تیک آبی اینستاگرام چیست؟ و چگونه آن را دریافت کنیم؟

اگر کاربر اینستاگرام هستید حتماً با صفحاتی با تیک آبی مواجه شده‌اید. اما این تیک آبی چه معنایی دارد؟ به چه افرادی تعلق می‌گیرد و چگونه می‌توان آن را دریافت کرد؟

7

با فراگیر شدن شبکه‌های اجتماعی افراد سودجویی هم همیشه حضور دارند که با جعل هویت دیگران خصوصاً افراد مشهور اقدام به سواستفاده می‌کنند. به همین خاطر است که تیک آبی اینستاگرام درست مثل شبکه‌های اجتماعی دیگر از جمله توییتر ایجاد شده تا این مشکل را به حداقل برساند.

تیک آبی اینستاگرام چیست؟

تیک آبی در اینستاگرام به این معناست که صفحه مورد نظر جعلی نبوده و به همان شخص تعلق دارد. این موضوع توسط اینستاگرام تأیید شده و به این ترتیب می‌توانید از بابت اصلی بودن صفحه خیالتان راحت باشد.

تیک آبی اینستاگرام را معمولاً در صفحه افراد مشهوری مثل خواننده‌ها، بازیگران، سیاستمداران و یا گاهی برندهای خاص کالا می‌توانید ببینید. به این ترتیب اگر قصد خرید از این صفحه‌ها را نیز داشته باشید می‌توانید مطمئن باشید که صفحه اصلی است.

چگونه تیک آبی اینستاگرام را دریافت کنیم؟

با این‌که تیک آبی اینستاگرام مدت‌هاست که در این شبکه اجتماعی و در صفحات به‌خصوصی وجود دارد؛ اینستاگرام مدتی پیش قابلیت درخواست برای دریافت تیک آبی را اضافه کرد. اگر یک صفحه بیزنس و یا حتی شخصی دارید کافیست وارد اکانت اینستاگرام خود و سپس بخش Settings شده و Request Verification را انتخاب کنید.

در این بخش باید نام کاربری، نام کامل،‌ لقب و همچنین تصویری از کارت شناسایی خود را وارد کنید. برخلاف توییتر، اینستاگرام جایی برای توضیحات این‌که چرا به تیک آبی نیاز دارید را در این فرم نیاورده است.

در عوض باید دسته‌بندی نوع اکانت خود را از میان موارد زیر انتخاب کنید:

  • News/Media: رسانه، خبرگزاری
  • Sports: ورزشی
  • Governmetn/Politics: دولتی، ورزشی
  • Music: موسیقی
  • Fashion: حوزه مُد
  • Entertainment: سرگرمی
  • Blogger Influencer: وبلاگ‌نویس، اینفلوئنسر (تأثیرگذار)
  • Business/Brand/Oganization: کسب‌وکار، برند یا سازمان
  • Other: سایر موارد

توجه کنید که پر کردن این فرم به‌ّهیچ‌وجه تضمینی برای دریافت تیک آبی نیست و اینستاگرام فقط به افراد خاصی تیک آبی را اعطا می‌کند.

تیک آبی اینستاگرام به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟

به گفته اینستاگرام اکانت‌هایی واجد شرایط دریافت تیک آبی هستند که شاخص، معتبر، منحصربه‌فرد و کامل باشند. اما این عبارات دقیقاً چه معنایی دارد؟

شاخص (Notable): اکانت شما باید فرد یا یک برند شاخص و مشهور باشد. اینستاگرام درخواست تیک آبی افرادی را بررسی می‌کند که نام آن‌ها نسبتاً شهرت داشته و در اینترنت جستجو می‌شود. گفتنی است محتوای تبلیغاتی به عنوان منبعی برای اعتبار کاربر یا برند محسوب نمی‌شود.

معتبر (Authentic): اکانت شما باید نماینده یک شخص واقعی و یا یک کسب‌وکار و برند ثبت شده باشد.

منحصربه‌فرد (Unique): اکانت شما باید تنها نماینده شخص یا برند در اینستاگرام باشد. به ازای هر شخص یا کسب‌وکار اینستاگرام تنها به یک اکانت تیک آبی اضافه می‌کند؛ به استثنای صفحات در زبان‌های مختلف برای مناطق مختلف جغرافیایی.

اینستاگرام همچنین اکانت‌های مربوط به علاقمندی‌های عمومی مثل جوک،‌ لطیفه و کلیپ‌ها و میم‌ها را وریفای نمی‌کند.

کامل (Complete): اکانت شما باید عمومی (پابلیک) بوده و دارای بیوگرافی، تصویر پروفایل و حداقل یک پست باشد. پروفایل شما نباید شامل لینک به سایر شبکه‌های احتماعی باشد.

