بامیلو هم تعدیل نیرو کرد؛ اخراج برخی کارمندان و تمرکز روی کالاهای مصرفی

با توجه به اوضاع نه‌چندان مناسب بازار و همچنین فروشگاه‌های آنلاین، تعدیل نیرو در بامیلو چندان غافلگیرکننده نیست. این شرکت طی بیانیه‌ای اعلام کرده کوچک‌تر اما مصمم‌تر خواهد شد.

2

افزایش بی‌رویه نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی از یک‌طرف و کاهش واردات و کمبود جنس در بازار از طرف دیگر سبب شده تا قیمت انواع کالاها افزایش چشمگیری را در یک‌سال اخیر در بازار کشورمان داشته باشد. به همین دلیل قدرت خرید مردم و کاربران فروشگاه‌های اینترنتی از جمله بامیلو کاهش یافته است. تعدیل نیرو در بامیلو امروز رسماً تأیید شد تا این شرکت بتواند کماکان به فعالیت خود ادامه دهد.

بامیلو در بیانیه‌ای اعلام کرده که جهت حفظ تأثیرگذاری خود در فضای تجارت الکترونیک ایران قصد دارد روی بخش‌های کلیدی‌تری در بازار خرده فروشی متمرکز شود. این تغییر مستلزم کوچک‌تر شدن بامیلو و حذف برخی از قسمت‌های کم‌تقاضاتر است. بامیلو می‌گوید ناچار شده تا با تعدادی از نیروهای خود از اول اسفندماه ۱۳۹۷ اتمام همکاری کرده و با تیم کوچک‌تری به فعالیت خود ادامه دهد. این شرکت همچنین اشاره کرده بخشی از همکاران تعدیل شده، به شرکت‌های وابسته دیگر (احتمالاً نظیر اسنپ) منتقل خواهند شد و قول داده سایر همکاران نیز در فهرست مشاغل احتمالی آینده در اولویت خواهند بود.

بامیلو از این پس قصد دارد تمرکز خود را روی کالاهای مصرفی (FMCG) معطوف کند که کماکان مورد استقبال کاربران است. کالاهای تندمصرف یا FMCG کالاهایی هستند که با سرعت بیشتری فروخته می‌شوند و قیمت پایین‌تری هم دارند. اگر امروز سری به وب‌سایت بامیلو بزنید می‌بینید که گروه‌های اصلی صفحه اول فروشگاه شامل سوپرمارکت، زیبایی و سلامت، خانه و سبک زندگی، لوازم‌التحریر و اسباب بازی می‌شود.

به این ترتیب با وجود این‌که کماکان دسته‌بندی‌هایی مثل لوازم الکترونیک شامل موبایل، کامپیوتر و لپ‌تاپ در این فروشگاه حضور دارد؛ در این دسته‌بندی‌ها معمولاً کالای چندانی را نمی‌توان یافت.

علاوه بر این گفته می‌شود شاید دامنه بامیلو به‌طور کلی به وب‌سایت رسمی شرکت هایپراستار منتقل شود که یکی از سهام‌داران و سرمایه‌گذاران اصلی بامیلو است.

در ادامه می‌توانید بیانیه رسمی بامیلو را بخوانید:

بامیلو کوچک‌تر اما مصمم‌تر

بازار اینترنتی بامیلو با هدف حفظ تأثیرگذاری خود در فضای تجارت الکترونیک ایران و ارائه خدمات به کاربران ایرانی، قصد دارد روی بخش‌های کلیدی‌تری در بازار خرده‌فروشی متمرکز شود. بامیلو با توجه به تغییرات بازار ایران، رویکرد خود را هم تغییر خواهد داد و این تغییرات مستلزم کوچک‌تر شدن و حذف برخی از قسمت‌هاست که تقاضای کمتری دارند.

تیم بامیلو به عنوان اولین بازار اینترنتی ایران، همیشه سعی داشته رضایت مشتریان را در اولویت قرار دهد. اما گاهی پایبندی به تعهدات نیازمند اتخاذ تصمیمات دشوار و متناسب با تغییراتی است که گاهی قابل پیش‌بینی هم نیستند. تیم بامیلو، علی‌رغم میل باطنی، به این نتیجه رسید که برای تداوم فعالیت پایدار در بازار ایران، ناچار به اتمام همکاری با تعدادی از نیروهای توانمند خود است و از اول اسفندماه ۱۳۹۷ با تیم کوچک‌‌تری به فعالیت خود ادامه می‌دهد. اما بامیلو در کنار اعضای سخت‌کوش خود می‌ماند و برای ایجاد موقعیت‏های کاری جدید برای آنها تلاش خواهد کرد. به‌زودی تعداد زیادی از همکاران ما در بامیلو، به دیگر شرکت‌های وابسته منتقل خواهند شد و دیگر همکاران نیز در فهرست مشاغل احتمالی آینده در اولویت قرار می‌گیرند.

مدیریت شرکت بامیلو این تغییرات را نشانه انعطاف سازمانی می‌داند و می‌گوید: «ما همواره  متعهد به ارائه یک پلتفرم کارآمد و منحصربفرد برای کاربران فضای اینترنت در سراسر ایران و البته ایجاد یک فضای صمیمی در خانواده بامیلو بودیم. این تصمیم نیز نشان می‌دهد با وجود همه تغییرات اخیر همچنان قصد داریم تا با جدیت فعالیت خود را در ایران ادامه دهیم».

بامیلو بعد از این بیشتر روی کالاهای مصرفی (FMCG) که مورد استقبال کاربران بوده متمرکز است و همه کاربران همچون گذشته می‌توانند از این بازار اینترنتی خرید کنند.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. جوجه می‌گوید

    بامیلو بهتره به جای تعدیل نیرو و اخراج نیروهاش بره کار و عملکردش رو درست کنه نه اینکه یه عده ای رو از نون خوردن بندازه ولی کلاهبرداری از مردم همچنان در اون شرکت برقرار باشه کالای قلابی رو تو یه بسته بندی شیک بزاره و بگه خب اگه فهمید یه مدتی طرف رو سرش میگردونم تا اعصابش خورد بشه و بی خیال کالا بشه … اگه بی خیال شد که چه بهتر اگه نشد نهایت میگم کالا رو پس بفرست و پولت رو بگیر تازه پول پست مجدد رو هم از خودش میگیرم (( پس کرایه )) اگه برای اونم سر وصدا کرد بی خیالش میشم و خودم پول پست رو میدم و اگه هم چیزی نگفت ناز شصتم …. به هر حال بامیلو بهتره بره کلاهبرداری هاش رو درست کنه وگرنه برای یه مدت دیگه باید بره کشکش رو بسابه و یه مغازه باز کنه و رو سر درش بزنه کشک سابی بامیلو

    1. علی ارغوان می‌گوید

      بامیلو از اردیبهشت 98 تعطیل شد.