تکنولوژی بلوتوث 5.1 جهت سیگنال را هم مشخص خواهد کرد

لوکیشن و مشخص کردن مکان قرارگیری یک سینگال مهم است، اما جهت‌یابی هم از اهمیت برابری برخوردار است و بلوتوث جدید، این ایده را دنبال کرده است.

0

فناوری بلوتوث مدت زمان زیادی است که همراه گوشی‌ها بوده است. این تکنولوژی برای انتقال فایل و برقراری ارتباط میان ابزارهای مختلف استفاده شده است. گاهی اوقات ما یک سیگنال بلوتوث را دریافت می‌کنیم و دقیق نمی‌دانیم که جهت این سیگنال کجا است. به همین خاطر تکنولوژی بلوتوث 5.1 قصد دارد این مشکل را حل کند.

بسیاری از ما فکر می‌کنیم که GPS پراستفاده‌ترین و بهترین سرویس برای پیدا کردن مکان قرارگیری است. اما بلوتوث گسترده‌تر از GPS است و در اختیار مردم بیشتری در سرتاسر جهان قرار دارد. ممکن است یک محصول GPS نداشته باشد، اما عموما تمامی محصولات از تکنولوژی بلوتوث استفاده می‌کنند.

بلوتوث‌هایی با انرژی کم در محصولات مختلفی مانند تگ‌ها، ردیاب‌ها و بسیاری محصولات دیگر قرار دارند. بلوتوث به صورت کلی به شما می‌گوید که مکان قرارگیری یک شی کجا است، اما این تکنولوژی مسیری دقیق و همچنین جهت مشخصی را ارائه نمی‌دهد.

تکنولوژی بلوتوث 5.1 این مشکل را در زمان عرضه حل خواهد کرد. این تکنولوژی می‌تواند دقت بیشتری را به همراه بیاورد و قابلیت‌های آن درک بهتری نسبت به محل قرارگیری را ارائه خواهند داد. این تکنولوژی در ابتدا به شما اعلام می‌کند که نزدیک یک سینگال بلوتوث هستید و سپس جهت آن را به راحتی مشخص خواهد شد. این سری بلوتوث با تکنولوژی‌های تازه‌ای مخلوط شده و می‌توانید مکان قرارگیری یک سیگنال را با دقت سانتیمتری مشخص کنید.

تکنولوژی بلوتوث 5.1 تغییر زیادی نداشته است. اسنادی شامل قابلیت‌ها و امکانات این محصول منتشر شده و توسعه‌دهندگان می‌توانند به آن دسترسی پیدا کنند. اما به خاطر همین تغییرات کوچک، شاید کمی زمان ببرد که شاهد عرضه این تکنولوژی در محصولات تازه باشیم.

با این حال از اگر در آینده محصولی با این بلوتوث داشته باشید، می‌توانید به راحتی متوجه شوید که جهت دریافت سیگنال از کدام سو است. حتی اگر نام دقیق بلوتوث را نداشته باشید، دانستن جهت به شما در انتخاب سیگنال کمک شگرفی خواهد کرد.

 

منبع Slashgear
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.