پاناسونیک دوربین‌های بدون آینه فول فریم Lumix S1 و Lumix S1R را معرفی کرد

پاناسونیک دو سری دوربین بدون آینه فول فریم با نام‌های Lumix S1 و Lumix S1R را معرفی کرد.

0

پاناسونیک ابتدا دوربین Lumix S1 و دوربین Lumix S1R را سال پیش معرفی کرد. اما به تازگی این شرکت جزئیات دقیق این دو محصول را منتشر کرده است. پاناسونیک انتظار دارد تا قدرت عکاسی این دو محصول در کنار قدرت ویدئو آن‌ها دیده شود. این دو محصول تازه، از جهاتی با هم مختلف هستند و در دو ردیف متفاوت قرار می‌گیرند.

دوربین Lumix S1R

دوربین Lumix S1

این دوربین رده‌بالاتر از دوربین Lumix S1 است. این محصول برای عکاسان حرفه‌ای‌تر در نظر گرفته شده و اگر بیشتر به عکاسی علاقه دارید و ویدئو را ترجیح نمی‌دهید، این محصول مناسب شما است. در قلب محصول شاهد یک سنسور 47.3 مگاپیکسلی هستیم. این دوربین برای اشخاصی است که زمان بیشتری را برای عکاسی صرف می‌کنند و مناسب عکاسی داخل آتلیه و همچنین طبیعت است.

محدوده ایزو در دوربین‌های رده‌بالا پاناسونیک بین 100 تا 256000 است. همچنین سنسور این دوربین تصویری با رزولوشن فوق‌العاده بالا را در اختیار شما قرار می‌دهد. با این حال اگر راضی نیستید، می‌توانید یک فایل خام با رزولوشن 187 مگاپیکسل دریافت کنید. اندازه تصویر این تصاویر فوق‌العاده بالا است و حدود 16 هزار در 11 هزار پیکسل است.

با این محصول توانایی ضبط ویدئوهای 60 فریم با اندازه 4K را دارید. البته کمی تصویر شما کراپ خواهد شد. برخی پیکسل‌ها خاموش می‌شوند تا فشار کمتری به دوربین وارد شود و امکان ادامه ضبط وجود داشته باشد. قیمت بدنه این محصول 3699 دلار است و اگر یک لنز 24-105 خریداری کنید تبدیل به 4599 دلار خواهد شد.

دوربین Lumix S1

این دوربین یک نسخه ساده‌تر از شرکت پاناسونیک است. داخل محصول شاهد حضور یک سنسور 24.2 مگاپیکسلی هستیم. این محصول برای تصویربرداری گزینه بهتری است. سنسور کوچک‌تر دستگاه اجازه می‌دهد که بتوانید محدوده زمانی بیشتری را تصویربرداری کنید.

در این محصول امکان ثبت تصاویر 4K با نرخ فریم 24 یا 30 بدون محدودیت زمانی را دارا هستید. اگر تصمیم به ثبت ویدئو 4K با 60 فریم در ثانیه بگیرید، بیشتر از 30 دقیقه امکان تصویربرداری ندارید. این میزان در دوربین Lumix S1R تنها 15 دقیقه است.

ایزو این دوربین بین 100 تا 51200 است که کمی کمتر از نسخه رده‌بالا است، اما به نوبه خود واقعا زیاد است. اگر تصمیم بگیرید که فایل خام با رزولوشن بالا می‌خواهید می‌توانید فایل 96 مگاپیکسلی دریافت کنید.

قیمت دوربین Lumix S1 2499 دلار خواهد بود. اگر تصمیم بگیرید که یک لنز کیت اضافه کنید، باید 3399 دلار پول بپردازید.

لنزهای دوربین Lumix S1 و Lumix S1R

دوربین Lumix S1

هر دو دوربین طبیعتا از یک مانت لنز استفاده می‌کنند. مانت لنزی که استفاده شده مانت L است. این مانت توسط لایکا، پاناسونیک و استیگما لیسانس شده و همگی این شرکت‌ها محصولات خود را بر اساس این مانت تولید می‌کنند. با این حال پاناسونیک، سه لنز مشخص را ترتیب دیده است:

  • 50 میلیمتر با f/1.4: قیمت این لنز 2299 دلار است. از لنز بوکه، شارپنس و کیفیت این لنز بهترین گزینه خواهد بود.
  • 70-200 میلیمتر با f/4: قیمت این لنز 1699 دلار است.
  • 24-105 میلیمتر با f/4: قیمت این لنز 1299 است. این لنز، لنز کیت هر دو دوربین خواهد بود. این لنز از سری S Pro نیست اما قابلیت‌های فراوانی دارد و توانایی عکاسی ماکرو را دارد.

شباهت‌های دو دوربین

هر دو دوربین نسبتا سنگین هستند. وزن هر دو یکی است و حدودا یک کیلوگرم است. این میزان مقداری بیشتر از نیکون D850 است. پاناسونیک اعلام کرده که داخل بدنه دوربین‌ها لرزش‌گیر تصویر قرار گرفته و به همین خاطر دوربین‌ها سنگین شده‌اند.

این لرزش‌گیر کمک فراوانی به ثبت عکس خواهد کرد مقدار زیادی از لرزش را جذب می‌کند. فوکوس خودکار این محصول تشخیص فاز ندارد، اما پاناسونیک قول داده که سیستم اتوفوکوس بر اساس کنتراست این دوربین عملکرد قوی‌تری داشته باشد.

همچنین یک سیستم هوش مصنوعی در دوربین Lumix S1 و Lumix S1R وجود دارد که اشیا و موجودات فوکوس شده را دنبال می‌کند. این سیستم می‌تواند با آپدیت‌ها طی مرور زمان قوی‌تر هم شود. این سیستم به فوکوس دقیق‌تر کمک شگرفی خواهد کرد.

منبع TheVerge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.