حافظه SSD جدید وسترن دیجیتال یک هیت‌سینک روی خود دارد!

از هیت‌سینک برای دفع گرمای تولیدی پردازنده‌ها استفاده می‌کنند اما حالا وسترن دیجیتال حافظه SSD جدید WD Black SN750 خود را به آن مجهز کرده است.

0

وسترن دیجیتال به‌تازگی نسل جدید حافظه SSD خود را با نام WD Black SN750 معرفی کرده است که یک بهبود نسبتاً جزئی نسبت به نسل پیش محسوب می‌شود. با این‌حال این حافظه یک نسخه ویژه گیمینگ هم دارد که بر روی آن یک هیت‌سینک دفع گرما قرار داده شده است. راستش را بخواهید حافظه‌های SSD یا رم گرمای چندانی تولید نمی‌کنند که به هیت‌سینک نیاز داشته باشند و معمولاً محصولات گیمینگ از آن برای جلب نظر گیمرها استفاده می‌کنند.

نسل دوم این حافظه NVMe SSD تفاوت چندانی نسبت به نسل پیشین نداشته و به گزارش Anantech بیشتر تغییرات در زمینه فرم‌ور حافظه صورت گرفته تا عملکرد و سرعت بیشتری از آن استخراج شود. علاوه بر این یک نسخه ۲ ترابایتی از این حافظه نیز در کنار مدل دارای هیت‌سینک قرار است بهار از راه برسد.

WD SN750

سرعت حافظه WD Black SN750‌ بسته به ظرفیتی که انتخاب می‌کنید متفاوت است. با این‌حال سریع‌ترین آن‌ها در نسخه یک ترابایتی سرعت خواندن ۳۴۷۰ مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن ۳۰۰۰ مگابایت بر ثانیه را در حالت ترتیبی خواهند داشت. وسترن دیجیتال همچنین اپلیکیشن SSD Dashboard خود را نیز تغییر داده و ویژگی‌هایی مختص گیمرها به آن اضافه کرده است.

قیمت WD Black SN750 برای نسخه‌های ۲۵۰، ۵۰۰ و ۱۰۰۰ گیگابایتی به ترتیب ۸۰، ۱۳۰ و ۲۵۰ دلار خواهد بود و نسخه ۲ ترابایتی که بعداً عرضه می‌شود نیز قیمتی معادل ۵۰۰ دلار خواهد داشت. این حافظه‌ها با ضمانت ۵ ساله عرضه شده و نسبت به نسل پیش قیمت پایین‌تری هم دارند. همچنین گفتنی است این قیمت‌ها برای نسخه‌های بدون هیت‌سینک است و قیمت مدل‌های دارای این قابلیت بعداً‌ مشخص خواهد شد.

منبع The Verge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.