موتورولا خانواده گوشی‌های موتو جی 7 خود را معرفی کرد

دو هفته مانده به شروع نمایشگاه MWC 2019 موتورولا گوشی‌های خانواده موتو جی 7 خود را معرفی کرد. این گوشی‌ها ابتدا در مکزیک و برزیل و سپس در اروپا عرضه خواهند شد.

0

گوشی‌های سری موتو جی موتورولا گوشی‌هایی اقتصادی تا میان‌رده را شامل می‌شوند و سری موتو جی 7 هم از این قاعده مستثنی نیست. این گوشی‌ها شامل موتو جی 7، جی 7 پلاس، جی 7 پاور و جی 7 پلی می‌شوند.

موتو جی 7 پلاس | Moto G7 Plus

موتو جی 7 پلاس

موتو جی 7 پلاس که قوی‌ترین گوشی سری موتو جی محسوب می‌شود تمرکز بیشتری روی دوربین دارد. این گوشی به دوربین‌های ۱۶+۵ مگاپیکسلی مجهز شده که برای عکاسی در نور کم بهینه شده‌اند. سنسور ۱۶ مگاپیکسلی دارای پیکسل‌های ۱.۲۲ میکرونی و لنز با دیافراگم f1.7 بوده و همچنین به لرزش‌گیر اپتیکال برای تصاویر و الکترونیکی برای ویدئوها مجهز است. جی 7 پلاس همچنین از دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی با قابلیت عکاسی پرتره استفاده می‌کند.

قابلیت‌های هوش مصنوعی مثل تشخیص لبخند نیز در این دوربین وجود دارند و فیلم‌برداری نیز در وضوح 4K یا 1080p به ترتیب با نرخ حداکثر ۳۰ و ۱۲۰ فریم بر ثانیه انجام می‌شود. دوربین دوم ۵ مگاپیکسلی در پشت هم صرفاً یک سنسور تشخیص عمق است.

موتو جی 7 پلاس یک صفحه‌نمایش ۶.۲ ال‌سی‌دی با بریدگی قطره‌ای شکل و وضوح ۲۲۷۰ در ۱۰۸۰ پیکسل دارد. جلوی گوشی کاملاً از گوریلا گلس پوشیده شده و اسپیکرهای استریو با صدای دالبی و جک هدفون نیز نوید تجربه چندرسانه‌ای خوبی را در جی 7 پلاس می‌دهند. موتو جی 7 همچنین به بلوتوث ۵ با پشتیبانی از aptX نیز مجهز شده است.

موتو جی 7 پلاس از تراشه اسنپ‌دراگون ۶۳۶ استفاده می‌کند که چهار هسته Kryo 260 را با چهار هسته Cortex-A53 ترکیب کرده است. سه گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی (درکنار درگاه microSD) سایر مشخصات فنی این گوشی را تشکیل می‌دهند.

جی 7 پلاس با اندروید 9 پای عرضه خواهد شد و از فناوری شارژ سریع TurboPower با توان ۲۷ وات پشتیبانی می‌کند. با این‌حال ظرفیت باتری تنها ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعت است اما از فناوری‌های شارژ سریع دیگر مثل QC 4.0 کوالکم و USB PD3.0 نیز پشتیبانی می‌کند.

موتو جی 7 پلاس از اوایل اسفند در اروپا با قیمت ۳۰۰ یورو عرضه خواهد شد.


موتو جی 7 | Moto G7

موتو جی 7 شباهت فراوانی به نسخه پلاس دارد و از همان صفحه‌نمایش ۶.۲ اینچی 1080 و باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کند.

با این‌حال دوربین اصلی از ۱۶ به ۱۲ مگاپیکسلی با پیکسل‌های ۱.۲ میکرونی و دیافراگم f/1.8 تنزل پیدا کرده است. با این‌حال فیلم‌برداری 1080p60fps و 4K30fps در کنار لرزش‌گیر الکتریکی EIS و سنسور دوم ۵ مگاپیکسلی برای یک میان‌رده مناسب هستند. دوربین سلفی هم در این مدل ۸ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است.

تراشه اسنپ‌دراگون ۶۳۲ در این مدل مشابه ۶۳۶ اما با فرکانس کاری نسبتاً پایین‌تری در CPU و GPU بوده اما کماکان به ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی دسترسی خواهید داشت.

موتو جی 7 از فناوری شارژ سریع قدیمی‌تر ۱۵ واتی TurboPower استفاده می کند. این گوشی هم درست مانند نسخه پلاس از استاندارد دفع آب نانو P2i بهره می‌برد.

موتو جی 7 قرار است با قیمت ۲۵۰ یورو یا ۳۰۰ دلار از فروردین‌ماه به بازار اروپا و آمریکا عرضه شود.


موتو جی 7 پاور | Moto G7 Power

همان‌طور که از نام این مدل پیداست جی 7 پاور برای بیشترین دوام شارژ طراحی شده است. باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی این گوشی به گفته موتورولا می‌تواند ۲.۵ روز دوام بیاورد. استاندارد شارژ ۱۵ واتی TurboPower هم در کنار QC4.0 یا USB PD3.0 برای شارژ سریع باتری در نظر گرفته شده است. با این‌حال بهتر بود موتورولا نسخه ۲۷ واتی را با توجه به ظرفیت بالای باتری به این گوشی می‌آورد.

موتو جی 7 پاور از صفحه‌نمایش ۶.۲ اینچی اما با وضوح پایین‌تر ۷۲۰ در ۱۵۲۰ پیکسل استفاده می‌کند تا در کنار تراشه کم‌مصرف اسنپ‌دراگون ۶۳۲، چهار گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی دوام شارژ عالی را ارائه کند.

تک دوربین پشتی ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f//2.0 و پیکسل‌های ۱.۲۵ میکرونی در نظر گرفته شده و دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی این مدل نیز در یک بریدگی عریض‌تر در بالای صفحه‌نمایش قرار دارد. دوربین اصلی همچنین قادر به فیلم‌برداری با وضوح 4K و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه است.

موتو جی 7 پاور قرار است با قیمت ۲۱۰ یورو در اروپا و ۲۵۰ دلار در آمریکا از ماه آینده وارد بازار شود.


موتو جی 7 پلی | Moto G7 Play

جی 7 پلی که ضعیف‌ترین و ارزان‌ترین گوشی این خانواده محسوب می شود با قیمت ۱۵۰ یورو عرضه خواهد شد. این گوشی صفحه‌نمایشی ۵.۷ اینچی و 720p دارد و از همان تراشه اسنپ‌دراگون ۶۳۲ بهره می‌برد.

با این‌حال حافظه رم گوشی ۲ گیگابایت و حافظه داخلی هم ۳۲ گیگابایت در نظر گرفته شده است. باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی این گوشی هم تنها با توان ۵ واتی شارژ می‌شود.

موتو جی 7 پلی در پشت میزبان یک دوربین ۱۳ مگاویکسلی با دیافراگم f/2.0 و پیکسل‌های ۱.۱۲ میکرونی و در جلو میزبان دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی با فلش اختصاصی است. نکته مثبت در این‌جا توانایی فیلم‌برداری 4K برای یک گوشی اقتصادی است.

موتو جی 7 پلی با قیمت ۱۵۰ یورو یا ۲۰۰ دلار به زودی راهی بازار خواهد شد.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.