این وب‌سایت با استفاده از هوش مصنوعی چهره جعلی درست می‌کند!

از بین کاربردها و فعالیت‌های مختلف هوش مصنوعی شاید ساختن چهره جعلی در بین عجیب‌ترین موارد باشد و این کار را می‌توانید تنها با وارد شدن به یک آدرس اینترنتی انجام دهید. با فارنت همراه شوید…

0

قابلیت ساخت تصاویر جعلی توسط هوش مصنوعی هنوز به یک توانایی همه‌گیر تبدیل نشده است اما وب‌سایتی به نام thispersondoesnotexist.com می‌تواند به سرعت یک چهره جعلی ساخت هوش مصنوعی به شما ارائه دهد. هر بار که وارد این سایت شوید یک چهره جدید به شما نمایش داده می‌شود که شاید سخت است باور کنید مربوط به یک شخص واقعی نیست! این وب‌سایت ساخته فیلیپ وانگ بوده که یکی از مهندسین اوبر به حساب می‌آید و از مبنای تحقیق سال پیش شرکت انویدیا استفاده می‌کند تا تعداد زیادی پرتره جعلی به شما تحویل دهد. الگوریتم مورد استفاده این هوش مصنوعی تعداد زیادی تصویر واقعی در اختیار دارد و با استفاده از یک شبکه معروف به GAN یا همان Generative Adversarial Network نمونه‌های جدیدی می‌سازد.

آقای وانگ طی پستی که روی فیس‌بوک خود قرار داد اعلام کرد که این هوش مصنوعی با هر بار وارد شدن به آن یک چهره جدید نمایش می‌دهد و البته تاکید کرد که بیشتر مردم اطلاع ندارند در آینده هوش مصنوعی می‌تواند تا چه حد در ترکیب تصاویر عملکرد بی‌نقصی داشته باشد. همانطور که گفته شد این هوش مصنوعی نتیجه دستکاری موفق پروژه انویدیا است و این مورد تنظیم شده تا پرتره‌های انسانی تحویل دهد اما می‌توان از آن برای خلق فونت، کاراکترهای انیمه و گرافیتی هم استفاده کرد. چنین قابلیتی می‌توان کمک حال افراد زیادی باشد تا بتوانند با استفاده از هوش‌های مصنوعی دنیاهای بی‌پایانی برای خود بسازند. البته این هوش‌های مصنوعی پیامدهای منفی زیادی هم در بر دارند و می‌توان از آن‌ها برای اهداف غیرسالم نیز بهره گرفت. نظر شما در مورد وب‌سایت فوق و البته هوش مصنوعی آن چیست؟

منبع The Verge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.