المپوس دوربین بدون آینه پرچم‌دار OM-D E-M1X را با تمرکز روی سرعت معرفی کرد

شرکت ژاپنی المپوس یکی از تولیدکنندگان مطرح دوربین‌های بدون آینه به‌تازگی مدل جدید OM-D E-M1X خود را معرفی کرده که یک دوربین حرفه‌ای محسوب می‌شود.

0

دوربین‌های بدون آینه بی‌شک آینه عکاسی دیجیتال هستند و حالا که شرکت‌هایی مثل سونی، المپوس و فوجی موفقیت‌های فراوانی در این بازار کسب کرده‌اند، نیکون و کانن نیز جدی‌تر به این بازار وارد شده‌اند. اما المپوس امروز برای رقابت با دوربین‌های جدید عرضه شده، مدل OM-D E-M1X خود را رونمایی کرده که می‌توان آن را یک مدل بزرگ‌تر از OM-D E-M1 Mark II نامید که قابلیت‌های حرفه‌ای بیشتری به آن اضافه شده است.

از نام عجیب و غریب و دشوار OM-D E-M1X که بگذریم این دوربین یک سنسور ۲۰.۴ مگاپیکسلی قطع میکرو چهارسوم دارد (کوچک‌تر از APS-C). این دوربین قادر است با فوکوس و نورسنجی خودکار با سرعت ۱۸ فریم بر ثانیه عکاسی کند و اگر AF و AE را قفل کنید این سرعت به ۶۰ فریم بر ثانیه هم می‌رسد. المپوس می‌گوید کماکان علاقه‌ای به ورود به دوربین‌های بدون آینه فول فریم ندارد و سرعت بالاتر و عملکرد بهتر سنسورهای کوچک‌تر را ترجیح می‌دهد.

قابلیت‌های ویژه

یک قابلیت مهم و کلیدی OM-D E-M1X لرزش‌گیر جدید ۵ محوره آن است که به ادعای المپوس با جبران ۷.۵ سرعت شاتر بهترین لرزش‌گیر در دنیای دوربین‌هاست. حال این قابلیت را با لرزش‌گیر الکترونیکی ترکیب کنید تا بدون نیاز به گیمبال یا تجهیزات لرزش‌گیر بتوانید فیلم‌برداری کنید.

OM-D E-M1X همچنین تاحد بسیار خوبی دربرابر آب و گردوغبار مقاوم است و می‌تواند دمای پایین را تا ۱۰- درجه سانتی‌گراد نیز داوم بیاورد؛ حتی اگر کابل ریموت، میکروفون و جک هدفون را متصل کرده باشید. به گفته المپوس ویژگی حذف گردوغبار دوربین با استفاده از فیلتر موج فراصوت نیز ۱۰ درصد بهتر از گذشته شده است.

اندازه بزرگ OM-D E-M1X شاید برای برخی عکاسان ناامیدکننده باشد اما در عوض راحتی بیشتری در عکاسی فراهم خواهد کرد و چه دوربین را افقی و چه عمودی در دست بگیرید کنترل‌ها و دکمه‌ها زیر انگشتانتان خواهد بود. علاوه بر این OM-D E-M1X دو باتری درون خود جای داده که برای ۸۷۰ شات و یا ۱۷۰ دقیقه فیلم‌برداری کافیست. از این نظر این دوربین از اکثر رقبا عملکرد بهتری خواهد داشت.

فیلم‌برداری و فوکوس خودکار

المپوس OM-D E-M1X همچنین ۱۲۱ نقطه فوکوس خودکار دارد  و با پردازنده دوتایی TruePic VII عرضه می‌شود. این دوربین می‌توانید ویدئوهای 4K‌ سینمایی (۴۰۹۶ در ۲۱۸۰ پیکسل) را با نرخ 30fps و 1080p را با نرخ 120fps ضبط کند. المپوس همچنین حالت فیلم‌برداری خام لاگ OM-Log400 را برای بهبود دامنه دینامیکی به این دوربین آورده است.

بی‌شک جدی‌ترین رقبای OM-D E-M1X دوربین‌های GH5 پاناسونیک و مخصوصاً X-T3 فوجی‌فیلم هستند که بعضاً با سنسور بزرگ‌تر و فیلم‌برداری 4K@60fps گزینه‌های قابلی محسوب می‌شود.

با این‌حال اگر نهایت سرعت و لرزش‌گیری را می‌خواهید و در شرایط سخت، زیر باران یا برف هم عکاسی می‌کنید OM-D E-M1X می‌تواند گزینه بهتری برای شما باشد.

یک لنز جدید ویژه پرچم‌دار

المپوس همچنین در کنار این دوربین از لنز جدید M.Zuiko 150-400mm با F4.5 TC1.25X نیز رونمایی کرد. این لنز با تله‌کانورتر داخلی فاصله کانونی بین ۳۰۰ تا ۱۰۰۰ میلی‌متر (معادل 35mm) را پوشش می‌دهد اما ابعاد آن بسیار از نسخه فول فریم مشابه کوچک‌تر است.

المپوس همچنین تله‌کانورتر 2x دیجیتال خود (MC-20) را معرفی کرد که برد لنز را به ۲۰۰۰ میلی‌متری افزایش خواهد داد. این کانورتر که برای عکاسی از پرنده‌ها ایده‌‌آل است اما روشنایی و جذب نور را کاهش خواهد داد.

زمان عرضه و قیمت المپوس OM-D E-M1X

قیمت OM-D E-M1X برای بدنه تنها ۳۰۰۰ دلار تعیین شده و زمان عرضه آن نیز اسفندماه ۹۷ است.

منبع Engadget
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.