با روند فعلی، هواوی سال آینده بزرگ‌ترین فروشنده گوشی‌های هوشمند دنیا خواهد شد

هواوی یکی از شرکت‌هایی است که با اعتماد به نفس کافی و یک برنامه قوی، توانسته به هدف اصلی، یعنی پیشی گرفتن از سامسونگ دست یابد.

0

در سال 2016 ریچارد یو، مدیر اجرایی هواوی اعلام کرد که این شرکت قصد دارد تا از اپل و سامسونگ پیشی بگیرد و به عنوان بزرگ‌ترین فروشنده گوشی هوشمند دنیا شناخته شود. این هدف کمی بلندپروازانه بود، اما حقیقتا برای این شرکت قابل دسترس است. هواوی قصد داشت که تا سال 2021 به این هدف برسد.

از 2016 به بعد هواوی چندین بار دیگر هم همین هدف را تکرار کرده و مدام آن را خبرساز کرده است. این شرکت سال پیش موفق شد که 200 میلیون دستگاه گوشی را به فروش برساند. نکته قابل توجه این است که هواوی تقریباً هیچ بازاری در ایالات متحده ندارد. اگر این شرکت توانایی همکاری با شرکت‌های آمریکایی را داشت مطمئنا شاهد افزایش چشمگیر سهم این شرکت بودیم. ایالات متحده کشوری است با 300 میلیون جمعیت و دسترسی به این بازار تضمین می‌دهد که یک شرکت بزرگ‌ترین فروشنده گوشی هوشمند دنیا شود.

البته که هواوی فعلا وجهه عمومی خوبی در برخی کشورهای غربی ندارد. همچنان مقامات برخی کشورهای اروپایی و به خصوص آمریکا به خاطر جنگ‌های تجاری و نگرانی‌های امنیتی، دل خوشی از این شرکت ندارند. اما این شرکت قصد دارد که بالاخره امسال از سال در فروش و ارسال گوشی جلو بزند. به گزارش Digitimes، این شرکت قصد دارد که سال میلادی جاری 250 میلیون گوشی و سال آینده 300 میلیون گوشی به بازار عرضه کند.

سال میلادی گذشته، به جز اتفاقات بد امنیتی و تحریم‌ها، سال بسیار خوبی برای هواوی بود. این شرکت توانست با گوشی‌های رده‌بالایی همچون پی 20 پرو و میت 20 پرو فروش به شدت خوبی را کسب کند. هر کدام از این گوشی‌ها اگر در ایالات متحده عرضه می‌شدند، مطمئنا مورد اقبال بسیاری از کاربران قرار می‌گرفت.

هواوی از TSMC که سازنده تراشه‌های Kirin است خواسته که تولید خود را بیشتر کند. هواوی قصد دارد تا با بیشتر کردن تولید خود، عرضه را بیشتر کند چون تقاضا به شدت بالا رفته است. طبق گزارش IDC سامسونگ موفق شد که در سال 2018 حدود 292 میلیون گوشی عرضه کند. اپل هم 208 میلیون نسخه گوشی وارد بازار کرد و هواوی با 206 میلیون گوشی در رده سوم قرار گرفت.

رسیدن به سامسونگ کمی غیرواقعی به نظر می‌رسد. با این حال اگر به روند فعلی توجه کنیم، رسیدن به مقام بزرگ‌ترین فروشنده گوشی هوشمند دنیا می‌تواند امری قابل دسترس باشد. عرضه محصولات سامسونگ سال پیش با 8 درصد کاهش مواجه شد. اپل هم کاهشی 3.2 درصدی را شاهد بود. اما هواوی توانست افزایشی 33.2 درصدی داشته باشد که واقعا چشمگیر است. اگر همین روند ادامه داشته باشد، هواوی به معنای کلمه بزرگ‌ترین فروشنده گوشی هوشمند جهان خواهد بود.

 

منبع Phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.