مقایسه خدمات شرکت‌های گارانتی هارد اکسترنال در ایران

0

هاردهای اکسترنال وسایل با ارزشی برای صاحبان خود هستند و حمل و نقل راحت آنها و پیشرفتی که روز به روز کرده‌اند باعث شده که بسیاری از مردم روی به خرید این دستگاه بیاورند و لااقل یک عدد هارد اکسترنال داشته باشند. با اینکه هنوز به گمان عده‌ای تصور می‌شود که گارانتی در ایران معنا ندارد، ولی این جمله مدت‌هاست که دست‌کم در زمینه هارد‌های اکسترنال چندان صحیح نیست و شرکت‌های گارانتی مختلفی در حال خدمات دهی به مشتریان خود هستند.

هارد اکسترنال از آن دسته محصولاتی است که گارانتی آن مهم تلقی شده و قبل از خرید بهتر است که شرایط گارانتی دستگاه را خوب بسنجید. در این مطلب قصد داریم نگاهی داشته باشیم به چهار شرکت گارانتی مشهوری که در زمینه هاردهای اکسترنال فعالیت دارند و سهمی از بازار کشور را از آن خود کرده‌اند. شرایط اکثر شرکت‌های گارانتی در زمینه هاردهای اکسترنال حدودا یکسان هستند و در زمینه‌های مهمی از جمله زمان گارانتی با یکدیگر تفاوت دارند که همین نکته‌های ظریف باعث بوجود آمدن تمایز بین آنها می‌شود.

تمامی گارانتی‌ها شرایط مخصوص به خود را دارند و با بررسی کوتاهی می‌توان به تفاوت‌های آنها با یکدیگر پی برد. سرویس‌ها و خدماتی که در این مطلب به آنها اشاره شده است بر اساس اعلام رسمی شرکت های ارائه‌کننده این گارانتی ها بوده است. نگاه اجمالی و کلی به این شرکت‌ها به شرج جدول زیر است و در ادامه به بررسی جزییات آن خواهیم پرداخت.

شرکت‌های گارانتی هارد اکسترنال

آونگ

شرکت آونگ نماینده انحصاری هارد دیسک‌های ADATA است و سرویس‌های ویژه‌ای از جمله ۴ سال گارانتی تعویض و یک سال بازیابی رایگان برای هارد دیسک های ADATA ارائه می‌دهد.

آونگ تنها شرکتی است که روی هارد دیسک های ضد آب و ضد ضربه خود ۴ سال ضمانت تعویض ارائه می‌دهد. سایر هاردهای این شرکت از گارانتی تعویض ۳ ساله بهره مند می‌شوند.

آونگ در بین گزینه‌های این لیست تنها مجموعه‌ای است که تا یک سال خدمات بازیابی اطلاعات را به صورت رایگان انجام می‌دهد. بازیابی دیتای رایگان از جمله مواردی است که می‌تواند تضمین دیتای موجود در هاردهای مشتریان را به همراه داشته باشد.

آونگ برای تعویض هاردهای خود در تمامی مراکز استان‌های کشور نمایندگی خدمات پس از فروش دارد. این شرکت در صورت تشخیص، کالای معیوب را با کالای نو تعویض خواهد کرد و اعلام کرده که در صورت عدم موجودی محصول، کالای جدید را بدون دریافت مابه‌التفاوت قیمت و رایگان به کاربر عرضه می‌کند.

پیگیری هاردهای در دست تعمیر هم از طریق ارتباط تلفنی و سامانه پیامکی و اینترنتی و همچنین اپلیکیشن این مجموعه امکان پذیر است. به علاوه می‌توانید با ارسال سریال محصول به سامانه پیامکی این شرکت از مدت زمان باقی مانده گارانتی هارد‌دیسک خود نیز اطلاع پیدا کنید.

آواژنگ

این شرکت هاردهای سیگیت، وسترن دیجیتال و توشیبا را گارانتی می‌کند و مدت زمان خدمات پس از فروش هم بین ۲۲ تا ۲۴ ماه متغیر است. آواژنگ در همه استان‌های کشور نمایندگی دارد و شرایط گارانتی مشابهی با دیگر شرکت‌ها را در اختیار مشتریان خود می‌گذارد. آواژنگ هم بازیابی اطلاعات را برای مشتریان خود انجام می‌دهد اما با هزینه جداگانه‌ای که توسط کارشناسان شرکت تخمین زده می‌شود.

