ویوو Apex 2019 معرفی شد: اولین گوشی 5G دنیا با حسگر اثر انگشت تمام صفحه و ۱۲ گیگابایت رم

شرکت چینی ویوو دقایقی پیش گوشی Apex 2019 خود را معرفی کرد. این گوشی (فعلاً) مفهومی شاید آینده‌نگرانه‌ترین و جذاب‌ترین گوشی هوشمند فعلی باشد.

0

درحالی‌که سامسونگ، شیائومی و هواوی خود را با گوشی‌های تاشدنی مشغول کرده‌اند شرکت Vivo یک محصول کاربردی‌تر را آماده می‌کند. اگر Vivo Apex سال گذشته را به خاطر داشته باشید حتماً می‌دانید اولین گوشی کاملاً بدون حاشیه و با حسگر اثر انگشت درون صفحه‌نمایش را این شرکت رونمایی کرد. حالا Apex 2019 نیز در بسیاری قابلیت‌ها اولین است.

اولین چیزی که توجه بیننده را به Apex 2019 جلب می‌کند طراحی خیره‌کننده آن است. صفحه‌نمایش این گوشی هیچ حاشیه، بریدگی یا حفره‌ای ندارد و بدنه شیشه‌ای و نقره‌ای رنگ جذاب آن شاید شما را به یاد آی‌پاد‌های قدیمی اپل بیندازد. Apex 2019 مشابه Meizu Zero هیچ درگاه یا دکمه‌ای هم ندارد. به این ترتیب شارژ یا انتقال اطلاعات نیز از طریق یک کانکتور مغناطیسی در پشت دستگاه انجام می‌شود.

شاید مهم‌تر از آن Apex 2019 اولین گوشی 5G دنیاست و از مودم X50 5G کوالکام نیز استفاده می‌کند. به گفته ویوو این شرکت موفق شده با تکنیک تجمیع (stacking) مادربورد را ۲۰ درصد کوچک‌تر بسازد تا فضای لازم برای قرارگرفتن آنتن‌ها 5G‌فراهم شود. از سایر مشخصات این گوشی رؤیایی هم می‌توان به تراشه اسنپ‌دراگون ۸۵۵، حافظه ۲۵۶ گیگابایتی و حتی ۱۲ گیگابایت حافظه رم اشاره کرد!

پشت گوشی همچنین یک دوربین دوگانه را مشاهده می‌کنید اما مشخصات آن اعلام نشده است. جالب است بدانید این گوشی هیچ دوربین سلفی ندارد و حتی خبری از دوربین جلوی کشویی و یا صفحه‌نمایش در پشت گوشی برای ثبت سلفی‌ها نیست. با این‌حال همان‌طور که گفتیم این گوشی مفهومی است و قرار نیست با همین شکل و نام به بازار عرضه شود؛ درست مثل Apex سال گذشته که با تغییراتی تحت عنوان NEX S عرضه شد.

نکته قابل توجه دیگر حسگر اثر انگشت تمام صفحه است. به این ترتیب برای تشخیص اثر انگشت نیاز نیست انگشت خود را روی نقطه مشخصی قرار دهید و این حسگر تقریباً تمام صفحه را می‌پوشاند. این ویژگی هم نسبت به حسگر نصف صفحه در Apex سال گذشته دستاورد مهمی محسوب می‌شود. ویوو برای انتقال صدا هم از فناوری لرزش صفحه استفاده کرده است.

به این ترتیب بی‌شک Apex 2019 جذاب‌ترین و جاه‌طلبانه‌ترین گوشی هوشمند سال ۲۰۱۹ تا به این‌جاست. ویوو قصد دارد این گوشی را در نمایشگاه MWC 2019 ماه آینده به نمایش بگذارد. هرچند همان‌طور که گفتیم نباید منتظر عرضه و خرید چنین دستگاهی باشید.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.