در مورد رابطه بین تأیید هویت در فیس‌بوک و اینستاگرام، این شرکت می‌گوید تمام صفحات وریفای شده فیس‌بوک به‌صورت خودکار واجد شرایط دریافت تیک آبی اینستاگرام نیستند. در حال حاضر «تنها اکانت‌های اینستاگرامی واجد دریافت تیک آبی هستند که احتمال جعل هویت آن‌ها زیاد است.»

پس از این‌که درخواست تیک آبی را ثبت کردید وقتی اینستاگرام درخواست شما را بررسی کرد نتیجه را از طریق یک اعلان در اپلیکیشن به اطلاع شما می‌رساند. این شرکت هیچ بازه زمانی را برای بررسی درخواست‌ها اعلام نکرده است.

چگونه شانس خود را برای دریافت تیک آبی اینستاگرام افزایش دهیم؟

به‌طور کلی اگر یک برند یا شخص مشهور و شاخص نیستید احتمالاً نمی‌توانید تیک آبی را دریافت کنید. با این‌حال فعالیت بیشتر،‌ پاسخ دادن به کامنت‌ها و افزایش فالوور (البته نه با خرید یا استفاده از اپلیکیشن‌های جانبی) بهترین راه برای بهبود شانس شماست.

اگر درخواست ما رد شد چه کنیم؟

اگر درخواست شما رد شد یعنی حداقل یکی از شرایط بالا را ندارید. در صورت رفع مشکل می‌توانید ۳۰ روز بعد دوباره درخواست خود را برای اینستاگرام از همان روش ارسال کنید.

 

منبع socialblade
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

7 نظر برای این مطلب
  1. امیرحسین می‌گوید

    بنظرم تیک ابی در تلگرام، اینستا و غیره خیلی نژادپرستان‌ه هست چرا که لگوی پرچم اسرائیل به همراه رنگ ابی‌ش(رنگ پرچم اسرائیل ابی و سفید)از شاخصه های این نماد با ارزش است

  2. اقیانوس بی همتا می‌گوید

    سلام من میخام بازیگر یک فیلم بشم و قراره برام سایت زده بشه اون موقه درخواست بدم میتونم بگیرم؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      باید یه حساب فیسبوک بیزنس هم داشته باشید و البته یه تعداد حداقل فالور چندهزارنفری هم نیازه

  3. Maryam می‌گوید

    سلام وخسته نباشید.ممنون بابت راهنمایی خوبتون.من یک سوال دارم خواهشن راهنمایی کنید.حساب اینیستاگرامم وبه فیس بوک وصل کردم باکسب وکار ویوتیوپ هم به فیس بوک برای دنبال کردن وعکس وفیلم. اما شخصی که من تونستم ایمیل وتلفن ان شخص وپیدا کردم. این شخص در اینیستاگرام به روشی نظرها،پستها،وداستانهای من و بلاک کرده من نمیتونم دنبال کننده هام ونظرهارو ببینم وبا نام وپیج من در اینیستاگرام وفیس بوک استفاده کرده وبا نام من در یوتیوپ به تبلیغ اگهی میکنه.ومن ودر فیس بوک ویوتیوپ فیلتر کرده با هیچ راهی نتونستم به حسابم دسترسی پیدا کنم. حتی الان یوتیوپ نمیتونم بیارم چون حذف ونصب میخواد انجام میدم بعد به روز رسانی اعلام میکنه انجام میدم دوباره حذف ونصب به طوری که نصب نمیشه برنامه.ممنون میشم راهنمایی کنید.من با اسناد ومدارک میتونم ثابت کنم که از حسابم داره بانامم استفاده مسشه

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      اکانت شما رو استفاده می‌کنه یا صرفا از آی دی شبیه شما و نام شما استفاده می‌کنه؟ اگر براتون خیلی مهمه و مدارک لازم رو دارید پلیس فتا شکایت کنید چون نهایت کاری که در اینستاگرام می‌تونید انجام بدید ریپورت کردن هست که مشخص نیست جواب بده یا نه! آموزش ریپورت کردن این هست:
      https://farnet.io/1395/05/157175/how-to-report-on-instagram/

    2. Jvad.nazari می‌گوید

      باسلام
      دوست عزیز چنانچه مشکل صرفا مربوط به پیج اینستاگرام شما باشد میتوانید از این پیج jvad.nazari کمک بگیرید تاکید میکنم صرفا در حوزه تلگرام و اینستاگرام اگر هست .

  4. آرش می‌گوید

    سلام ببخشید من پیجم ۳۰هزار فالور داره بدون اینکه نرم افزار جدیدی نصب کرده باشم فالورام داره همینجور
    ریزش میکنه علتش چیه

    1. Jvad.nazari می‌گوید

      باسلام
      دوست عزیز علت های مختلفی داره میتونه بعلت پیج های فیکی باشه ک اینستاگرام غیر فعال میکنه و درنتیجه از فالور ها کسر میشن و یا میتونه به دلیل پست ها و استوریهایی که میزارید باشه و مخاطب دوست نداشته اون دسته از پست ها و استوریها و دلایل دیگری …