سامسونگ از همکاری با برند تقلبی سوپریم منصرف شد

سامسونگ چین اواخر آذرماه و هم‌زمان با رونمایی از گلکسی A8s اعلام کرد با برند سوپریم ایتالیا همکاری خواهد داشت. اما پس از مشکلات قانونی و اخلاقی، این همکاری از بین رفت.

0

در آذر ماه گزارش کردیم که سامسونگ چین قصد دارد که با برند سوپریم همکاری داشته باشد. البته یک نکته ریز وجود داشت. این برند سوپریم، برند واقعی نیست و در عوض برند تقلبی سوپریم است. سوپریم شرکتی است که به عرضه محصولات مختلف به صورت محدود و لوگوی قرمز خود معروف است.

شرکت سوپریم عادت دارد که یک سری لوازم مشخص را هر چند وقت یک بار به صورت محدود عرضه کند. محصولات عموما پوشاک و زیورآلات هستند، اما این میان محصولاتی عجیب همچون یک تکه آجر با لوگوی سوپریم هم عرضه می‌شود!

سامسونگ مدتی پیش قصد داشت که برند تقلبی سوپریم همکاری کند. این برند تقلبی در ایتالیا فعالیت دارد و هیچ ربطی به سوپریم اصلی ندارد. اما سامسونگ امروز در Weibo اعلام کرد که همکاری خود با برند سوپریم ایتالیا را از بین خواهد برد و دیگر برنامه‌ای برای عرضه A8s توسط دو شرکت وجود نخواهد داشت.

البته که این خبر خیلی شوک‌آور نیست. در ابتدای امر که این همکاری اعلام شد، حجمی از تعجب به وجود آمد. حتی سخنگوی سامسونگ چین مجبور شد که توضیح دهد برند مورد همکاری سوپریم ایتالیا است و سوپریم آمریکا نیست. اما چرا سامسونگ سوپریم ایتالیا را انتخاب کرد؟ سوپریم اصلی حق کار و تجارت در چین را ندارد و به همین خاطر برند تقلبی سوپریم موفق به دریافت همکاری سامسونگ شد.

برند تقلبی سوپریم از نظر اخلاقی در جایگاه بدی قرار دارد و کاری که می‌کند دزدی است. با این حال در قانون ایتالیا، یک سری فضای خالی وجود دارد که این شرکت توانسته فعالیت خود را ادامه دهد. البته که سوپریم اصلی هم مشکلات کپی‌رایت دارد و کل ایده شرکت و حتی لوگوی معروف شرکت برگرفته از آثار معروف باربارا کروگر است.

همکاری بین سامسونگ و این برند تقلبی از بین رفته و از دید سامسونگ این حرکت خوبی است. چنین کاری مطمئناً باعث می‌شد که رابطه‌ای بین دو شرکت سوپریم اصلی و سامسونگ در آینده به وجود نیاید و شاید درگیری حقوقی هم برای شرکت به وجود می‌آمد.

منبع Engadget
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.