تمام مدال‌های المپیک 2020 از گجت‌های بازیافتی ساخته خواهد شد

بزرگ‌ترین شرکت‌های تکنولوژی دنیا تصمیمی گرفته‌اند که به چرخه بازیافت و بهبود محیط‌ زیست کمک خواهد کرد: ساخت مدال‌های المپیک 2020 از گجت‌های بازیافتی.

0

جهان در کنار مشکل گازهای گلخانه‌ای و تغییرات اقلیمی، با مشکل زباله و بازیافت هم روبرو است. شرکت‌هایی مانند اپل و سامسونگ محصولات مختلفی تولید می‌کنند و تولید زباله آن‌ها نیز بالا است. با این حال تمامی این شرکت‌ها برنامه‌های مختلفی برای کاهش آلودگی و زباله دارند. یکی از این‌ها کمک به تولید مدال‌های المپیک 2020 از گجت‌های بازیافتی است.

المپیک تابستانی 2020 در ژاپن برگزار خواهد شد. برگزارکنندگان این دوره از مسابقات، تصمیم گرفته‌اند که محصولاتی قدیمی همچون گوشی‌های هوشمند، دوربین‌های دیجیتال، لپ‌تاپ‌ها و دیگر گجت‌ها را جمع‌آوری کنند و آن‌ها را تبدیل به مدال‌های المپیک 2020 کنند.

البته تمامی بخش‌های یک گجت هوشمند تبدیل به مدال نخواهد شد. در یک گجت شما با صفحه‌نمایش و پلاستیک هم روبرو هستید. تصمیم بر این است که تنها فلزات گرانبهای داخل این محصولات خارج شود و در یک روند مشخص این فلزات تبدیل به مدال‌های شود که ورزشکاران به گردن خواهند انداخت.

این یک روند ساده نیست و هزینه و زمان زیادی را می‌طلبد. با این حال 17 ماه به مراسم افتتاحیه المپیک 2020 باقی مانده و فاز اول این پروژه جمع‌آوری گجت‌ها است که به پایان رسیده است.

تا اواخر آبان ماه امسال، چیزی بالغ بر 47 هزار تن محصول و گجت از کار افتاده جمع‌آوری شد. مقدار زیادی از این میزان گجت به مقامات شهر توکیو اهدا شد. همچنین 5 میلیون گوشی هم توسط مشتریان و کاربران به کمیته مربوطه اهدا شد.

هدف اصلی برای تولید مدال‌های المپیک 2020 جمع‌آوری 30 کیلوگرم طلا، 4 هزار کیلوگرم نقره و 2 هزار و پانصد کیلوگرم برنز بوده است. تمامی این فلزات برای تولید تمامی مدال‌ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این میزان فلز نه تنها برای المپیک 2020 کافی است، بلکه بازی‌های پارالمپیک را هم پوشش خواهد داد.

همانطور که گفتیم میزان فلزات مورد نیاز به صورت کامل جمع‌آوری شده است. با این حال کمیته برگزاری تصمیم گرفته که پروسه جذب محصولات اهدایی را تا چند ماه آینده ادامه دهد. از این طریق این کمیته مطمئن خواهد شد که فلز کم نخواهد آمد و همچنین توانایی بیشتری در زمینه بازیافت در آینده خواهد داشت.

اما هر محصول و هر گجت مشخصات چقدر فلز درون خود دارد؟ یک آیفون معمولی، حدودا 0.034 گرم طلا و 0.34 گرم نقره درون خود دارد. ژاپن از این طریق توانسته میزان دورریز خود را کاهش دهد، اما کشورهایی مانند آمریکا و چین در رتبه اول و دوم قرار دارند و این کشورها هم باید به فکر چاره‌ای باشند.

 

منبع Phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.