قابلیت مسیریابی واقعیت افزوده به گوگل مپس اضافه می‌شود

گوگل به‌تازگی قابلیت مسیریابی واقعیت افزوده را به شکل آزمایشی برای برخی از کاربران فعال کرده تا مسیریابی توسط این اپلیکیشن آسان‌تر از همیشه باشد.

0

گوگل اوایل سال در کنفرانس توسعه‌دهندگان Google I/O قابلیت مسیریابی واقعیت افزوده را برای گوگل مپس معرفی کرد. با این قابلیت گوگل مپس به کمک دوربین گوشی و قابلیت واقعیت افزوده می‌تواند شما را در مسیریابی کمک کند. گفته می‌شود این قابلیت چیزی شبیه قابلیت مسیریابی گوگل گلس اما بدون عینک است که شما دنیای واقعی را از دریچه دوربین می‌بینید و پیکان‌هایی مسیر را روی آن به شما نمایش می‌دهند.

این اپلیکیشن ابتدا موقعیت شما را از GPS دریافت کرده و سپس با کمک اطلاعات Street View مکان دقیق‌تر شما را متوجه می‌شود. پس از این روی صفحه می‌توانید نام خیابان‌ها را در دنیای واقعی دیده و همچنین پیکان‌ها و فلش‌ها بزرگی مسیر را به شما نمایش خواهند داد؛ درست مثل این‌که در دنیای واقعی تابلوهای غول‌پیکری برای هدایت شما وجود داشته باشد.

با این‌وجود ظاهراً‌این اپلیکیشن به شما اجازه نمی‌دهد بیش از حد از دوربین استفاده کرده و توصیه می‌کند گوشی را پایین بیاورید و از نقشه عادی استفاده کنید. در حال حاضر قابلیت مسیریابی واقعیت افزوده برای کمک مختصر به شماست. این ویژگی به‌طور مثال وقتی کاربرد دارد که به‌تازگی از خروجی مترو خارج شده‌اید و حالا می‌خواهید مسیر را پیدا کنید.

طبق گزارشات گوگل ماه‌هاست که روی رابط کاربری این ویژگی کار می‌کند و باز هم احتمال تغییر آن وجود دارد. گوگل همچنین فعلاً تاریخی برای عرضه عمومی این قابلیت ارائه نکرده است و نمی‌دانیم این ویژگی در همه دنیا کار می‌کند و یا صرفاً‌ در مکان‌هایی که اطلاعات دقیق Street View وجود دارد. با این‌حال گفته شده مسیریابی واقعیت افزوده ابتدا برای Local Guideها فعال شده و سپس برای سایر کاربران منتشر خواهد شد.

گوگل می‌گوید این قابلیت صرفاً منحصر به گوشی‌های هوشمند نخواهد بود و در آینده به عینک‌های هوشمند با واقعیت افزوده مثل عینک‌های فیس‌بوک، گوگل، اپل، North و Vuzix نیز می‌آید. همان‌طور که گوگل مپس محبوب‌ترین اپلیکیشن مسیریابی در تمام گوشی‌های هوشمند است این قابلیت جدید نیز می‌تواند گوگل مپس را در عینک‌های واقعیت افزوده محبوب کند.

منبع TheVerge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.