این شرکت هم در صورت تشخیص، کالای معیوب را با نمونه سالم نو تعویض خواهد کرد و یا در صورت عدم موجودی محصول، کالایی جدید با دریافت مابه‌التفاوت قیمت به کاربر عرضه می‌کند.

پیگیری هاردهای در دست تعمیر هم از طریق ارتباط تلفنی و و اینترنتی امکان پذیر است؛ آواژنگ قابلیت پرداخت آنلاین (برای محصولاتی که نیاز به پرداخت هزینه دارند) و تحویل کالا درب منزل هم برای کاربران خود فراهم کرده است.

داده پرداز متین رایانه

بیشتر هاردهای این شرکت از برند سیلیکون پاور و اپیسر هستند و شرایط گارانتی این شرکت توضیحات مفصل‌تری دارد و بیش از بیست بند را در بر می‌‌گیرد. در شرایط گارانتی که توسط این شرکت ذکر شده هزینه‌ای برای بازیابی اطلاعات در نظر گرفته شده و زمان گارانتی محصولات نیز به طور میانگین ۳۶ ماه یا همان سه سال در نظر گرفته شده است.

شرایط گارانتی که توسط این شرکت ذکر شده هزینه ای برای بازیابی اطلاعات در نظر گرفته شده و زمان گارانتی محصولات نیز به طور میانگین 36 ماه یا همان 3 سال در نظر گرفته شده است. شرکت داده پرداز رایانه متین در صورت تشخیص، کالای معیوب را با نمونه سالم نو تعویض خواهد کرد و یا در صورت عدم موجودی محصول، کالای جدید را به کاربر عرضه میکند.

شرکت متین علاوه بر اینکه دارای خدمات سراسری پس از فروش در تمامی استانهای کشور هست، دارای 7 دفتر منطقه ای در بزرگترین استانهای کشور نیز هست که خدمات گارانتی را به صورت منطقه بندی شده مدیریت میکند.

این شرکت طرحی به نام خدمات طلایی دارد که در آن دستگاه را در حضور خود مشتری تعمیر می‌کند؛ این طرح بر اساس آنچه در سایت این شرکت نوشته شده، فعلا فقط در تهران انجام می‌شود و برای هر محصول یک بار بدون هزینه انجام می‌گیرد.

پیگیری هاردهای در دست تعمیر هم از طریق ارتباط تلفنی و  اینترنتی امکان پذیر است.

سازگار ارقام

گارانتی سازگار ارقام تقریبا در برندهای متنوعی فعالیت دارد و یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های گارانتی محسوب می‌شود. در این گارانتی تاکید شده که شرکت هیچ گونه تعهدی در قبال اطلاعات ذخیره شده کاربران ندارد، البته سال‌هاست که سازگار ارقام در یک فرایند به نام خدمات طلایی، داده‌های کاربران را بازیابی می‌کند اما این عمل هزینه جداگانه‌ای دارد و رایگان صورت نمی‌پذیرد.

سازگار هم مانند بسیاری از شرکت‌های دیگر، اگر نتواند دستگاه را تعمیر کند، یک عدد هارد اکسترنال نو تحویل مشتری داده که یا از همان مدل خراب شده است و یا مدل موجود در بازار در کنار دریافت مابه‌التفاوت قیمت.

قابل ذکر است که مدت زمان گارانتی هاردهای سازگار بین ۱۸ تا ۲۴ ماه متغیر است. سازگار در ۶ شهر کشور نمایندگی دارد و افراد خارج از شهرهای مربوطه می توانند هارد را به دفتر نزدیک ترین نمایندگی سازگار پست کنند. پیگیری هاردهای در دست تعمیر هم از طریق ارتباط تلفنی و سامانه پیامکی و اینترنتی امکان پذیر است.

نکته: اطلاعات این مقاله بر اساس مندرجات سایت‌های این چهار شرکت گارانتی‌کننده هاردهای اکسترنال است.

این مطلب صرفاً جنبه تبلیغاتی داشته و فارنت مسئولیتی در قبال محتوای آن نمی‌پذیرد.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.