یک استاد ارتباطات مطرح کرد: یکپارچگی ایده کانونی زاکربرگ

یکپارچگی فضای اپلیکیشن‌ها یکی از اساسی‌ترین موضوعات مطرح این روز‌ها است. برخی از کارشناسان انتشار خبر یکپارچه سازی اینستاگرام، فیس‌بوک و واتس‌اپ را برای اولین توسط نیویورک تایمز را بر اساس این مفهوم تعریف می‌کنند.

0

براساس اظهارات مارک زاکربرگ یکپارچه‌سازی اپلیکیشن‌ها (اینستاگرام، فیس‌بوک و واتس‌اپ) ظاهراً در اواخر سال ۲۰۱۹ به پایان خواهد رسید

حوریه دهقان‌شاد استاد ارتباطات در این‌زمینه گفت:‌ یکپارچه‌سازی اپلیکیشن‌ها یک فرآیند است که می‌تواند فرصت‌های بالایی را برای کاربران ایجاد کند. در واقع این یکپارچه‌سازی این فرصت را ایجاد می‌کند که کاربران در یک فضای منسجم کاربری‌های مختلفی که در فضاهای مختلف دارند بدست آورند.

این استاد با سابقه دانشگاه با برشمردن امکانات بالای این فضا‌ها گفت: یکپارچه‌سازی‌ها یکی از ابزار‌هایی است که می‌تواند فضا‌های مجازی را فضای واقع نزدیک‌تر کند. وی در تشریح این موضوع ادامه داد: یکی از مهم‌ترین فرصت‌هایی که این یکپارچه سازی‌ها ایجاد می‌کند مسأله اطلاعات است. شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی این خدمت با دسترسی و پردازش اطلاعات این فرصت را خواهند داشت که به شناخت بیشتری نسبت به مخاطبان خود بدست بیاورند و خدمات متناسب با سلیقه این افراد را به آن‌ها ارائه دهند.

دهقان شاد با اشاره به سیاست اعلام شده مارک زاکربرگ مدیر فیس‌بوک گفت: نمی‌توان به طور دقیق استرات‍ژی‌های شرکت‌ها را شناسایی کرد زیرا این استراتژی‌ها بر اساس مطالعات آن‌ها در برنامه‌های توسعه تدوین شده است اما باید بر این موضوع تأکید کرد که یکپارچه‌سازی پیام‌رسان‌ها نیز بر اساس ایده یکپارچه‌سازی شکل گرفته است.

وی با اشاره به استقبال روزافزون مردم از پیام رسان‌ها گفت: طبق آمارها تعداد کاربران پیام‌رسان‌های موبایلی از حدود 1.6 میلیارد کاربر در سال ۲۰۱۶ به حدود ۲ میلیارد کاربر در سال ۲۰۱۸ رسیده است (جمعیت زمین بالغ بر ۷.۷ میلیارد نفر است)؛ پیش‌بینی می‌شود این رقم به حدود ۲.۵ میلیارد کاربر در سال ۲۰۲۱ برسد که نشان‌دهنده افزایش ۵۷ درصدی طی پنج سال است.

دهقان شاد اضافه کرد: در نتیجه می‌توان گفت ادغام پیام رسان واتس‌اپ با فیس‌بوک و اینستاگرام بر اساس تسهیل برقراری ارتباط بین کاربران این سه پلتفرم طراحی شده است.

وی در خصوص پیش‌بینی استقبال کاربران ایرانی از این امکان جدید گفت: کاربران ایرانی با پلتفرم‌های جهانی به خوبی سازگاری دارند و همیشه استقبال فراوان از آن‌ها کرده‌اند. این اتفاق در سایه بازار خالی پلتفرم‎های ایرانی اتفاق می‌افتد. شرکت های ایرانی باید از این تجربه ادغام استفاده و در بستر پلتفرمی خود به ارائه یک خدمت اکتفا نکنند.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.