سامسونگ تراشه اکسینوس 7904 خود را برای گوشی‌های میان‌رده معرفی کرد

سامسونگ به تازگی تراشه میان‌رده اکسینوس 7904 خود را معرفی کرده که قرار است در گوشی‌های میان‌رده سری Galaxy M استفاده شود.

0

سامسونگ در یکی دو سال اخیر بخش عمده‌ای از بازار گوشی‌های اقتصادی و میان‌رده را به شیائومی واگذار کرده است؛ با این‌حال این شرکت کره‌ای قصد عقب‌نشینی ندارد. گوشی‌های سری گلکسی M سامسونگ قرار است به‌زودی معرفی شوند و سامسونگ حالا تراشه اکسینوس 7904 خود را برای این گوشی‌ها معرفی کرده است.

سامسونگ این تراشه را به‌ویژه با هدف بازار کشور هند طراحی کرده تا بتواند ربا رقبایی مثل شیائومی در این بازار رقابت کند. گوشی‌هایی از رقبای دیگر از جمله ایسوس نیز با قیمت کمتر از ۲۰۰ دلار و با تراشه‌های خوب اسنپ‌دراگون 660 کوالکام در هند پیدا می‌شوند و به همین دلیل گوشی‌های سری گلکسی J‌ سامسونگ شانس چندانی برای رقابت با آن‌ها ندارند. حالا اکسینوس 7904 قرار است قدرت بالاتر را به گوشی‌های اقتصادی و میان‌رده سامسونگ بیاورد.

اکسینوس 7904 دارای دو هسته Cortex-A73 با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A53 با فرکانس ۱.۶ گیگاهرتز است. به این ترتیب با هسته‌های سریع Cortex-A73 عملکرد گوشی‌های سری Galaxy M بهتر از گوشی‌های اقتصادی قبلی سامسونگ خواهد بود. این چینش هشت هسته‌ای براساس لیتوگرافی ۱۴ نانومتری بوده و همچنین یک مودم Cat.12 LTE نیز با حداکثر سرعت ۶۰۰ مگابیت بر ثانیه در کنار آن قرار دارد.

پردازشگر تصویر (ISP) اکسینوس 7904 می‌تواند از تک دوربین تا ۳۲ مگاپیکسل و یا دوربین سه‌گانه پشتیبانی کند. این چیپست همچنین امکان فیلم‌برداری 4K با نرخ 60fps یا 1080p با نرخ 120fps را به گوشی‌های میان‌رده خواهد آورد. با این‌حال سامسونگ هنوز مدل دقیق پردازشگر گرافیکی (GPU) این تراشه را اعلام نکرده است.

گوشی‌های سری گلکسی M سامسونگ قرار است هشتم بهمن‌ماه با این تراشه رونمایی و ابتدا در بازار هند عرضه شوند. اما می‌توان انتظار داشت این گوشی‌ها به‌زودی به سایر نقاط دنیا نیز برسند.

منبع androidcentral
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.