کوالکام مودم موبایلی X55 را با پشتیبانی از 5G در کنار 4G و 3G معرفی کرد

کوالکام که پیش از این مودم اسنپ‌دراگون X50 را با پشتیبانی از 5G معرفی کرده بود حالا مودم جدید X55 را معرفی کرده که از شبکه‌های قدیمی‌تر 4G، 3G و 2G نیز پشتیبانی می‌کند.

0

سال ۲۰۱۹ بی‌شک سال گسترش نسل پنجم شبکه مخابراتی موسوم به 5G خواهد بود. کوالکام به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده مودم‌های موبایلی چندی پیش اسنپ‌دراگون X50 را برای گوشی‌های 5G معرفی کرد. مشکل این‌جا بود که این مودم تنها از این شبکه پشتیبانی می‌کرد و حالا اسنپ‌دراگون X55 برای رفع این مشکل معرفی شده است.

اسنپ‌دراگون X55 می‌تواند از سرعتی تا ۷ گیگابیت بر ثانیه نیز در شبکه 5G پشتیبانی کند. با این‌حال پشتیبانی از 4G LTE در کنار فناوری‌های قدیمی‌تری مثل 3G و 2G کماکان پابرجاست. X55 از هر دو نوع 5G یعنی mmWave با پهنای باند بالا و همچنین با فراکنس پایین‌تر از ۶ گیگاهرتز (برای پوشش بهتر) پشتیبانی خواهد کرد. این مودم روی هر دو شبکه TDD و FDD کار می‌کند تا در همه کشورهای دنیا از جمله چین کارایی داشته باشد.

در یک شبکه mmWave این تراشه قادر است در پهنای باند ۸۰۰۰ مگاهرتز با آنتن 2×2 MIMO سرعتی معادل ۷ گیگابیت بر ثانیه را برای دانلود و ۳ گیگابیت بر ثانیه را برای آپلود به همراه بیاورد. در حالت زیر ۶ گیگاهرتز نیز این مودم تا پهنای باند ۱۰۰ مگاهرتز و چینش 4×4 MIMO را پشتیبانی خواهد کرد.

اسنپ‌دراگون X55 حتی در شبکه قدیمی‌تر 4G LTE نیز سریع است و می تواند به‌ترتیب ۲.۵ . ۰.۳ گیگابیت بر ثانیه برای دانلود و آپلود سرعت داشته باشد. اما قابلیت Stand Alone نیز برای پشتیبانی تنها از شبکه 5G (مشابه X50) در این مدل گنجانده شده است.

مزیت X55 نسبت به X50 این است که به لطف پشتیبانی از شبکه‌های قدیمی‌تر، می‌توان مودم را به یک تراشه چیپست بدون مودم متصل کرد؛ برخلاف X50 که برای اتصال LTE به تراشه‌ای که به آن متصل می‌شود (مثل اسنپ‌دراگون 855) وابسته است.

به این ترتیب می توان انتظار داشت گوشی‌هایی با مودم اسنپ‌دراگون X55 را در اواخر سال ۲۰۱۹ شاهد باشیم.

منبع GSMArena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.