آی‌پد مینی 5، آیفون‌های 2019 و ایرپاد 2 اپل با تغییرات جزئی عرضه خواهند شد

با وجود فروش نه‌چندان عالی محصولات اپل، گزارش‌های جدید حاکی از آن هستند که اکثر محصولات سال 2019 این شرکت از جمله آیفون‌ها و آی‌پد مینی 5 با تغییرات اندکی روانه بازار خواهند شد.

0

معمولاً با کاهش فروش و یا رشد محصولات، شرکت‌های تولیدکننده به فکر ایجاد تغییرات اساسی و حداقل ظاهری در محصولات خود می‌افتند. با این‌حال با وجود عملکرد متوسط اپل در سال ۲۰۱۸ این شرکت قصد ایجاد تحولی اساسی را ندارد. طبق گزارشی که از سه منبع آسیایی منتشر شده آیفون‌های 2019، آی‌پد مینی 5 و ایرپاد 2 اپل در سال 2019 از نظر پردازنده و مشخصات جزئی دیگر ارتقا خواهند یافت اما تغییر چشمگیری حداقل از نظر ظاهری در آن‌ها رخ نخواهد داد.

به گزارش وبلاگ ژاپنی MacOtakara که سابقه خوبی در پیش‌بینی در مورد محصولات اپل دارد، آی‌پد مینی 5 همان ظاهر و ابعاد آی‌پد مینی 4 را حفظ می‌کند و تغییرات آن صرفاً درونی خواهند بود. پردازنده این محصول احتمالاً A10 یا A10X Fusion و نه مدل جدید A12 Bionic خواهد بود. این پردازنده قوی‌تر و همچنین درگاه USB-C، قابلیت تشخیص چهره فیس آی‌دی و پشتیبانی از قلم اپل در انحصار آی‌پد پرو باقی خواهد ماند. گفته می‌شود تنها تغییر ظاهری در آی‌پد مینی 5 تغییر جای میکروفون به لبه بالایی خواهد بود و شاید پشتیبانی از نسل اول قلم اپل اضافه شود.

در گزارشی مشابه این وب‌سایت ادعا کرده آیفون‌های 2019 اپل درگاه USB-C را دریافت نخواهند کرد و کماکان اپل از درگاه لایتنینگ و شارژر کند ۵ واتی استفاده می‌کند. به این ترتیب کاربران کماکان مجبور خواهند بود شارژرهای قوی‌تر را با هزینه اضافه خریداری کنند.

رسانه چینی دیجی‌تامیز نیز گزارش داده که شرکت TSMC یک‌بار دیگر تنها تولیدکننده تراشه ۷ نانومتری A13 اپل برای سال آینده خواهد بود. A13 قرار است جایگزینی برای A12 Bionic باشد که در آیفون XS و XR استفاده شده است. شرکت TSMC در کنار سامسونگ تنها شرکت‌هایی هستند که قادر به تولید چیپ‌های ۷ نانومتری است. حالا که سامسونگ روی تولید تراشه برای دستگاه‌های خود شده اپل به TSMC روی آورده است.

در این گزارش همچنین ذکر شده که تراشه‌های جدید TSMC از نسخه جدیدی از فرایند EUV استفاده می‌کنند که با دقت بیشتری به تولید تراشه می‌پردازد. به این ترتیب شاید A13 از نظر مصرف انرژی و عملکرد بهبود چشمگیری داشته باشد.

سرانجام وبلاگ هندی قابل اعتماد MySmartPrice نیز مدعی شده ایرپاد 2 اپل با بهبودهای داخلی متعددی عرضه خواهد شد. ایرپاد 2 از نظر پاسخگویی بیس پیشرفت قابل توجهی خواهد داشت و همچنین بلوتوث ۵ و سنسورهای تندرستی نیز به این مدل اضافه خواهد شد. علاوه بر این بدنه ایرپاد جدید پوشش متفاوتی خواهد داشت تا بهتر درون گوش قرار بگیرد. AirPods 2 همچنین شاید در دو رنگ سفید و مشکی با قیمت بالاتر ۱۹۹ دلاری (۴۰ دلار افزایش) به بازار عرضه شود.

منبع venturebeat
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.