آیا گذاشتن و استفاده از لپ‌تاپ روی پاها واقعا خطرناک است؟

اگر از آن دسته افرادی هستید که مدت زیادی را به استفاده از لپ‌تاپ خود می‌پردازید حداقل برای یک بار هم که شده نگران سلامتی خود شده‌اید. البته نگرانی مورد نظر امروز ما از نواحی مربوط به اندام‌های جنسی است. با فارنت همراه باشید…

2

شاید تاکنون شنیده باشید که  استفاده از لپ‌تاپ روی پاها می‌تواند منجر به ناتوانی جنسی و خصوصاً ناباروری در مردان شود شود؛ اما نگران نباشید چون در پاسخ به این گفته می‌توان با اطمینان گفت که چنین چیزی وجود ندارد. برای مطمئن شدن بیشتر در این مورد گفتگوهایی با چندین متخصص و پزشک انجام شد که همگی وجود خطر لپ‌تاپ برای مناطق حساس بدن را رد کرده‌اند.

در رابطه با زنان که تخمدان در داخل بدن قرار دارد و اگر قرار باشد گرمای ناشی از لپ‌تاپ به آن‌ها آسیب بزند پس احتمالا پاهایتان آتش گرفته است. البته زنان حامله باید در این مورد توجه بیشتری به خرج دهند چون گرمای لپ‌تاپ ممکن است به جنین آن‌ها آسیب وارد کند. در مورد مردها اوضاع کمی پیچیده‌تر است هر چند که قرار نیست گرمای لپ‌تاپ بیضه‌ها را ذوب کند؛ گرمای کم حتی تا حدود دو درجه می‌تواند مشکلات مربوط به ناتوانی جنسی ایجاد کند و حقیقت این است که لپ‌تاپ‌ها می‌توانند تا 5 درجه بر روی دمای محیط اطراف خود تاثیر بگذارند. هر چند که این تولید گرمای عظیم مربوط به لپ‌تاپ‌های سنگین قدیمی است و در مدل‌های جدیدتر شاهد سیستم تهویه مناسب هستیم. برای جلوگیری بیشتر می‌توانید گزینه قرار دادن لپ‌تاپ روی میز را در نظر بگیرید و یا طرز نشستن خود را تغییر دهید.

همچنین در صورتی که جایی خواندید که امواج ناشی از آن می‌تواند برای شما مشکلاتی ایجاد کند نباید نگران شوید چون چنین چیزی امکان‌پذیر نیست. سطح امواجی که از لپ‌تاپ‌ها ساطع می‌شود به همان اندازه‌ای است که در کوچه و خیابان‌ها در معرض آن هستید. نظر شما در مورد این موضوع چیست؟ آیا کماکان از استفاده از لپ‌تاپ روی پاها نگران هستید؟

منبع lifehacker
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. احمدزاده می‌گوید

    نویسنده این خبر احتمالاً با پزشک های سر کوچه خودشان صحبت کرده که به این نتیجه رسیده!!
    این که یک خبری رو بنویسید بدون اینکه به هیچ منبعی ارجاع نشده باشه در مقالات علمی قابل قبول نیست.
    این تحقیق رو چه کسی انجام داده؟ چند نفر جامعه آماری داشتند؟ چطور نتیجه گیری حاصل شده؟ و …
    لطفاً خواننده ها را بی سواد تلقی نکنید.

    1. علی ارغوان می‌گوید

      منبع تمام مطالب انتهای مطلب درج شده