هوش مصنوعی DeepMind گوگل بازیکنان حرفه‌ای استارکرافت را شکست داد

هوش مصنوعی روز به روز در حال پیشرفت بوده و درک بهتری پیدا می‌کند تا جایی که بتواند روزی بر توان عموم مردم غلبه کند. این بار در یک بازی ویدیویی شاهد چنین رویدادی هستیم. با فارنت همراه باشید…

0

شاید با خود بگویید که شکست دادن انسان با هوش مصنوعی در یک بازی ویدیویی که بخشی از آن استراتژی است اما بیشتر ماجرا را به خاطر سپردن استراتژی‌ها تشکیل می‌دهد نمی‌تواند چندان چالش بزرگی باشد اما یک هوش مصنوعی توانسته این کار را با مقتدرانه‌ترین شیوه ممکن در یک بازی که نیازمند قدرت تفکر و تصمیم‌گیری سریع است تکرار کند. در مورد اولی برای یک کامپیوتر نباید کار بسیار سختی باشد اما هوش مصنوعی آلفا استار شرکت DeepMind قادر بوده تا در بازی استارکرفت 2 ده بار افرادی که در این بازی حرفه‌ای هستند را شکست دهد.

انتخاب بازی استارکرفت 2 به عنوان بازی ویدیویی مورد آزمایش می‌تواند کمی عجیب باشد اما این بازی هنوز هم در بین بازیکنان از محبوبیت بالایی برخوردار است و همچنین به عنوان یکی از چالش‌برانگیزترین بازی‌های سبک RTS یا استراتژی RealTime شناخته می‌شود. به همین دلایل بازی استارکرفت 2 بهترین گزینه بود تا با همکاری شرکت بلیزارد دو نفر از بهترین و حرفه‌ای‌ترین بازیکنان این عنوان با نام‌های Dario “TLO” Wünsch و Grzegorz “MaNa” Komincz هوش مصنوعی DeepMind را به چالش بکشند.

شیوه یادگیری این هوش مصنوعی قبل از شروع بازی هم در نوع خود جالب است. آلفا استار با تحلیل کردن بازبینی چندین مسابقه بزرگ استارکرفت 2 کار خود را آغاز کرد. سپس قدرت خود را تقسیم کرد تا چندین بازیکن مجازی جدید به وجود آورد که هر کدام در زمینه نوعی از استراتژی‌ها حرفه‌ای بودند و آن‌ها را وادار به مبارزه با یکدیگر نمود. در پایان از تمامی این قضایا مسائل مهمی را فراگرفت و کار خود را برای مسابقه شروع کرد. البته هوش مصنوعی از مزیت حضور روی یک کامپیوتر که مانند خانه او است بهره می‌برد و برخلاف مغز و چشم انسان به صورت همزمان می‌تواند روی چندین بخش از بازی تمرکز کند. هر چند که نسبت به انسان قادر به انجام واکنش‌های سریع‌تر نیست اما حرکات هوش مصنوعی DeepMind قطعا حرکات موثرتری انجام می‌دهد. در نهایت این هوض مصنوعی در دو ست پنج‌تایی توانست دو بازیکن مشهور این بازی ویدیویی را شکست دهد و آن‌ها تنها یک بار توانستند آلفا استار را مغلوب کنند. نظر شما در مورد این اقدام شرکت DeepMind و هوش مصنوعی آن‌ها چیست؟

منبع Slash Gear
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.