه و دوربین ۱۶ مگاپیکسلی اولتراواید با زاویه دید ۱۲۳ درجه مواجهیم. با این‌حال کماکان فیلم‌برداری 4K در دوربین‌های پشت و جلو حفظ شده است.

این گوشی کماکان به استاندارد IP68 مجهز بوده و درست مثل سایرین به شارژ بی‌سیم دوطرفه مجهز است. همان پردازنده قدرتمند اسنپ‌دراگون ۸۵۵ یا اکسینوس ۹۸۲۰ و همان دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی گلکسی اس 10 در این نسخه هم حاضر است.

در عوض گلکسی اس 10e در دو نسخه یکی با ۶ و دیگری با ۸ گیگابایت رم و همچنین با حافظه داخلی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی عرضه می‌شود. ظرفیت باتری هم در این مدل ۳۱۰۰ میلی‌آمپرساعت خواهد بود.

خوشبختانه سامسونگ کماکان امکانات خوبی مثل وای‌فای ۶، اندروید ۹ با One UI، بلوتوث ۵ و مخصوصاً جک هدفون را نیز در این نسخه حفظ کرده است.

همان‌طور که گفتیم گلکسی S10e با قیمت پایه ۷۵۰ دلار (برای نسخه ۶/۱۲۸ گیگابایتی) از ۱۷ اسفندماه به بازار عرضه خواهد شد.

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. حمیدرضایی می‌گوید

    حسگر انگشت روی لبه سمت راست در دکمه پاور کپی کاری محض از گوشی های قدیمی سونی هست.
    به علاوه اینکه سامسونگ همیشه در طراحی رابط کاربری بدسلیقه ترین شرکت بوده و همیشه از زشت ترین ترکیب رنگها و آزار دهنده ترین شدت کنتراست استفاده میکنه و باعث میشه خیلی ها مثل من حتی به سمت ساخته های این شرکت هم نروند