سامسونگ تبلت گلکسی تب S5e را معرفی کرد: ۴۰۰ دلار با صفحه‌نمایش AMOLED

سامسونگ چند روز مانده به رونمایی رسمی از گلکسی اس 10 حالا تبلت جدید و میان‌رده گلکسی تب S5e را معرفی کرده است. این تبلت طراحی جدید و مدرن و قیمت مناسبی هم دارد.

0

شکی نیست که در حال حاضر اپل بازار تبلت‌ها را با آی‌پدهای ۳۵۰ تا بیش از ۱۰۰۰ دلاری خود تصاحب کرده است. حالا سامسونگ برای در دست گرفتن بخشی از بازار یک تبلت جذاب را معرفی کرده که با نام گلکسی تب S5e عرضه خواهد شد. حرف e در نام‌گذاری تبلت به این موضوع اشاره دارد که با یک تبلت پرچم‌دار روبرو نیستیم.

به هر حال گلکسی تب S5e بی‌شک جذاب‌ترین تبلت سامسونگ از نظر طراحی است. حاشیه‌های صفحه‌نمایش حالا به سبک آی‌پد پرو 2018 باریک‌تر شده و بدنه هم با ضخامت ۵.۵ میلی‌متر رکورد گلکسی تب اس 4 و آی‌پد پرو 2018 را شکسته است. این تبلت همچنین تنها ۴۰۰ گرم وزن داشته و از بدنه فلزی بهره می‌برد. قرار گرفتن دوربین در گوشه پشت بدنه نیز شباهت Galaxy Tab S5e را به آی‌پد پرو دوچندان کرده است.

به هر حال گلکسی تب S5e دارای صفحه‌نمایشی ۱۰.۵ اینچی با وضوح ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل است. شاید تفاوت اصلی این تبلت با اکثر تبلت‌ها رقیب استفاده از نسبت تصویر ۱۶:۱۰ باشد. همچنین استفاده از پنل Super AMOLED به جای LCD رنگ مشکی عمیق‌تر و رنگ‌های جذاب‌تر را به همراه خواهد آورد؛ هرچند این‌بار خبری از پشتیبانی از قلم S-Pen نیست.

گلکسی تب اس 5 ای از تراشه اسنپ‌دراگون ۶۷۰ قدرت گرفته است. این تراشه شاید پرچم‌دار نباشد اما برای اکثر کارهای روزانه کاملاً مناسب خواهد بود. این تبلت در دو نسخه یکی با ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و دیگری با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی عرضه خواهد شد؛ همچنین درگاه کارت حافظه نیز (با پشتیبانی تا ۵۱۲ گیگابایت) فراموش نشده است. از نظر نرم‌افزاری هم با اندروید ۹ پای و رابط کاربری جدید One UI سامسونگ روبرو هستیم.

گلکسی تب S5e از چهار بلندگوی تنظیم شده توسط AKG به همراه فناوری دالبی اتموس استفاده می‌کند. این تبلت با باتری ۷۰۴۰ میلی‌آمپرساعتی می‌تواند ۱۴ ساعت مداوم ویدئو پخش کند و اما این‌بار خبری از جک ۳.۵ میلی‌متری صدا نیست. در عوض سامسونگ یک تبدیل USB-C به جک هدفون را درون جعبه قرار داده است.

گلکسی تب جدید سامسونگ از قابلیت تشخیص چهره بهره برده و حسگر اثر انگشت آن در دکمه پاور جای دارد. دوربین‌های این تبلت هم ۱۳ و ۸ مگاپیکسلی هستند. سامسونگ با استفاده از میکروفون‌های با برد بالا امکان استفاده از بیکسبی از آن سوی اتاق را هم فراهم کرده و اگر این تبلت را به گوشی گلکسی خود متصل کنید می‌توانید با آن به تماس‌ها و پیامک‌های گوشی نیز پاسخ دهید.

قیمت و زمان عرضه تبلت گلکسی تب S5e

گلکسی تب S5e در سه رنگ مشکی، طلایی و نقره‌ای با قیمت پایه ۴۰۰ دلار یا ۴۲۰ یورو از ۱۵ فروردین‌ماه به بازار عرضه خواهد شد. همچنین قیمت نسخه LTE هم ۴۸۰ یورو اعلام شده است. اگر این تبلت را همین حالا پیش‌خرید کنید یک هدفون AKG Y500 هم از سامسونگ هدیه خواهید گرفت.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.