اسپاتیفای به دنبال خرید شرکت پادکست Gimlet به مبلغ 230 میلیون دلار است

رادیو زمانی همدم مردم بود. مردم اخبار، برنامه‌های سرگرمی و قصه‌های جذاب را از رادیو دنبال می‌کردند. اما پادکست حالا جایگزینی برای این رسانه قدیمی است.

0

پادکست فرمی از رسانه است که شباهت زیادی به رادیو دارد. تفاوت پادکست قسمتی بودن و تکه تکه بودن آن است. پادکست در سال‌های اخیر با اقبال خوبی مواجه شده و بسیاری از تولیدکنندگان به این فرمت گرایش پیدا کرده‌اند. به همین خاطر شرکت اسپاتیفای قصد دارد که شرکت پادکست Gimlet را خریداری کند.

اسپاتیفای در کنار استیتچر یکی از بزرگ‌ترین پخش‌کنندگان صنعت پادکست است. سریال‌ها و برنامه‌های پادکستی همگی به اندازه یک برنامه تلویزیونی شنونده دارند. اسپاتیفای متوجه پتانسیل این رسانه شده و در حال حاضر قصد دارد که شرکت پادکست Gimlet را خریداری کند. این شرکت سازنده پادکست‌هایی مانند Reply All، StartUp و Crimetown است.

این خرید هنوز رسمی نشده و قراردادی منعقد نشده است. اما بر اساس گزارش WSJ اسپاتیفای اعلام کرده که قصد دارد این شرکت را با قیمتی بین 200 تا 230 میلیون دلار خریداری کند.

شرکت پادکست Gimlet

شرکت پادکست Gimlet در سال 2014 بنا شد. این شرکت توانسته در همین چند سال به موفقیت بزرگی دست پیدا کند. سال 2017 ارزش این شرکت 70 میلیون دلار بود. سال پیش همچنین این شرکت موفق شد که سریال پادکستی Homecoming را تبدیل به یک سریال تلویزیونی برای آمازون بکند. تمامی این موفقیت‌ها باعث شده که اسپاتیفای به این شرکت علاقه‌مند شود.

اسپاتیفای در حال حاضر چندین پادکست مختلف را به صورت اختصاصی جذب کرده و از سرویس خود آن‌ها را پخش می‌کند. اگر قرارداد بین اسپاتیفای و Gimlet ثبت شود، به سرعت آرشیو پادکست اسپاتیفای گسترش خواهد یافت. همچنین امکان خلق مجموعه‌های تازه هم وجود دارد. البته هنوز مشخص نیست که آیا با این خرید، تمامی عناوین Gimlet در اختیار اسپاتیفای خواهد بود یا خیر.

اسپاتیفای همچنین دست به خرید شرکت‌های دیگر هم زده. البته شرکت‌هایی که پیش از این موفق به خرید آن‌ها شده، اکثرا پلتفرم هستند و یک تکنولوژی خاص را ارائه می‌دهند. Gimlet یک شرکت تولید محتوا است. با نهایی شدن این قرارداد، اسپاتیفای می‌تواند با ابزار بیشتری به جنگ رقبایی همچون اپل برود و دلیل بیشتری به کاربران خود برای ماندن در سرویس بدهد.

منبع Slashgear
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.